بررسی اولیه ال جی وی 30

بررسی اولیه ال جی وی 30 (LG V30) ؛ وقتی ال جی فراتر از انتظار ظاهر می‌شود

ال جی وی 30 (LG V30) به عنوان پرچمدار جدید کمپانی ال جی سرانجام معرفی شد. در بررسی اولیه ال جی وی 30 ، نگاهی سریع به مشخصات فنی و امکانات این گوشی موبایل خواهیم انداخت.

ال جی به صورت رسمی از گوشی جدید خود یعنی وی 30 (LG V30) در نمایشگاه ایفا 2017 رونمایی کرد و با نگاهی کلی به گوشی قطعا با خود فکر خواهید کرد که «الان دیگه چه نیازی به گوشی جی 6 داریم؟» چرا که وی 30 از هر لحاظ گوشی بهتری است و دقیقا همان‌چیزی است که هر کاربر اندرویدی می‌خواهد. با بررسی اولیه ال جی وی 30 در ادامه ما را همراهی کنید.

ال جی وی 30 یک گوشی منحنی‌شکل و تقریبا بدون حاشیه است و درخشان‌تر از گوشی‌های وی 20 و جی 6 به نظر می‌رسد و در کنار همه این‌ها، مشخصات سخت‌افزاری‌اش یک سر و گردن بالاتر از گوشی‌های یاد شده است. در ایفا 2017 شانس این را پیدا کردیم که مدتی با این گوشی کار کنیم و گرچه به دلایلی مثل کمبود زمان کافی و رو به رو بودن با مدل پیش‌نمایش گوشی نمی‌توان نتیجه‌گیری جامع و مطمئنی در مورد کیفیت گوشی گرفت، اما به هر حال بررسی اولیه ال جی وی 30 می‌تواند شما را با بسیاری از جوانب گوشی آشنا کند. در این بررسی این سوال مهم را بررسی می‌کنیم:

آیا وی 30 تنها گوشی است که ال جی به آن نیاز دارد؟

طراحی

ال جی وی 30

گوشی ال جی وی 30 دارای گواهینامه IP68 است و با دارا بودن بدنه‌ای براق و جذاب، بسیار در دل می‌نشیند و جلای آن از گوشی‌های قبلی سری V و حتی جی 6 هم بیشتر است. لبه‌های صاف و منحنی‌شکل این گوشی دور تا دور یک نمایشگر زیبای 6 اینچی را پوشانده است و این لبه‌ها به زیبایی به گوشه‌هایی گرد منتهی می‌شوند. برخلاف گوشی جی 6، تمام نمای جلوی این گوشی سیاه‌رنگ است و تمامی سنسورهای گوشی به خوبی در داخل بدنه نازک زیبای آن جا شده‌اند. نمایشگر گوشی از نوع اینفینیتی است و از نظر ابعاد تنها چند میلی‌متر در اینچ بزرگ‌تر از جی 6 است. گوشی ال جی وی 30 حتی با وجود داشتن اندازه‌ای بزرگ، به راحتی در دست جا می‌گیرد و حس خوبی به شما منتقل می‌کند؛ خصوصا به علت وجود لبه‌های آلومینیومی براق و جلادار.

قسمت جلویی و پشتی ال جی وی 30 با گوریلا گلس 5 پوشیده شده و در قسمت پشتی، لایه‌ای از آلومینیوم در زیر شیشه قرار گرفته و ظاهری درخشان به گوشی داده است. دوربین دوگانه این گوشی کمی از بدنه‌اش بیرون زده و در صورت افتادن از دست، امکان شکستنش وجود دارد؛ علاوه بر این‌ها، حسگر اثر انگشت در زیر دوربین و به طور دقیق‌تر در مرکز گوشی دیده می‌شود. این گونه طراحی چیز جدیدی نیست، اما بی‌اغراق یکی از جذاب‌ترین و زیباترین‌ها در نوع خود به حساب می‌آید.

