سونی اکسپریا ایکس زد 1

معرفی گوشی های موبایل سونی اکسپریا ایکس زد 1 و اکسپریا ایکس ای 1 پلاس از زبان سازنده

در این مطلب، معرفی گوشی های سونی اکسپریا ایکس زد 1 (Sony Xperia XZ1) و سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس (Xperia XA1 Plus) از زبان شرکت سازنده را مطالعه خواهید کرد.

سونی موبایل در روز 31 آگوست 2017 در نمایشگاه IFA برلین، دو عضو جدید خانواده Xperia را معرفی کرد. اولی Xperia XZ1 و دیگری عضوی از خانواده تلفن‌های هوشمند میان‌رده پیشرفته، Xperia XA1 Plus. رونمایی از این محصولات به دنبال اعلام نتایج مالی سه ماهه نخست سال 2017 انجام گرفت که نشانگر رسیدن درآمد عملیاتی به 3.6 میلیارد ین (32.9 میلیون دلار) بود.

سونی اکسپریا ایکس زد 1 (Sony Xperia XZ1)

سونی اکسپریا ایکس زد 1 با بهره‌گیری از تازه‌ترین نوآوری‌های Sony و فناوری‌های صوتی برای ارائه سرگرمی‌های همه جانبه در کالبدی با طراحی ممتاز و کهنه‌نشدنی، به جدیدترین دوربین Motion Eye‎ برای ثبت جزئیاتی فراتر از توان دید انسان، فناوری پیشتاز جدید برای اسکن سه بعدی در موبایل، فناوری‌های پیشتاز نمایشگر در بین دستگاه‌های هم‌رده برای نمایش تصاویری زیبا روی نمایشگر HDR و تجربه عالی گوش دادن با صدای با وضوح بالا، مجهز است.

سونی اکسپریا ایکس زد 1

با تلفیق توان پردازش پیشرفته با سرعت دانلود بسیار سریع، حسگر تصویر با حافظه انباشته Exmor™ RS این گوشی، ثبت سوژه‌های در حال حرکت را به سطحی بالاتر ارتقا می‌دهد و کیفیت عکسی متمایز ارائه می‌کند.

با ضبط ویدیو با سرعت 960 فریم در ثانیه در گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 1، می‌توانید ویدیوهایی فوق‌العاده از لحظه‌های روزانه تهیه کنید و آن‌ها را با حرکت بسیار آهسته بازپخش نمایید. علاوه بر این، قابلیت ثبت پیش‌بینی‌کننده دوربین پشتی 19 مگاپیکسلی، یک گام جلوتر است و هنگامی که حرکت یا حتی لبخندی را تشخیص دهد، پیش از فشردن دکمه شاتر، به طور خودکار شروع به بافر کردن تصویر می‌کند. پس می‌توانید تصویر دلخواهتان را از بین حداکثر 4 عکس انتخاب کنید. قابلیت جدید فوکوس خودکار در عکس‌های پیاپی، به طور هوشمند سوژه شما را تعقیب می‌کند و فوکوس را طوری تنظیم می‌کند تا عکس‌هایی واضح از سوژه متحرک در اختیارتان قرار دهد. برای تکمیل تجربه تصویربرداری، این گوشی به دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی درجه یک با حسگر یک سوم اینچی و فلاش جلو مجهز شده است تا بتوانید در هر شرایط نوری، سلفی‌های متمایزی بگیرید.

