مدیرعامل ایرانی شرکت اوبر

مدیرعامل ایرانی شرکت اوبر مخالف جدی سیاست‌های ترامپ است

مدیرعامل ایرانی شرکت اوبر یکی از منتقدان و مخالفان جدی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است. دارا خسروشاهی به تازگی به عنوان مدیرعامل جدید اوبر انتخاب شده است.

مردی که به تازگی توسط هیات مدیره اوبر (Uber) برای مدیرعاملی این شرکت انتخاب شده است،‌ منتقد و مخالف جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است. دارا خسروشاهی (Dara Khosrowshahi) ، مدیرعامل ایرانی شرکت اوبر در روز 15 آگوست در اکانت توییتر خود نوشت:

من منتظر لحظه‌ای هستم که رئیس جمهور ما،‌ انتظارات و توقعاتمان از دفتر ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را محقق کند اما او هر بار شکست می‌خورد.

همچنین در این توییت، لینک خبری از نیویورک تایمز قرار داده شده که توضیح می‌دهد چرا برابر دانستن گروه‌های اعتراضی آنتی فاشیسم یا ضد فاشیسم (جنبش چپ افراطی، مخالفان نفرت نژادی و مذهبی و حمایت‌کنندگان از مهاجران) با گروه‌های ملی گرایان سفید پوست و سفیدبرتر پندارها، نئونازی ها (طرفداران سیاست‌های هیتلر و حکومت فاشیستی) و کوکلاس کلان (نژادپرست‌های افراطی مخالف سیاه‌پوست‌ها و مهاجران) می‌تواند خطرناک باشد.

مدیرعامل ایرانی شرکت اوبر

دارا خسروشاهی در ایران به دنیا آمده اما اکنون یک شهروند آمریکایی است. وی طی 12 سال گذشته، رهبری شرکت Expedia، آژانس مسافرتی آنلاینی که میلیون‌ها نفر از مردم سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند را بر عهده داشته است. یکشنبه بود که هیات مدیره شرکت اوبر، خسروشاهی را به عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب کرد اما هنوز او این مسئولیت را قبول نکرده است. در صورتی که این مدیر ایرانی‌الاصل،‌ مدیرعاملی اوبر را قبول کند می‌تواند مسیر مدیرعامل قبلی شرکت یعنی تراویس کالانیک (Travis Kalanick) را ادامه دهد و از کار با دولت دونالد ترامپ خودداری کند.

مخالفت مدیرعامل ایرانی شرکت اوبر با سیاست‌های مهاجرتی و نژادپرستانه ترامپ

اگرچه خسروشاهی در زمان کودکی به آمریکا نقل مکان کرده است، اما این مهاجر ایرانی تبار موفق شده به بالاترین سطوح کسب و کار برسد. به همین دلیل اصلا عجیب نیست که او با سیاست‌های ترامپ در مورد مهاجرت مخالف باشد و یا رئیس جمهور آمریکا را در اتفاقات تلخ شارلوتسویل (Charlottesville) و خشونت‌های نژادپرستانه در این شهر مقصر بداند و اظهارات او را نادرست بخواند. دارا خسروشاهی حتی شخصا تحت تاثیر سیاست‌های مهاجرتی قرار گرفته است. خسروشاهی به خبرگزاری بلومبرگ گفته وقتی من 13 سال داشتم، پدرم مجبور شد به ایران بازگردد تا از پدر بیمارش مراقبت کند. او پس از بازگشت به ایران به مدت 6 سال در زندان بود و مادرم مجبور شد 3 بچه را به تنهایی و در غیاب پدرم بزرگ کند.

مدیرعامل ایرانی شرکت اوبر علاوه بر نقش خود در شرکت اکسپدیا، در هیات مدیره نیویورک تایمز نیز حضور دارد. البته هنوز اوبر پیشنهاد شغل خود به خسروشاهی را به صورت رسمی اعلام نکرده و او هم هیچ اظهار نظر رسمی در این مورد نداشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*