نمایشگر

تصاویر ال جی وی 30

به این علت که در بررسی اولیه ال جی وی 30 از نمونه مقدماتی این گوشی استفاده کرده‌ایم، این گوشی را تحت آزمایش‌های به خصوصی که معمولا برای بررسی‌ها انجام می‌دهیم، قرار ندادیم؛ با این حال با نگاهی کلی به گوشی، متوجه می‌شویم که ال جی نمایشگر بسیاری خوبی را در وی 30 قرار داده است. نمایشگر OLED وی 30 با داشتن نسبت تصویر 18:9 (دقیقا همچون ال جی جی 6)، اندازه‌ای 6 اینچی و رزولوشن 2880×1440 که عموما به نام +QHD شناخته می‌شود بسیار با کیفیت است و تماشای ویدیو در آن، چیزی جز لذت به همراه ندارد. در صفحه‌نمایش وی 30 جزئیات با دقت بالا نشان داده می‌شوند و رنگ‌ها بسیار زنده به نظر می‌رسند.

ظاهر کلی

ال جی وی 30

V30 به خوبی نشان می‌دهد که ال جی کمپانی است که دوست دارد گزینه‌های متعددی را پیش روی کاربرانش قرار دهد و آن‌ گزینه‌ها را به خوبی هرچه تمام‌تر سازماندهی و قابل‌دسترسی کند. در بررسی اولیه ال جی وی 30 حتما باید به این موضوع اشاره کنیم که شخصی‌سازی در این گوشی تنها به تم‌های گوشی خلاصه نمی‌شود و شامل ترفندهای داخل گوشی هم می‌گردد؛ ترفندهایی مثل دکمه‌های سفارشی، روش‌های منحصر به فرد برای باز و بسته کردن قفل گوشی و همچنین نوار شناور مخصوص. نوار شناور (Floating Bar) گوشی ال جی وی 30 به نحوی جانشین نمایشگر ثانویه گوشی‌های قبلی سری V است و نحوه دسترسی به آن هم بسیار آسان است؛ فقط کافی است روی آیکون مخصوصی که در کناره صفحه نشان داده می‌شود و مکانش هم توسط خود شما قابل تغییر است، ضربه بزنید. پس از ضربه زدن بر روی این آیکون، میانبرهای متعددی از اپلیکیشن‌های مختلف گرفته تا موزیک‌ها و موارد مشابه روی صفحه نشان داده می‌شوند. با این تفاسیر، نوار شناور قطعا جایگزین مناسبی برای نمایشگر ثانویه است؛ چون هم خیلی ساده در دسترس بوده و هم بسیار کاربردی است.

البته برخی‌ها ممکن است دل‌شان برای صفحه‌نمایش ثانویه – که بخشی از صفحه‌نمایش اصلی را اشغال می‌کرد – تنگ شود؛ در جواب چنین کسانی باید گفت که امروزه هر کسی نیاز دارد که از نمایشگر گوشی‌اش به طور کامل استفاده کند.

در مجموعه ظرافت و ویژگی‌های رده‌بالای این فبلت قدرتمند ما را در تجربه کوتاه‌مدت‌مان مسحور خودش کرد. ال جی با ساختن وی 30 به سازندگان گوشی‌های موبایل درس بزرگی داد؛ این‌که برای ساخت یک محصول جذاب، باید در کنار زیبایی‌های ظاهری، به ویژگی‌های کاربردی رابط کاربری هم توجه ویژه‌ای نمود.

