مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7 ؛ جدال تمام‌عیار اندروید و iOS

در این مطلب به مقایسه اسنشال فون با آیفون 7 (iPhone 7) می‌پردازیم و این دو گوشی موبایل جذاب را ار جوانب مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اندی رابین (خالق اندروید) با ساخت گوشی اسنشال فون (Essential Phone) پا به عرصه رقابتی گوشی‌های هوشمند گذاشته و قطعا کار سختی برای موفقیت در این زمینه دارد.

اما بگذارید ببینیم این گوشی در برابر آیفون‌ 7 خوش‌ساخت اپل چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟ برای گرفتن جواب این سوال، در ادامه به مقایسه اسنشال فون با آیفون 7 می‌پردازیم.

ابعاد

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

به طور کلی تفاوت زیادی در ابعاد این دو گوشی به جشم‌ نمی‌خورد؛ گوشی اسنشال فون، سه درصد طویل‌تر از آیفون 7 بوده و حتی عرض و ضخامت بیشتری هم دارد؛ شش درصد عریض‌تر و ده درصد ضخیم‌تر.

وزن

اسنشال فون با آیفون 7

بیشترین تفاوت در مقایسه اسنشال فون با آیفون 7 به وزن این دو گوشی بر می‌گردد؛ گوشی اندرویدی اندی رابین سی و چهار درصد سنگین‌تر از پرچمدار اپل است.

کیفیت ساخت

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

رابین ادعا کرده است که گوشی اسنشال فون به علت داشتن قاب تیتانیومی و سطح پشتی از جنس سرامیک، محکم‌تر از آیفون 7 است که در آن از آلومینیوم استفاده شده است.

مقاومت در برابر آب

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

هرچند اسنشال فون گوشی محکمی است و طبق ادعاها حتی در برابر افتادن از ارتفاع هم مقاوم است، اما نمی‌تواند همچون آیفون 7 – که گواهینامه IP67 را دارد – تاب مقاومت در برابر آب را داشته باشد.

اندازه صفحه‌نمایش

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

اندی رابین با معرفی اسنشال فون، خیلی زود این گوشی را به جمع اسمارت‌فون‌های کم حاشیه فرستاد. طبق گفته‌ها کمپانی اپل هم قصد دارد گوشی بعدی خودش (آیفون 8) را بدون حاشیه بسازد، با این حال طی مقایسه اسنشال فون با آیفون 7 متوجه می‌شوید که پرچمدار اپل حاشیه زیادی در اطراف صفحه‌نمایش دارد. در حقیقت صفحه‌نمایش آیفون 7 فقط هفتاد درصد ظاهر جلوی گوشی را شامل می‌شود.

رزولوشن صفحه‌نمایش

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

اسنشال فون به لطف داشتن صفحه‌نمایش +QHD پیکسل‌های تصاویر را با جزئیات بالاتری به نمایش می‌گذارد، اما اپل به جای قرار دادن صفجه‌نمایشی +QHD سعی کرده تمرکز خود را بر روی ویژگی‌های دیگر آیفون 7 (مثل کنتراست صفحه‌نمایش، تعادل سفیدی و میزان روشنایی) نگه دارد؛ همین قضیه باعث شده آیفون 7 هم صفحه‌نمایش با کیفیتی داشته باشد و تصویر دیدن در آن، کار لذت‌بخشی به حساب بیاید.

پردازنده

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

در مقایسه اسنشال فون با آیفون 7 چیزی که خودنمایی می‌کند تفاوتی است که در نوع پردازنده‌های این دو گوشی وجود دارد؛ گوشی اندی رابین از پردازنده اسنپدراگون 835 با هشت هسته مجزا و فرکانس 2.45 گیگاهرتز استفاده می‌کند و این در حالی است که پرچمدار 2017 اپل از یک پردازنده A10 اختصاصی با چهار هسته مجزا و فرکانس 2.3 گیگاهرتز بهره می‌برد.

رم

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

اسنشال فون دو برابر بیش‌تر از آیفون 7 رم دارد؛ با این حال تجربه چند سال اخیر ثابت کرده که اپل همیشه توانسته از میزان رم کمتر، استفاده بیشتری ببرد.

باتری

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

ظرفیت باتری اسنشال فون به طرز قابل‌توجهی بیشتر از آیفون 7 اپل است؛ 3040 میلی‌آمپر ساعت برای اسنشال فون و 1960 میلی‌آمپر ساعت برای آیفون 7.

شارژ سریع

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

اپل می‌توانست در پرچمدار سال 2017 خود از شارژ سریع استفاده کند، اما به دلایلی نا معلوم، این کمپانی از انجام این کار خودداری کرده است.

