رتبه بندي و جايگاه شرکت هاي توليد کننده موبايل در بازار

هر چند سال ۲۰۱۲ هنوز به اتمام نرسیده است، اما اعداد و ارقام برای اکوسیستم موبایل در حال بیرون آمدن است. IHS iSuppli گزارش خود در ارتباط با برآوردش از میزان عرضه گوشی های تلفن همراه در سال ۲۰۱۲ را منتشر کرد و براساس آن شرکت سامسونگ موفق شد تا رتبه اول در میزان عرضه گوشی در سطح جهان را بدست آورد. رتبه دوم به نوکیا رسید و اپل هم در مکان سوم قرار گرفت. البته اپل در بخش مربوط به اسمارت فون ها رتبه دوم را در اختیار دارد.

براساس این داده ها، سامسونگ سهمی در حدود ۲۹ درصد از عرضه تلفن های همراه در دنیا را دارد. سهم نوکیا ۲۴ درصد است و این در حالیست که سال پیش این شرکت سهمی ۳۰ درصدی را در اختیار داشت. سهم سامسونگ در سال گذشته ۲۴ درصد بوده است.

جالب است که شرکت اپل، شرکتی که تنها در زمینه اسمارت فون فعالیت دارد در مجموع با سهمی ۱۰ درصدی در رتبه سوم قرار گرفته است. همانطور که می دانید سامسونگ و نوکیا علاوه بر عرضه اسمارت فون، گوشی های تلفن همراه معمولی و ارزان قیمت نیز روانه بازار می کنند.

در بخش اسمارت فون ها، باز هم سامسونگ با سهمی ۲۸ درصدی از کل اسمارت فون های توزیع شده در سطح جهان در صدر قرار دارد. سهم سامسونگ در سال گذشته میلادی حدود ۲۰ درصد بود. اپل در رتبه دوم سهمی ۲۰ درصدی دارد در حالیکه در سال گذشته سهمی ۱۹ درصدی داشته است. اما یکی از نکات جالب در مورد نوکیاست. این شرکت امسال تنها سهمی ۵ درصدی دارد در حالیکه در سال گذشته سهم آن ۱۶ درصد بوده است. البته نوکیا با این سهم همچنان به همراه شرکت های HTC و RIM در رتبه سوم قرار گرفته است (این دو شرکت هم سهمی ۵ درصدی دارند).

این داده ها همچنین نشان دهنده چند آمار جالب  نیز می باشد. مثلا در سال ۲۰۱۲ میزان توزیع اسمارت فون ها حدود ۳۵.۵ درصد رشد داشته اند، در حالیکه سهم تلفن های همراه بطور کلی حدود ۱ درصد رشد داشته است. نظر شما در مورد این گزارش چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*