بار کردن قفل صفحه با اسکن چهره و فرمان صوتی

تصاویر ال جی وی 30

ال جی در گوشی وی 30 علاوه بر سنسور اثر انگشت، به شما دو راه دیگر برای باز کردن قفل گوشی را نیز پیشنهاد می‌دهد: فناوری تشخیص چهره و تشخیص صدا. شناساندن صدای خودتان به گوشی کمی زمان‌بر است، اما در صورتی که وی 30 بتواند چهره یا صدای شما را تشخیص دهد، در کمترین زمان ممکن به شما اجازه ورود به محیط داخلی خود را می‌دهد. در تجربه‌ای که ما داشتیم، فعال کردن فناوری تشخیص چهره با تنها یک بار سعی امکان‌پذیر بود، اما وقتی خواستیم تشخیص صدا را فعال کنیم، متوجه شدیم که باید صدای‌مان را چهار بار ضبط کنیم تا گوشی بتواند آن‌ها را تطبیق دهد. نکته مهم این است که قابلیت تشخیص صدای وی 30 – مثل بقیه گوشی‌ها – توانایی تشخیص کلمات را ندارد و بیشتر تن صدا را می‌شناسد. در صورت فعال‌سازی قابلیت تشخیص صدا، کارتان برای باز کردن قفل گوشی بسیار ساده می‌شود؛ حتی بدون دست زدن به آن!

برای باز کردن گوشی و چک کردن نوتیفیکیشن‌های جدید، تنها کافی است عبارت مورد علاقه خودتان را به زبان بیاورید تا گوشی صدای‌تان را شناسایی کند.

پردازنده و رم

ال جی وی 30

در بررسی اولیه ال جی وی 30 متوجه شدیم که این پرچمدار ال جی در قلب تپنده خود از پردازنده اسنپدراگون 835 بهره می‌برد و در کنار آن، 4 گیگابایت حافظه رم دارد. دو مدل از این گوشی با حافظه‌های داخلی 64 و 128 گیگابایت به فروش خواهند رسید و کسانی که حجم بیشتری بخواهند، می‌توانند با بهره‌گیری از کارت‌های مایکرو‌اس‌دی تا سقف دو ترابایت حافظه را افزایش دهند. در تجربه‌ای که با ال جی وی 30 داشتیم شاهد مورد به خصوصی نبودیم و این فبلت به لطف داشتن چنین سخت‌افزاری، بی‌مشکل هر چیزی را اجرا می‌کند. سریع بودن عملکرد گوشی تنها به سوییچ کردن بین اپلیکیشن‌ها خلاصه نمی‌شود و روند باز شدن قفل گوشی با اثر انگشت نیز بسیار روان صورت می‌گیرد. با این وجود دوست داریم مجددا تاکید کنیم که دستگاهی که برای بررسی در دست ما قرار گرفته، مدل اولیه وی 30 است و نمی‌توان با قاطعیت این ویژگی‌ها را به نسخه نهایی گوشی نسبت داد. با این حال این امکان هم وجود دارد که این نسخه هیچ تفاوتی با نسخه نهایی نداشته باشد.

مالتی‌تسکینگ با LG V30 به راحتی آب خوردن صورت می‌گیرد و اپلیکیشن‌ها در یک چشم بر هم زدن باز می‌شوند.

دوربین

تصاویر ال جی وی 30

ال جی با معرفی وی 30 نشان داد که قصد دارد گوشی‌اش را از نظر دوربین یک سر و گردن بهتر از رقبای هم‌رده‌اش قرار دهد. وی 30 از یک دوربین دوگانه با سنسور 16 و 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که به ترتیب قطر دیافراگمشان f/1.6 و f/1.9 است. استفاده از دوربین زاویه‌دار و امکان سوییچ بین آن و دوربین‌ عادی، همیشه جزو ویژگی‌های مورد علاقه کاربران بوده است.

یکی از نقاط قوت دوربین ال جی وی 30 وجود حالات زیاد برای عکاسی است؛ دوربین این گوشی حالاتی نظیر تصویربداری از غذا، پانوراما، تایم لپس و چند حالت دیگر مثل پانورامای 360 درجه، اسنپ‌شات و حالتی دیگر به اسم Grid Shot پشتبانی می‌کند.

در بررسی فعلی، یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های عکاسی دوربین ال جی وی 30 در دسترس نبود؛ حالتی جدید به اسم GRAPHY که به کاربران این امکان را می‌دهد در گالری مخصوصی از تصاویر – که برخی از آن‌ها توسط عکاسان حرفه‌ای تهیه شده‌اند – به جست‌و‌جو بپردازند و پس از انتخاب عکس موردنظرشان، حالتی را که آن عکاس در آن زمان بر روی دوربین خود فعال کرده بود را بر روی گوشی خود فعال نمایند و آن‌ها هم مثل عکاسی حرفه‌ای، تصویر تهیه کنند.

