تعرفه های اینترنت

وزیر جدید ارتباطات از اصلاح تعرفه های اینترنت تا یک ماه آینده خبر داد

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در حاشیه مراسم معارفه خود در روز گذشته اعلام کرد تعرفه های اینترنت تا یک ماه آینده اصلاح می‌شوند.

تشکیل کمیته اصلاح تعرفه های اینترنت در وزارت ارتباطات

روز گذشته، مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و محمد جواد آذری جهرمی رسما جای محمود واعظی را در این وزارتخانه گرفت. آذری جهرمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به برخی سوالات آن‌ها پاسخ داد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در مورد اصلاح تعرفه های اینترنت بود. وی در این رابطه اظهار کرد:

در دنیا اینترنت تلفن همراه گران است و با وجود این، ما از لحاظ شاخص نسبت هزینه به درآمد در جمع ده کشور اول دنیا هستیم. آن چیزی که در کشور مشکل داریم، اینترنت ثابت است و در این حوزه رتبه‌ای بهتر از نودم دنیا نداریم. این نشان می‌دهد غیر طبیعی بودن تعرفه های اینترنت در حوزه ثابت برای ما یک معضل جدی است و جلوی رشد بازار را می‌گیرد. برنامه ما اصلاح این تعرفه‌هاست و از همان روز اول که سر کار آمدیم بر اساس کارهایی که پیش از این شده بود، کمیته‌ای تشکیل دادیم و تلاش می‌کنیم ظرف یک ماه آینده به این موضوع رسیدگی کنیم.

وزیر جدید ارتباطات ایران در مورد حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور نیز بیان کرد که این رفتار مبتنی بر قوانین شرکت اپل و یا تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست. ما سیگنال‌های متفاوتی را دریافت کردیم. دو هفته پیش در آخرین نسخه منتشر شده آی او اس توسط اپل از زبان فارسی پشتیبانی شد که این موضوع، نکته مثبتی در سرویس‌دهی مردم ایران و فارسی زبانان دنیا بود. اما از سوی دیگر این شرکت از چند ماه گذشته شروع به حذف برخی از اپلیکیشن های ایرانی کرده است.

به گفته جهرمی در آن زمان حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور قابل درک بود. چرا که شرکت اپل حق‌السهمی را بابت میزبانی از اپلیکیشن‌ها دریافت می‌کند در صورتی که اپلیکیشن های ایرانی مبلغی را نمی‌پرداختند. پس از آن، مشکل به وجود آمده حل شد و شرکت‌ها خود را منطبق کردند و مجددا توانستند به اپ استور برگردند اما اکنون ایمیلی که به شرکت‌های ایرانی زده شده مفهوم حقوقی ندارد چون برخی از این اپلیکیشن‌ها شرکت خود را به صورت بین‌المللی ثبت کرده‌اند.

آذری جهرمی تاکید کرد که بر اساس قوانین و مقررات موجود، این موضوع را پیگیری و از شرکت‌ها و کسب و کارهای نوپا حمایت می‌کند. همچنین با دکتر ظریف، وزیر امور خارجه نیز صحبت شده و ایشان هم به صورت جدی در حال پیگیری موضوع هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*