ال جی وی 30

نگاه نزدیک به ال جی وی 30 با صفحه نمایش OLED فول ویژن

ال جی در حال رونمایی از پرچمدار جدید خود به نام ال جی وی 30 (LG V30) در نمایشگاه ایفا 2017 است، با این حال در طی هفته‌های قبل برخی مشخصات این محصول لو رفته‌ بودند.

ال جی وی 30 بدون شک یکی از شاخص‌ترین محصولات نمایشگاه IFA 2017 در برلین به شمار می‌رود، چرا که رقیبانی چون سامسونگ و اپل معمولا علاقه‌ای به رونمایی از پرچمداران خود در این رویداد ندارند و با برگزاری مراسم اختصاصی، آن‌ها را پیش روی خبرنگاران معرفی می‌کنند.

همانطور که گفتیم، طی هفته‌های قبل شاهد لو رفتن قابلیت‌های مختلف پرچمدار جدید کره‌ای‌ها بودیم. یکی از این موارد صفحه نمایش OLED فول ویژن بود. ال جی وی 30 اولین محصول از سری وی شرکت LG به شمار می‌رود که از چنین پنلی استفاده می‌کند. همچنین ال جی بعد از جی فلکس 2 (LG G Flex 2) دیگر محصولی با صفحه نمایش OLED روانه بازار نکرد.

کمپانی ال جی مدت‌هاست که یک رهبر در عرصه تکنولوژی صفحات OLED به شمار می‌رود؛ اگر بخواهید تلویزیونی با این فناوری خریداری کنید، احتمالا محصول مورد نظر شما از پنل‌های همین شرکت بهره می‌برد. اما با این حال تا به امروز شاهد به‌کارگیری از این تکنولوژی به صورت جدی در تلفن‌های هوشمند LG نبوده‌ایم. صفحه نمایش گوشی جی فلکس 2 آنچنان خاص و منحصر به فرد نبود، آیا این داستان برای ال جی وی 30 نیز تکرار می‌شود؟

به نظر می‌رسد پاسخ سوال بالا منفی باشد. صفحه نمایش این پرچمدار جدید سری وی بسیار زیبا و جذاب است و حتی از تصاویر این مطلب نیز می‌توان متوجه این موضوع شد. بدون شک این بهترین صفحه نمایشی است که ال جی تاکنون در تلفن‌های هوشمند خود به کار گرفته است؛ تنوع و طبیعت رنگ‌ها، سیاهی عمیق و واقعی چیزهایی هستند که از صفحه OLED این محصول انتظار داریم.

نحوه کارکرد این تکنولوژی با فناوری LCD کاملا متفاوت است، چرا که امکان خاموش شدن کامل برخی پیکسل‌ها در آن فراهم است. به همین خاطر می‌توان مشکی را در این صفحه نمایش به معنای واقعی تجربه کرد. با این حال چنین چیزی در صفحات LCD وجود ندارد و به راحتی می‌توان متوجه روشن یا خاموش بودن دستگاه شد.

ال جی وی 30

مدت‌ها بود که آرزوی قرار گرفتن چنین پنل با کیفیتی در محصولات سری وی ال جی بودیم. در وی 10 و وی 20 شاهد دو نمایشگر -یکی اصلی و دیگری ثانوی- بودیم که نتوانستند آنطور که باید انتظارات را برآورده کنند. اما حالا به لطف نوار شناور (Floating Bar) و صفحه نمایش همیشه روشن دیگر خبری از صفحه نمایش ثانوی در پرچمدار سری وی نیست.

همچنین اگر علاقه‌ای به تنظیمات پیش‌فرض صفحه نمایش ال جی وی 30 ندارید، امکان شخصی‌سازی آنها مطابق با نیازها و سلایق وجود دارد. چهار حالت اصلی در بخش تنظیمات قرار گرفته‌اند؛ حالت معمولی، حالت فیلم، حالت تصویر و حالت وب‌گردی. همچنین در بخش تنظیمات قادر به تغییر دمای صفحه و سطح RGB آن خواهید بود.

معمولا کار کردن با صفحه‌نمایش محصولات شرکت ال جی در معرض نور خورشید کمی سخت است و این موضوع کماکان در ال جی وی 30 نیز مسئله‌ساز شده است. این مشکل را نیز می‌توان تا حدی با افزایش روشنایی صفحه برطرف کرد. همچنین حالت Comfort View جهت کاهش نور آبی صفحه در بخش تنظیمات قرار دارد تا کاربران مشکلی در خوابیدن در شب پیدا نکنند؛ مشابه این قابلیت در محصولات دیگر شرکت‌ها نیز قرار دارد، به عنوان مثال حالت شیفت شب در آیفون‌ها (Night Shift).

صفحه نمایش فول ویژن ال جی وی 30 از تکنولوژی P-OLED (دیود ارگانیک انتشار نور پلیمری) بهره می‌برد که با سایر پنل‌های OLED تفاوت دارد، چرا که در آنها از حالت SM-OLED بهره گرفته شده است. معمولا پی اولد‌ها عملکرد ضعیف‌تری نسبت به رقیبان خود دارند و به همین دلیل شاهد قرارگیری آنها در محصولات کوچک‌تر و پوشیدنی‌ها هستیم. در حال حاضر صفحه نمایش فول ویژن ال جی وی 30 یکی از بهترین‌های بازار تلفن‌های هوشمند به شمار می‌رود و رقابت نزدیکی با محصولات سامسونگ دارد.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع ساعت هوشمند ، ساعت هوشمند Gear S3 و اپل واچ همچنین لوازم جانبی اپل واچ موجود در بازار ایران در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*