در ادامه می‌توانید کیفیت تصاویر این گوشی را مشاهده کنید:

صدا

تصاویر ال جی وی 30

گوشی ال جی وی 30 از تنظیمات صدای جدیدی نسبت به گوشی‌های قبلی ال جی برخوردار است؛ وقتی که مشغول تهیه بررسی اولیه ال جی وی 30 بودیم، متوجه شدیم هنگامی که اسپیکرها در حال پخش آهنگ باشند، اندکی از روان بودن گوشی کاسته می‌شود، البته می‌توان با متصل کردن دو عدد هدفون، این مشکل را به کلی رفع کرد. در بررسی اولیه ال جی وی 30 متوجه چیزی جالب شدیم و آن این بود که اسپیکرهای این فبلت از قابلیت Quad-DAC برخوردار هستند و توانایی پخش صداهایی با کیفیت را دارا هستند؛ با این حال حتی با غیر فعال کردن این قابلیت هم می‌توانید خروجی صدای خوبی از وی 30 بگیرید. فعال کردن Hi-Fi در بخش تنظیمات، درجه صدا را به طرز قابل توجهی بالا می‌برد. جدا از این قضیه اگر شما در داخل هواپیما نشسته‌اید یا این‌که قصد دارید موزیک‌هایتان را آرام گوش دهید، بهتر است این قابلیت را غیر فعال نمایید.

برگردیم سر سوال اولی که مطرح کردیم؛ آیا عرضه وی 30 به معنی خداحافظی با جی 6 است؟

نگاه نزدیک به ال جی وی 30

با داشتن چنین امکاناتی دیگر چه کسی به ال جی جی 6 نیاز پیدا می‌کند؟ گوشی ال جی وی 30 نسبت به جی 6 شیک‌تر بوده و از هر جنبه‌ای که به آن نگاه کنیم، سرتر از جی 6 و وی 20 است و در عمل هم با کمی اغراق، ترکیبی بهبودیافته از این دو به حساب می‌آید؛ در وی 30 دیگر خبری از نمایشگر ثانویه نیست و جای خالی آن به بهترین شکل ممکن با نوار شناور پر شده است. وی 30 با داشتن دوربین قدرتمند و مشخصاتی مثل تراشه اسنپدراگون 835، رم 4 گیگ، رابط کاربری روان و نمایشگر اینفینیتی تمامی انتظاراتی که از یک پرچمدار داریم را برآورده می‌کند. در نهایت جواب نهایی به این سوال را به عهده خودتان می‌گذاریم. به نظر شما با این امکاناتی که وی 30 در اختیارمان می‌گذارد، نیازی به جی 6 پیدا خواهیم کرد؟

در آخر لازم است متذکر شویم که این مقاله فقط بررسی اولیه ال جی وی 30 بود و چیزی که باید بدانید این است که اکتبر در راه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. خیلی عالیه وی30
    سامسونگ آشغاله فقط تبلیغات زیاد میکنه ک خودسو بزرگ
    نشون بده.
    تازه میت10بزوی رونمایی میشه ک خیلی شیک قدرتمند و زیباهستش

  2. دوربین نوت 8 پر از رنگ های اشباع شده و غیرطبیعیه.ولی دوربین وی 30 عالیه

  3. رقیب خیلی سرسخته نوت ۸ هرچند از خیلی جهات واقعا سرتر هم هست

  4. ای کاش یه قلم هم داشت

  5. فوق العادس از هر لحاظ از نوت8 سرتره

  6. گوشی فوق العاده زییاییه اما دوربین سامسونگ نوت 8 واقعا یه سر و گردن بهتر از الجی v30 هستش

  7. بسیار عالی این گوشی

  8. نمایشگر فول ویژن هست نه اینفینیتی!!!