سونی اکسپریا ایکس زد 1

«سه‌بعدی‌ساز» با نمایش پیشرفت بزرگی در خلاقیت با موبایل، الگوریتم نوآورانه و بی همتای Sony را برای اسکن سه بعدی سریع و آسان اشیا به کار گرفته است تا دنیایی از امکانات خلاقانه را ارائه نماید. شما می‌توانید برای نخستین بار در یک تلفن هوشمند، تنها در یک دقیقه اشیا را با کیفیت بالا به‌صورت سه بعدی اسکن کنید. چهار حالت اسکن سر، اسکن صورت، اسکن غذا و اسکن آزاد، امکان‌پذیر است. هر یک از این حالت‌ها برای راحتی استفاده، راهنمای شخصی مربوط به خودش را دارد و پس از پایان اسکن کردن شی‌ مورد نظرتان، گزینه‌هایی جالب و متنوعی برای تکمیل کار وجود دارد. شما می‌توانید از طریق برچسب‌های سه‌بعدی، اسکن‌هایی را که گرفته‌اید با دوستانتان در برنامه‌های پیام‌رسانی به اشتراک بگذارید یا آن‌ها را در انجمن‌های سه بعدی مانند  Sketchfab آپلود کنید یا با استفاده از آن‌ها به‌عنوان آواتار در گزینه جلوه واقعیت افزوده دوربین، برنامه‌های شخص ثالث یا کاغذ دیواری زنده، به آن‌ها جان ببخشید. حتی می‌توانید آن‌ها را به چاپگر سه بعدی بفرستید و یادگاری خاطره‌انگیری خلق کنید. شما می‌توانید با انتخاب دکمه «Find More» در برنامه «سه‌بعدی‌ساز» از طریق Google Play به امکانات بیشتری برای کاوش در طیف گسترده اکوسیستم سه بعدی، دسترسی پیدا کنید.

سونی اکسپریا ایکس زد 1

سونی اکسپریا ایکس زد 1 با بهره‌گیری کامل از فناوری تلویزیون‌های BRAVIA و آوردن رنگ و کنتراست بیشتر برای تجربه‌ای عمیق از برنامه‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌تان با واقع‌گرایی شگفت‌انگیز، به HDR (دامنه پویای بالا) در نمایشگر 5.2 اینچی Full HD مجهز است. سایر فناوری‌ها مانند نمایشگر TRILUMINOS‎ برای موبایل، X-Reality‎ برای موبایل و بهبوددهنده کنتراست پویا برای ارائه تصویری فوق‌العاده واضح، با جزئیات و روشن‌تر بر روی صفحه با هم کار می‌کنند.

همچنین تخصص صوتی Sony به شما اجازه می‌دهد خودتان را با صدایی به معنای واقعی اصیل و با وضوح بالا، احاطه کنید و از تک تک نت‌های آهنگ طوری لذت ببرید که گویی در کنار هنرمند در حال اجرا نشسته‌اید. همچنین به لطف فناوری DSEE HX متعلق به Sony و قابلیت ارتقای کیفت آن، می‌توانید از موسیقی با کیفیتی نزدیک به وضوح بالا بیشتر لذت ببرید. می‌توانید با بلندگوهای جلوی پیشرفته استریوی ساراند S-Force، حتی بدون هدفون از موسیقی یا فیلم لذت ببرید. این بلندگوها 50 درصد شدت صدای بیشتر را به نسبت مدل‌های پیشین Xperia ارائه می‌کنند. علاوه بر این، فناوری حذف نویز دیجیتالی (DNC) درون گوشی، هنگامی که از هدفون‌های DNC استفاده می‌کنید، سروصدای مزاحم محیط را تا 98 درصد کاهش می‌دهد.

سونی اکسپریا ایکس زد 1

سونی اکسپریا ایکس زد 1 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است و با شیشه Corning Gorilla Glass 5 در نمایشگر، تقویت شده است. بنابراین آن‌قدر مقاوم است تا از پس حوادث یک روز پرماجرا برآید. اگر در باران گیر کردید یا خواستید کثیفی را زیر شیر آب بشویید، لازم نیست نگران باشید، اما توجه داشته باشید که تمام درگاه‌ها و روکش‌های متصل باید کاملا بسته باشند. نباید دستگاه را کاملا زیر آب قرار دهید یا آن را در معرض آب دریا، آب شور، آب کلردار یا مایعاتی مانند نوشیدنی‌ها قرار دهید. استفاده نادرست یا سوءاستفاده از دستگاه، ضمانت‌نامه را باطل می‌کند. دستگاه دارای رتبه‌بندی IP65/68 محافظت در برابر نفوذ است. برای افزودن قابلیتی شخصی‌شده، حسگر اثر انگشت یکپارچه این گوشی، شما را به صورت حسی شناسایی می‌کند و ایمنی و اطمینان بی همتایی را به ارمغان می‌آورد.

