گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1

گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 کامپکت ؛ معرفی تمام قابلیت‌های جدید

به بهانه معرفی گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 کامپکت در نمایشگاه IFA 2017، حال می‌خواهیم نگاهی به قابلیت‌های جدید گوشی های سونی داشته باشیم.

اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 کامپکت از جمله مهم‌ترین و بهترین تلفن های هوشمندی هستند که تا به امروز توسط سونی رونمایی شده‌اند. ترکیب طراحی زیبا با بهره‌گیری از آخرین سخت افزار موجود، توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده است. به این موارد، اندروید 8.0 اوریو را نیز اضافه کنید تا بتوان گوشی های سونی را محصولاتی منحصر به فرد بخوانیم.

بهتر است به بررسی ویژگی‌های جدید این گوشی های بپردازیم.

قابلیت‌های مهم گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت

تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835

گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1

گوشی های جدید سونی با بهره‌گیری از آخرین نسل از تراشه‌های کوالکام، قدرت پردازشی بسیار بالایی داشته و دستورات کاربران را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهند داد.

4 گیگابایت حافظه رم

گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1

بعد از عرضه اکسرپا XZ با سه گیگابایت رم، حالا نسل جدید این گوشی با 4 گیگابایت رم در اختیار کاربران قرار گرفته است تا مشکلی در پردازش اطلاعات وجود نداشته باشد.

صفحه نمایش HDR

گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1

سرانجام پشتیبانی از HDR به گوشی های جدید سونی اضافه شد تا امکان پخش این محتوا بر روی گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت امکان‌پذیر باشد. هرچند، هنوز جزئیات این قابلیت و پشتیبانی آن از HDR10 ،Dolby Vision و یا موارد دیگر مشخص نشده است.

ضخامت و وزن کمتر 

گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1

گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1 با وزن 156 گرم و ابعاد 148 در 73 در 7.4 میلی‌متر، وزن و ضخامت کمتری نسبت به گوشی اکسپریا XZ با ابعاد 146 در 72 در 8.1 میلی‌متر و وزن 161 گرم، دارد.

البته این موضوع، بهتر بودن گوشی جدید سونی را نشان نمی‌دهد چرا که اکسپریا XZ1 با یک باتری 2700 میلی‌آمپر ساعتی تولید شده است، در حالی که اکسپریا XZ به یک باتری 2900 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده بود.

دوربین Motion Eye

گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1

گوشی های جدید سونی همراه با سنسور 19 مگاپیکسلی Exmor RS توسعه پیدا کرده‌اند که به واسطه آن، کاربران می‌توانند ویدیوهای مختلف را به صورت فوق آهسته و با نرخ 960 فریم بر ثانیه، ثبت کنند. به علاوه، این دوربین با ویژگی بسیار جذاب دیگری به نام “Predictive Capture” نیز عرضه شده که 2 ثانیه قبل از اینکه شما کلید شاتر را فشرده و یا گوشی را لمس کنید، تصاویر ثبت می‌شوند. در این صورت، احتمالا هیچ سوژه جذابی را از دست نخواهید داد.

فوکوس خودکار هیبریدی پیش‌بینی‌کننده یا پیش‌بینی‌شده و تثبیت‌کننده پنج محوره تصویر نیز از دیگر ویژگی‌های جذاب محصولات پیش رو هستند.

ویژگی جدید 3D Sensing

گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1

یکی از ویژگی‌های جذاب و جدید گوشی های سونی، اسکن سه‌بعدی است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا در کمتر از 60 ثانیه، یک عکس سه‌بعدی با وضوح بالا را ثبت کنید. پس از آن، دست‌کاری، ویرایش و بزرگ و کوچک کردن تصویر مورد نظر مستقیما از طریق تلفن هوشمند امکان‌پذیر خواهد بود.

این ویژگی شامل چهار حالت متمایز Face Scan ،Head Scan ،Food Scan و Free Form می‌شود. هر کدام از این حالت‌ها، امکان اسکن، اشتراک‌گذاری و آسان تصویر مورد نظر را فراهم خواهند کرد.

اندروید 8.0 اوریو

گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1

بر خلاف انتظار همگان، به نظر می‌رسد اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 کامپکت نخستین تلفن های هوشمندی هستند که به صورت پیش‌فرض از اندروید 8.0 بهره می‌برند. سال گذشته، ال جی در این زمینه پیش‌گام بود؛ اما حالا نوبت به سونی رسیده تا زودتر از سایرین، محصولات خود را با نسل جدید اندروید عرضه کند.

شارژ سریع

گوشی موبایل سونی اکسپریا XZ1

سرانجام پشتیبانی از شارژ سریع نیز به گوشی های سونی اضافه شد. در این صورت به جای 3 ساعت، کاربران می‌توانند دستگاه خود را به واسطه نسخه 3.0 سیستم Quick Charge، ظرف مدت زمان کمتری شارژ کنند.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع برند های لوازم جانبی موجود در بازار ایران هولدر موبایل ، لوازم جانبی ps4 ، ساعت هوشمند سامسونگ در janebi.com

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سرانجام پشتیبانی از شارژ سریع نیز به گوشی های سونی اضافه شد؟!
    خب توی اکسپریا xz پریمیوم هم شارژ سریع هست