آذری جهرمی

محمد جواد آذری جهرمی رسما سکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دست گرفت

محمد جواد آذری جهرمی امروز در مراسم معارفه رسمی ، سکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را به جای محمود واعظی در دست گرفت.

صبح امروز محمود واعظی، وزیر قبلی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تودیع و معارفه اظهار کرد که اگر در چهار سال اخیر کاری انجام شد، حاصل فعالیت کلیه مدیران بوده و تا زمانی که یک مجموعه تیمی کار نکند، امکان دست‌یابی به موفقیت وجود نخواهد داشت. با این وجود اگر در این مدت مشکلی وجود داشته، من مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرم.

مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات

واعظی از مسئولان ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه بخش خصوصی تشکر کرد و گفت:

در دوره گذشته زمانی که جلسه گذاشتیم و گفتیم اهداف مورد نظرمان با بودجه دولتی به تحقق نمی‌پیوندد، بخش خصوصی به ما اعتماد کرد و به این ترتیب راهی وجود نداشت جز این که ما هم در وزارت ارتباطات به این بخش اعتماد کنیم. بنابراین بین بخش خصوصی و دولتی تفاوتی قائل نشدیم و کمک کردیم بخش خصوصی شکل بگیرد و پیش برود. در این چهار سال،‌ برخی از اهدافمان از سال 1392 محقق شد اما هنوز هم کارهای باقی مانده زیادی داریم. سال 92 در این حوزه بسیار عقب بودیم و اگرچه کارهای زیادی انجام شده اما هنوز نباید از کار و تلاش دست برداریم.

وی در ادامه بیان کرد که در چهار سال گذشته جهرمی به خوبی از عهده معاونت وزارت ارتباطات برآمد. در دوره رای‌گیری مجلس شورای اسلامی شاهد ناسپاسی‌هایی در مورد او بودیم اما من شهادت می‌دهم که هیچ یک از آن‌ها درست نیست. آذری جهرمی فردی فداکار، متدین، دلسوز و با انگیزه بوده و پیش از این، امتحان خود را پس داده است.

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع واعظی و معارفه آذری جهرمی به عنوان وزرای پیشین و فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشت. جهانگیری در مورد جهرمی عناون کرد که او جوان متولد پس از انقلاب است و زیرکی، هوش و ابتکار عمل خوبی دارد. من این اطمینان را می‌دهم کسانی که درباره آذری جهرمی ابهام داشتند و مطالب ناحقی را گفتند روزی مجبور می‌شوند از او حلالیت بطلبند. به گفته معاون اول رئیس جهمور، در این دوره شاهد توسعه بیشتر فناوری اطلاعات و سایر مسائل آن از جمله اینترنت و فضای مجازی خواهیم بود و به دغدغه خانواده‌ها نیز توجه می‌شود.

مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات

صحبت‌های آذری جهرمی در مراسم معارفه خود

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم در مورد محمود واعظی اظهار کرد واعظی فردی دلسوز با پشتکار و باتجربه در حوزه ارتباطات است و من طی چهار سال همکاری با ایشان درس‌های زیادی را یاد گرفتم. جهرمی همچنین به مشکلات بیکاری و اقتصادی اشاره کرد و گفت:

کشور ما مردم‌سالار است و ساختار امنیتی و فرهنگی آن بر اساس مردم شکل گرفته است. امروز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم، بیکاری است. طبق آمارهای بین‌المللی، وضعیت اشتغال در بخش فناوری اطلاعات به صورت میانگین 2 درصد بوده اما این رقم در ایران دو دهم درصد است. باید میزان اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات کشور 10 برابر شود. در همین راستا در برنامه چهار ساله وزارت ارتباطات دولت دوازدهم تصمیم داریم تا 20 هزار استارت آپ، 10 هزار شرکت متوسط، 100 شرکت بزرگ و 5 شرکت بین‌المللی ایجاد کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*