بلک بری کی وان بلک ادیشن

نگاه نزدیک به گوشی بلک بری کی وان بلک ادیشن ؛ ظاهر تمام مشکی و حافظه بیشتر

گوشی بلک بری کی وان بلک ادیشن (BlackBerry KeyOne Black Edition) به زودی در سراسر جهان عرضه می‌شود. در ادامه با نگاه نزدیک به بلک بری کی وان بلک ادیشن همراه گجت نیوز باشید.

بلک بری کی وان (BlackBerry KeyOne) یکی از گوشی‌های شگفت انگیز امسال بوده است. کیبورد QWERTY غیرمعمول در گوشی های هوشمند، علاوه بر ایجاد یک حس نوستالژی برای برخی کاربران، این محصول را به گوشی متفاوت در بازار تبدیل کرده است. به این موضوع باید عمر باتری زیاد و قیمت‌گذاری نسبتا مناسب در مقایسه با دیگر پرچمداران را نیز اضافه کرد.

اما همواره حتی طرفداران بلک بری نیز ایراداتی را به گوشی بلک بری کی وان می‌گرفتند که از جمله آن می‌توان به عرضه گوشی با تنها یک رنگ و یک نوع مشخصات اشاره کرد. این ایراد تا چند هفته پیش نیز پابرجا بود تا این که ظاهرا شرکت بلک بری صدای انتقادات را شنیده و نسخه ویژه‌ای را با رنگ‌بندی جدید برای بازار هند معرفی کرد.

بلک بری کی وان بلک ادیشن

در آن زمان همه امیدوار بودند تا این نسخه در بازار سایر کشورها نیز عرضه شود و حالا انتظار علاقه‌مندان به این گوشی به سر آمده و این شرکت در نمایشگاه IFA 2017 اعلام کرد که گوشی بلک بری کی وان بلک ادیشن (BlackBerry KeyOne Black Edition) در آینده نزدیک در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

ظاهری جدید برای پرچمدار بلک بری

همان‌طور که از عنوان بلک ادیشن مشخص است، اصلی‌ترین تغییر این نسخه به ظاهر گوشی و رنگ‌بندی جدید مشکی مربوط می‌شود. این گوشی هنوز هم با همان قاب آلومینیومی ساخته شده اما این بار رنگ نقره‌ای مات لبه‌های گوشی با رنگ مشکی جایگزین شده است. این تغییر، تاثیر قابل توجهی بر روی ظاهر KeyOne گذاشته و نمای پرخاشگرانه‌ای را به گوشی بخشیده است.

دیگر خبری از رنگ نقره‌ای در بلک بری کی وان بلک ادیشن نیست. همه بخش‌های نقره‌ای رنگ در نسخه معمولی یعنی کناره‌ها، لبه بالایی، حلقه دور دوربین، لوگوی بلک بری در پشت گوشی و حتی نوارهای افقی بین هر ردیف کلیدها بر روی کیبورد، جای خود را به رنگ مشکی داده‌اند.

بلک بری کی وان بلک ادیشن

تغییرات داخلی بلک بری کی وان بلک ادیشن

رنگ‌بندی جدید بلک بری کی وان، تنها تغییر نسخه بلک ادیشن نیست و ارتقاهای دیگری نیز برای این نسخه در نظر گرفته شده است. ما در مورد یک ارتقای بزرگ مانند اسنپدراگون 835 صحبت نمی‌کنیم بلکه در این نسخه شاهد بهبود رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی گوشی هستیم. رم گوشی از 3 گیگابایت به 4 گیگابایت افزایش پیدا کرده و حافظه داخلی نیز از 32 گیگابایت به 64 گیگابایت رسیده است. همچنین شما هنوز هم می‌توانید از طریق کارت حافظه میکرو اس دی  به میزان حافظه داخلی گوشی خود اضافه کنید.

البته شاید این افزایش رم به 4 گیگابایت، خیلی کاربردی به نظر نرسد. واقعا وقتی شما از یک گوشی با چیپست میان رده اسنپدراگون 625 استفاده می‌کنید، دیگر چه نیازی به رم بیشتر خواهید داشت؟ اما مدیران بلک بری در این مورد می‌گویند نسخه بلک ادیشن با رم 4 گیگابایتی، کمی سریع‌تر از مدل اصلی خواهد بود و کاربرانی که استفاده‌های سنگینی از گوشی می‌کنند می‌توانند این سرعت بیشتر را درک کنند.

بلک بری کی وان بلک ادیشن

زمان عرضه در آمریکا

بلک بری کی وان بلک ادیشن در بازار سراسر جهان از جمله اروپا، خاورمیانه، ژاپن و کانادا عرضه خواهد شد اما نام کشور ایالات متحده آمریکا به طرز عجیبی در این لیست دیده نمی‌شود. شرکت بلک بری در این رابطه اعلام کرد که به دلایل مختلف، این نسخه از گوشی در تعطیلات پایان سال در‌ آمریکا به فروش خواهد رسید.

با این وجود در حال حاضر، یک نسخه جدید و ویژه از بلک بری کی وان پس از معرفی در AT&T در هفته گذشته، اکنون به بازار آمریکا آمده است. این نسخه با رنگ مشکی عرضه می‌شود و از نظر ظاهری تقریبا با نسخه بلک ادیشن یکسان است اما همچنان با همان رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی روانه بازار می‌شود.

بلک بری کی وان بلک ادیشن

نتیجه‌گیری

بلک بری کی وان بلک ادیشن ،‌ گوشی جدیدی نیست و تنها چند بهبود جزئی از نظر ظاهری و حافظه در آن صورت گرفته است و می‌توان آن را نسخه 1.1 گوشی اصلی دانست. نسخه اصلی کی وان با قیمت حدودی 600 یورو در بازار عرضه می‌شد اما برای خرید نسخه بلک ادیشن باید 50 یورو بیشتر یعنی 650 یورو پرداخت کنید. به نظر شما نسخه جدید این گوشی، ارزش پرداخت 50 یورو بیشتر را دارد؟

ویدیوی نگاه نزدیک به بلک بری کی وان Black Edition در نمایشگاه IFA 2017

گالری عکس های بلک بری کی وان بلک ادیشن

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع برند های لوازم جانبی موجود در بازار ایران هولدر موبایل ، لوازم جانبی ps4 ، ساعت هوشمند سامسونگ در janebi.com

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*