مکمل طراحی ممتاز این گوشی، چهار رنگ جدید است که هر کدام از نور طبیعی و تغییر آن در هنگام سپیده‌دم الهام گرفته‌اند؛ آبی مهتابی، صورتی ونوسی، نقره‌ای گرم و رنگ کلاسیک مشکی. برای ارتقای گزینه‌هایی برای سبک زندگی‌تان، هدفون h.ear (مانند کلمه hear در زبان انگلیسی تلفظ می‌شود) از سونی (h.ear با دو گوشی کوچک بی‌سیم، h.ear با دو گوشی بی‌سیم حدف نویز دیجیتالی و h.ear با دو گوشی بی‌سیم) نیز با رنگ‌هایی متقارن با اکسپریای شما در دسترس خواهند بود.

سونی اکسپریا ایکس زد 1

سونی اکسپریا ایکس زد 1 به پلتفرم کوالکام اسنپدراگون 835 برای موبایل همراه با X16 LTE تجهیز شده است و به گونه‌ای طراحی شده تا سرعت بسیار بالای دانلود گیگابیتی LTE (تا 1 گیگابیت در ثانیه) و عملکردی برای لذت بردن از سبک زندگی مدرن، هم برای کار و هم سرگرمی را ارائه نماید. پلتفرم Snapdragon 835 برای پشتیبانی از گرافیک خارق‌العاده، عملکرد روان و کارایی باتری بهبودیافته، طراحی شده است. این گوشی با استفاده از PS4 Remote Play امکان اجرای روان و سریع بازی‌های پلی استیشن 4 را از راه دور دارد. انتقال فایل‌ها به لطف اتصال USB 3.1 که 10 مرتبه سریع‌تر از USB 2.0 است، افزایش چشم‌گیری یافته و به 5۵ گیگابیت در ثانیه رسیده است.

Battery Care و شارژ تطابق‌پذیر Qnovo به سلامت ماندن باتری و عمر طولانی‌تر آن کمک می‌کنند. Battery Care تلفن شما را تا 90 درصد شارژ کرده و سپس شارژ کردن را متوقف می‌کند. درست پیش از اینکه طبق روال معمول از خواب بیدار شوید، آن را 100 درصد شارژ می‌کند. روزها، زمانی که نیروی بیشتری مصرف می‌کنید، Smart Stamina برای حفظ دوام شارژ باتری از طریق برآورد میزان شارژ فعلی گوشی بر اساس مصرف عادی‌تان، از پیش فعال می‌شود و اگر به این نتیجه برسد که شارژتان تمام خواهد شد، به شما هشدار می‌دهد که حالت Stamina را فعال کنید و با این کار مصرف نیروی باتری را کاهش دهید تا شارژ باتری‌تان کفاف دهد.

سونی اکسپریا ایکس زد 1

سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس (Sony Xperia XA1 Plus)

اکسپریا ایکس ای 1 پلاس، بهترین سرگرمی ممکن را در مقایسه با دستگاه‌های هم‌رده‌اش، در کف دستان شما قرار می‌دهد. این گوشی به یک دوربین 23 مگاپیکسلی، نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ دی و عملکرد صدای همه جانبه با فناوری صوتی ClearAudio+‎ متعلق به Sony و آمپلی‌فایر هوشمند، مجهز است.

Xperia XA1 Plus با آوردن سه گزینه رنگ زنده، امکان ابراز سبک شخصی‌تان را فراهم می‌کند؛ طلایی، آبی، صورتی و مشکی. این گوشی طراحی مدور و شیکی با حاشیه‌های باریک دارد و حسگر اثر انگشت آن، در دکمه روشن/خاموش دستگاه قرار داده شده تا امنیت شخصی‌شده‌ای در اختیارتان قرار دهد. همه این‌ها با باتری‌ای که به لطف ظرفیت بزرگش و حالت Stamina و عملکرد صرفه‌جویی در مصرف نیرو، تمام روز دوام می‌آورد، تکمیل شده است تا همه‌چیز روی پردازشگر هشت هسته‌ای آن روان و سریع کار کند.

