سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس

سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس (Xperia XA1 Plus) رسما معرفی شد

سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس (Xperia XA1 Plus) به عنوان گوشی موبایل میانرده و البته قدرتمند جدید سونی معرفی شد. در ادامه مشخصات فنی، امکانات و سایر ویژگی های آن را بررسی خواهیم کرد.

چشم بادامی‌ها سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس را برای کاربران آینده‌نگری طراحی کرده‌اند که قصد پرداخت هزینه زیادی را ندارند اما می‌خواهند از فناوری‌های روز استفاده کنند. با توجه به اندازه تلفن‌های هوشمند اکسپریا ایکس ای 1 (Xperia XA1) و اکسپریا ایکس ای 1 اولترا (Xperia XA1 Ultra) که به ترتیب 5 و 6 اینچی بودند، جای خالی یک اسمارت‌فون خوش‌دست 5.5 اینچی کاملا احساس می‌شد و اینک سونی سعی کرده این خلا را با اکسپریا ایکس ای 1 پلاس پر کند.

سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس

ابعاد ایکس ای 1 پلاس 155x75x8.7 میلی‌متر و وزن آن 190 گرم است و از همان زبان طراحی سه قسمتی سونی -نمایشگر شیشه‌ای، لبه‌های فلزی و بدنه پشتی پلاستیکی- بهره می‌برد.

در مجموع، سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس چندان از خط مشی سری ایکس فاصله نگرفته و از همان چیپست مدیاتک هلیو پی 20 استفاده می‌کند. شاید مهم‌ترین تغییر در این گوشی نسبت به مدل‌های پیشینش، استفاده از سنسور دوربین اصلی اکسپریا زد 5 (Xperia Z5) باشد که مجهز به سنسور PDAF بوده و هنوز هم جزو برترین دوربین‌های موبایل شناخته می‌شود. با این حساب شکست دادن ایکس ای 1 پلاس در زمینه دوربین توسط هم‌رده‌هایش امری غیرممکن به نظر می‌رسد. نمایشگر فول اچ دی دستگاه نیز برای یک تلفن هوشمند میان‌رده انتخابی معقول به حساب می‌آید و از افزایش بیهوده قیمت جلوگیری می‌کند. سونی راه‌های ارتباطی متنوعی را برای محصول جدیدش تعبیه کرده، از قبیل: NFC، بلوتوث نسخه 4.2 با پشتیبانی از aptX، پورت یو اس بی نوع سی، VoLTE, Cat.4 یا Cat.6 LTE (بسته به بازار فروش).

سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس

تفاوت‌های جغرافیایی این گوشی تنها به قابلیت‌های ارتباطی محدود نبوده و سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس در تمامی کشورها به‌جز جنوب آمریکا و ایالات متحده امریکا، به 4 گیگابایت رم مجهز خواهد بود. همچنین به دلیل طراحی بزرگتر دکمه پاور، حاشیه‌های دور نمایشگر بیشتر شده‌اند اما همچنان حسگر تشخیص اثر انگشت دستگاه که در دکمه پاور ادغام شده در آمریکا غیرفعال خواهد بود. دلیل استفاده از رم 3 گیگابایتی و غیرفعال بودن سنسور تشخیص اثر انگشت در کشورهای یاد شده هنوز مشخص نیست.

از دیگر تفاوت‌های ایجاد شده در سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس افزایش حجم باتری آن نسبت به ایکس ای 1 اولتراست که از 2700 میلی آمپر به 3430 میلی آمپر جهش بزرگی داشته است. همچنین با توجه به فناوری‌های شارژ سریع Qnovo و Pump Express 2.0 زمان شارژ دوباره باتری دستگاه تفاوت چندانی نخواهد داشت.

سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس

سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس در رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی و صورتی روانه بازار خواهد شد اما نسخه صورتی تنها در برخی از کشورها به فروش می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود این گوشی پاییز امسال پشت ویترین فروشگاه‌ها قرار گیرد.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع برند های لوازم جانبی موجود در بازار ایران شیائومی ، هارمن کاردن ، وان مور در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایران جهان شیران
    ارسال به سونی:شمایک پرچمدار با قالب مستطیلی بزن!!!
    گجت الوژی مشاور خرید