زحل

ناسا با استفاده از تصاویر فضاپیمای کاسینی، ویدیوی جدیدی از زحل منتشر کرد

ناسا به تازگی ویدیوی جدید و جالبی از سیاره زحل منتشر کرد. این ویدیو با استفاده از بهترین تصاویری که فضاپیمای کاسینی در طول سال‌های اخیر از این سیاره ارسال کرده، ساخته شده است.

فضاپیمای کاسینی (Cassini Spacecraft) ناسا اولین بار در سال 2004، چرخش در اطراف سیاره زحل را آغاز کرد. کاسینی در طول 13 سال اخیر تصاویری را از این سیاره تهیه و به نمایش گذاشته که تاکنون هیچ فضاپیمای دیگری نتوانسته آن‌ها را به تصویر بکشد. در این ویدیو می‌توانید برخی از بهترین تصاویر به دست آمده از ماموریت کاسینی تا به امروز را مشاهده کنید.

زحل (Saturn) پس از مشتری دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی و ششمین سیاره نزدیک به خورشید است. این غول گازی 95 برابر زمین جرم دارد و چگالی آن حدود یک هشتم زمین و کمتر از آب است. کاوشگر کاسینی در سال 1997 میلادی توسط ناسا به سمت زحل پرتاب شد و در سال 2004 به این سیاره رسید. همچنین قسمتی از آن با نام فضاپیمای هویگنس (Huygens) جدا شد و در سطح بزرگ ترین قمر زحل، یعنی تیتان (Titan) فرود آمد. تصاویر فوق‌العاده جذابی که کاسینی از دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی ارسال کرده باعث شده محققان،‌ پژوهش‌های گسترده‌ای را بر روی این سیاره انجام دهند و به اطلاعات شگفت‌انگیزی دست پیدا کنند.

ویدیوی منتشر شده ناسا از زحل با استفاده از تصاویر فضاپیمای کاسینی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*