سونی اکسپریا ایکس ای وان پلاس

تخصص دوربین از بخش دوربین‌های دیجیتال Sony بهره گرفته تا دوربین پشتی پیشتازی با وضوح 23 مگاپیکسل همراه با حسگر ExmorRS برای موبایل، ارائه نماید. این دوربین به لنز روشن F2.0 مجهز است که عکس‌هایی با وضوح بالا حتی در نور بسیار کم، می‌گیرد. فوکوس ترکیبی خودکار و راه‌اندازی سریع دوربین تنها در 0.6 ثانیه، به تصویر کشیدن غیرمنتظره‌ترین لحظات را امکان‌پذیر می‌سازد. Xperia XA1 Plus همچنین به دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی با لنز 23 میلی‌متری زاویه عریض مجهز شده است تا عکس‌هایی با کیفیت بالا حتی در سلفی‌های گروهی و در حال حرکت به شما ارائه کند.

سونی اکسپریا ایکس ای وان پلاس

دوست‌داران سرگرمی و کسانی که چند کار را هم‌زمان با هم انجام می‌دهند، از دوام باتری در تمام طول روز و عملکرد صرفه‌جویی در مصرف باتری لذت خواهند برد. حالت Stamina دوام باتری را درست زمانی که به آن نیاز دارید، افزایش می‌دهد و فناوری شارژ تطابق‌پذیر Qnovo و Battery Care همراه با هم، از طریق پایش سلامت باتری و تنظیم شدت جریان شارژ بر اساس آن، به منظور جلوگیری از آسیب و افزایش طول عمر باتری، بیشترین طول عمر باتری را تضمین می‌کنند.

سونی اکسپریا ایکس ای وان پلاس

از شارژ سریع هم پشتیبانی می‌شود تا تنها با چند دقیقه شارژ کردن، ساعت‌ها شارژ برای استفاده داشته باشید. در عین حال پردازشگر هشت هسته‌ای MediaTek Helio P20 با صرفه‌جویی در مصرف باتری، تجربه‌ای بی‌نقص در هنگام مرور وب، تماشای ویدیو یا اجرای بازی در اختیارتان می‌گذارد. پاک‌کننده هوشمند Sony به طور خودکار برنامه‌های بلااستفاده را غیرفعال و حافظه موقت دستگاه را پاک می‌کند تا سریع‌ترین و بهینه‌ترین عملکرد را امکان‌پذیر سازد.

سونی اکسپریا ایکس ای وان پلاس

زمان عرضه گوشی های سونی اکسپریا ایکس زد 1 و اکسپریا ایکس ای وان پلاس

در امارات متحده عربی: پیش‌سفارش سونی اکسپریا ایکس زد 1 از 7 سپتامبر 2017 آغاز می‌شود و 2199 درهم قیمت خواهد داشت. بلندگوی Sony XB20 Bluetooth نیز به عنوان هدیه به خریداران اهدا می‌شود. این گوشی با اندروید 8 اوریو عرضه خواهد شد.

Xperia XA1 Plus نیز از پایان اکتبر در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و قیمت آن 1199 درهم خواهد بود.

در عربستان سعودی: پیش‌سفارش سونی اکسپریا ایکس زد 1 از 10 تا 24 سپتامبر 2017 امکان‌پذیر است و قیمت آن 2199 ریال خواهد بود. ساعت هوشمند Smartwatch 3‏‏، شارژر خودروی type C و کاور لمسی به عنوان هدیه به خریداران اهدا می‌شود. این گوشی با اندروید 8 اوریو عرضه خواهد شد.

سونی اکسپریا ایکس ای 1 پلاس نیز از پایان اکتبر در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و قیمت آن 1199 درهم خواهد بود.

به این موارد توجه کنید:

  • مشخصات و ویژگی‌ها ممکن است بسته به متغیرهای بازار محلی متفاوت باشند.
  • زمان کارکرد تحت تاثیر شرایط، نوع سیم کارت، لوازم جانبی متصل شده و فعالیت‌های مختلف مانند بازی کردن قرار دارد. طیف کامل لوازم جانبی ممکن است در همه بازارها در دسترس نباشند. محتویات موجود در بسته‌بندی و رنگ‌ها ممکن است از بازاری به بازار دیگر متفاوت باشد.
  • نمادهای نمایش داده شده صرفا برای توضیح مفاهیم و عملکردها هستند. صفحه اصلی ممکن است بر روی محصول شما متفاوت باشد. برخی ویژگی‌ها ممکن است در کشور یا ناحیه شما در دسترس نباشند.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع هارد اکسترنال و همچنین هارد اکسترنال ترنسند و همچنین انواع کارت حافظه موجود در بازار ایران در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*