گوشی هوشمند نوکیا 8

چهار ویژگی که گوشی هوشمند نوکیا 8 را به محصولی خاص تبدیل می‌کند

امروز می‌خواهیم نگاهی به ویژگی‌های بسیار خوب گوشی هوشمند نوکیا 8 (Nokia 8) داشته باشیم؛ ویژگی‌هایی که پرچمدار اندرویدی نوکیا را به محصولی خاص تبدیل می‌کند.

اوایل ماه جاری میلادی بود که نخستین پرچمدار نوکیا با سیستم عامل اندروید به صورت رسمی توسط اچ ام دی گلوبال معرفی شد. سازندگان تمام تلاش خود را داشتند تا با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی های موجود، با قدرتی بسیار بیشتر به میدان بازگردند.

در نگاه اول، تفاوت چندانی میان نوکیا 8 و نوکیا 6 یا نوکیا 5 وجود ندارد؛ اما برخی ویژگی‌های خاص این گوشی باعث شده تا ما با محصولی منحصربه‌فرد رو به رو باشیم.

ویژگی‌های خاص گوشی هوشمند نوکیا 8

لنزهای زایس

گوشی هوشمند نوکیا 8

نوکیا 8 اولین گوشی اندرویدی است که در آن از لنزهای زایس استفاده می‌شود. در گذشته نیز تنها گوشی های ویندوزی مایکروسافت (بعد از خرید نوکیا) و محصولات قدیمی‌تر نوکیا بودند که با این لنزها در اختیار کاربران قرار می‌گرفتند.

این گوشی در بخش پشتی به دو سنسور 13 مگاپیکسلی مجهز شده تا کاربران، تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن ثبت کنند. به علاوه، دوربین جلویی 13 مگاپیکسلی با برند زایس نیز پاسخگوی نیاز عاشقان سلفی خواهد بود.

البته استفاده از نام زایس در صورتی که دستگاه توانایی کافی در ثبت تصاویر را نداشته باشد، بی‌اهمیت است. به همین جهت، هم‌چنان قابلیت‌های دوربین نوکیا 8 باید سنجیده شوند.

سیستم ضبط صدای 360 درجه OZO

گوشی هوشمند نوکیا 8

نوکیا 8 اولین تلفن هوشمندی است که همراه با “OZO Audio” تولید شده و «تکنولوژی اختصاصی هالیوود» را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. این دستگاه به سه میکروفون تجهیز شده که در تعامل با الگوریتم‌های صوتی نوکیا، صدای 360 درجه فراگیر و سه‌بعدی را برای ویدیوهای شما ضبط می‌کنند. همچین به لطف سیستم صوتی دوطرفه (به منظور درک صدای 360 درجه و متمایز)، شما می‌توانید از صدای های فای روی اغلب دستگاه‌ها لذت ببرید؛ حتی در شرایطی که آنها از “OZO Audio” پشتیبانی نکنند.

این تکنولوی از دوربین 360 درجه و واقعیت مجازی “Nokia OZO” به ارزش 40 هزار دلار که برای فیلم‌سازان حرفه‌ای طراحی شده است، قرض گرفته شده تا صدا با بالاترین کیفیت ممکن ضبط شود.

ویژگی جدید Dual Sight با امکان پخش آنلاین

گوشی هوشمند نوکیا 8

“Dual Sight” ویژگی بسیار جذابی‌ست که احتمالا افرادی که زمان زیادی با شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند، عاشق آن خواهند شد. برای اولین بار در یک گوشی هوشمند، دستگاه به شما اجازه می‌دهد تا به صورت هم‌زمان با دوربین‌های پشتی و جلویی، تصاویر یا ویدیوهای مختلف را ثبت کنید تا امکان روایت هر دو طرف داستان وجود داشته باشد. نوکیا برای این قابلیت به جای واژه سلفی، از “bothie” به معنی «دوتایی» استفاده کرده است.

کاربران در صورت تمایل می‌توانند همه چیز را از طریق “Facebook Live” یا “Youtube Live” به اشتراک بگذارند.

ما نمی‌گوییم زندگی بدون چنین قابلیتی برای کاربران شبکه‌های اجتماعی سخت است؛ اما تماشای آنها احتمالا بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

نخستین تلفن هوشمند قدرتمند نوکیا با سیستم عامل اندروید

گوشی هوشمند نوکیا 8

طی سال‌های اخیر، محصولات بسیار قدرتمندی توسط فنلاندی‌ها با سیمبیان یا ویندوز روانه بازار شده بودند. اما گوشی هوشمند نوکیا 8 را می‌توان اولین موبایل قدرتمند این شرکت با سیستم عامل اندروید در نظر گرفت.

پرچمدار جدید نوکیا با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون 835، همراه با 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تولید شده و بر تن بسیاری از پرچمداران موجود لرزه می‌اندازد.

این آغاز راه جدید نوکیا در حوزه تلفن های همراه است. اما آیا این شرکت قدیمی و مشهور باز هم می‌تواند به جایگاه سابق خود بازگردد؟ 26 شهریور (17 سپتامبر) گوشی جدید نوکیا به صورت رسمی روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*