تعداد مگاپیکسل‌های دوربین

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

گرچه بر روی کاغذ گوشی اسنشال فون دوربین قدرتمندتری از آیفون 7 دارد، اما تا زمان عرضه رسمی گوشی رابین و مقایسه عملی کیفیت دو دوربین، نمی‌توان با قاطعیت گفت که دوربین 13 مگاپیکسلی (سلفی 8 مگاپیکسل) اسنشال فون می‌تواند تصاویر با کیفیت‌تری نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی (سلفی 7 مگاپیسکل) آیفون 7 ثبت کند.

قطر دیافراگم دوربین اصلی

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، دوربین اسنشال فون و آیفون 7 از لحاظ قطر دیافراگم بسیار به هم شبیه هستند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیافراگم و تاثیری که در ثبت تصاویر دارد، به این پست در گجت‌نیوز رجوع کنید.

حافظه داخلی

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

اپل به مشتریانش این امکان را می‌دهد که یکی از سه مدل آیفون 7 که دارای حافظه‌ذخیره‌سازی 32، 64 و 256 گیگابایتی هستند را به سلیقه خودشان انتخاب کنند؛ این در حالی است که قرار است فقط یک مدل از اسنشال فون آن هم با حافظه 128 گیگابایت روانه بازار شود. نکته قابل ذکر این است که هیچ‌یک از این دو گوشی، توانایی پشتیبانی از کارت حافظه جانبی را ندارند و به هیچ روشی نمی‌توانید حافظه‌شان را زیادتر کنید.

حسگر اثر انگشت

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

در مقایسه اسنشال فون با آیفون 7 متوجه می‌شوید که هر دوی این گوشی‌ها دارای حسگر اثر انگشت هستند که این حسگر در گوشی اندی رابین در قسمت پشتی قرار داشته و در پرچمدار اپل در داخل دکمه هوم جایگذاری شده است.

جک هدفون

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

هیچ یک از دو گوشی اسنشال فون و آیفون 7 از جک هدفون استفاده نمی‌کنند.

نرم‌افزار

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

شنیده‌ها حاکی از آن هستند که گوشی Essential Phone قرار است در هنگام عرضه به آخرین نسخه اندروید نوقا بدون پوسته‌ها و برخی ویژگی‌هایی که در گوشی‌های نکسوس و پیکسل وجود دارند، مجهز باشد. اپل هم طبق سنت همیشگی‌اش از سیستم‌عامل اختصاصی خودش برای آیفون‌هایش استفاده می‌کند و iPhone 7 به آخرین نسخه آن آپدیت شده است.

تاریخ عرضه

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

همانطور که قطعا می‌دانید، آیفون 7 اپل مدت‌هاست در ویترین فروشگاه‌ها موجود است و تاریخ انتشار آن روز شانزدهم ماه سپتامبر بود؛ در طرف دیگر با اسنشال فون رو به رو هستیم. این گوشی اندرویدی هم‌ اکنون برای پیش‌خرید در دسترس است و اندی رابین گفته که اولین دستگاه‌های گوشی‌اش در ماه ژوئن به دست خریداران خواهد رسید.

قیمت در خرده‌فروشی‌ها

مقایسه اسنشال فون با آیفون 7

در بخش نهایی مقایسه اسنشال فون با آیفون 7 به بحث قیمت دو گوشی می‌رسیم. آن طور که به نظر می‌رسد، اسنشال فون قرار است با داشتن صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر، بدنه‌ای محکم و خوش‌ساخت و دیگر ویژگی‌ها، قیمتی تقریبا مشابه آیفون 7 اپل داشته باشد.

در انتها نظر شما در این مورد چیست؟ با توجه به فاکتورهای یاد شده، ترجیح می‌دهید از آیفون 7 استفاده کنید یا اسنشال فون؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این مقاله اصلا شبیه مقایسه نبود.

    مثل تمام مقایسه های قبلی بین گوشیه های دیگه و آیفون.

    این ترس از حملات کامنتی اپل بازهاست که باعث میشه هیچ نویسنده ای به برتری هیچ گوشی در برابر آیفون اعتراف نکنه (گاهی حتی در موارد جزئی).

    امیدوارم روزی در گجت نیوز یه مقاله خوب و در سطح حرفه ای در به چالش کشیدن آیفون و سری اس سامسونگ بخونم(چون هواداران هردو شدیدا متعصب هستند و زمان مقایسه که برسه رگ گردنشون میزنه بیرون و ای کاش قضیه ناموسی میشد تعصبشون از این حرفا خیلی بیشتره).

  2. اسنشال فون >؟؟؟ گوشی آمریکاییه؟؟ تا حالا نشنیده بودم اسمش رو ولی گوشی خوب و خوش ساختی زده دمش گرم-طراحیشم عالیه

    • دوست خوبم اگه اخبارو از گجت‌نیوز دنبال کرده باشید می‌دونید که اندی رابین (پدر سیستم‌عامل اندروید) مدتی پیش تو کمپانی جدیدش گوشی اسنشال فون رو با پشتیبانی از اندروید خام معرفی کرد