سونی اکسپریا XZ1

سونی اکسپریا XZ1 در برابر اکسپریا XZs و XZ پریمیوم ؛ مقایسه پرچمداران سونی

گوشی سونی اکسپریا XZ1 در نمایشگاه IFA 2017 معرفی شد. اما چه تفاوتی میان آن و پرچمداران گذشته سونی یعنی اکسپریا XZs و اکسپریا XZ پریمیوم وجود دارد؟

با توجه به دوره سالیانه سونی برای عرضه پرچمداران، امسال نیز گوشی جدید این شرکت با نام اکسپریا ایکس زد 1 در نمایشگاه برلین معرفی شد. هرچند، به نظر می‌رسد امسال هم هیچ تلفن هوشمند متفاوتی توسط ژاپنی‌ها تولید نشده است. امسال، ما باز هم شاهد تکرار فرمول همیشگی سونی در تولید تلفن های همراه بودیم که در نتیجه آن، اکسپریا XZ1 با تغییراتی ناچیز نسبت به اکسپریا XZs که نیمه اول سال جاری میلادی معرفی شد، پیش روی ما قرار گرفته است.

این‌ها به معنی قدرت پایین گوشی جدید سونی نبوده و باز هم سازندگان، یک پرچمدار قدرتمند را آماده عرضه کرده‌اند. با این حال، شاید بد نباشد در ادامه نگاهی به تفاوت‌های اصلی سونی اکسپریا XZ1 ، اکسپریا XZs و اکسپریا XZ پریمیوم داشته باشیم.

مقایسه سونی اکسپریا XZ1 با اکسپریا XZs و اکسپریا XZ پریمیوم

خبری از طراحی جدید نیست!

همان‌طور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، می‌توان گفت طراحی گوشی جدید سونی با محصولات نسل قبلی تقریبا یکسان است. جدای از رنگ‌های جدیدی که برای سونی اکسپریا XZ1 در نظر گرفته شده، انحنای گردتر در بخش‌های کناری و بدنه پشتی تمام‌فلزی، از جمله مواردی خواهند بود که در نگاه اول متوجه آن می‌شوید. به دنبال همین طراحی، سونی شکل خطوط آنتن را به بخش‌های بالاتر منتقل کرده است. به علاوه، قسمت‌های بالایی و پایینی گوشی دیگر تخت نبوده و با یک انحنای ملایم ساخته شده‌اند.

سونی اکسپریا XZ1

تنها گوشی رده بالا در محصولات سونی که در برابر این موضوع ایستادگی می‌کند، اکسپریا XZ پریمیوم با قاب پشتی شیشه‌ای و براق است.

هر سه گوشی پیش رو ظاهر زیبایی دارند. شاید سازندگان از زبان طراحی محصولات بدون حاشیه در گوشی جدید خود استفاده نکرده باشند، اما پرچمداران این شرکت ژاپنی را می‌توان هنوز هم شیک در نظر گرفت. همچنین به واسطه استاندارد IP68، گوشی های سونی در برابر آب و گرد و غبار مقاوم خواهند بود.

سونی اکسپریا XZ1

قدرت پردازشی بالا

یکی از تغییرات معنادار در مورد این گوشی جدید، تجهیز سونی اکسپریا XZ1 به تراشه به‌روزتر اسنپدراگون 835 است. اگرچه اسنپدراگون 820 هنوز هم قدرت بسیار بالایی در پردازش اطلاعات دارد، اما بهره‌گیری از نسل جدید آن در XZ1، یک تغییر مهم محسوب می‌شود. اکسپریا XZ پریمیوم چند ماه بعد از اکسپریا XZs روانه بازار شد؛ به همین جهت این گوشی نیز از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 بهره می‌برد.

سونی اکسپریا XZ1

بنابر تست‌های کوتاهی که روی پرچمدار جدید سونی انجام شده، به نظر می‌رسد این گوشی عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد. هرچند برای اعلام نتیجه نهایی به زمان بیشتری نیاز است.

با این حال، شکی نیست که اکسپریا XZ1 همانند گوشی های قبلی این نسل، مشکلی در پردازش اطلاعات نخواهد داشت.

دوربین قدرتمند در کنار قابلیت جدید اسکن سه‌بعدی 

اگرچه گوشی جدید سونی همانند پرچمداران قبلی به دوربین “Motion Eye” مجهز شده، اما حالا همراه با اپلیکیشنی جدیدی به نام “3D Creator” توسعه پیدا کرده که به کاربران اجازه می‌دهد با اسکن سه‌بعدی صورت، وعده غذایی یا هر چیز دیگری، مدلی سه‌بعدی از آن را خلق کنند. سپس از این مدل به شیوه‌های گوناگونی همچون اضافه کردن افکت‌های مختلف تا ارسال آن برای یک پرینتر می‌توان استفاده کرد.

سونی اکسپریا XZ1

شاید ساعت‌های زیادی را بتوان با 3D Creator سرگرم شد، اما سونی دید وسیع‌تری داشته و می‌خواهد از آن در زمینه‌های مفیدتری استفاده کند. به نظر می‌رسد فعلا شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین بخش برای استفاده از این تکنولوژی هستند.

یک نکته مهم وجود دارد: سازندگان قصد عرضه 3D Creator برای گوشی اکسپریا XZs را ندارند. اما به لطف تراشه اسنپدراگون 835، اکسپریا XZ پریمیوم این اپلیکیشن کاربردی را دریافت خواهد کرد. به نظر می‌رسد این قابلیت همراه با ارائه آپدیت اندروید 8.0 اوریو به آن اضافه می‌شود

انتظارات

سونی اکسپریا XZ1 یکی دیگر از محصولات قدرتمند، اما نه آن‌چنان قابل توجه از سوی ژاپنی‌ها است. این گوشی علاوه بر سخت افزار قدرتمند، همراه با ویژگی‌های نرم افزاری بسیار جذابی توسعه پیدا کرده که بدون شک برای طرفداران خوشحال‌کننده خواهد بود. اما هیچ‌کدام از این موارد سبب خلق شگفتی یا غافلگیر شدن کاربران نمی‌شوند.

سونی اکسپریا XZ1

این موضوع در رابطه با اکسپریا XZs و اکسپریا XZ پریمیوم نیز صدق می‌کند. هرچند، XZ پریمیوم را باید به لطف تراشه قدرتمند، بدنه شیشه‌ای و نمایشگر 4K، از سایر محصولات این شرکت متمایز کرد. با این وجود، اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZs تقریبا ظاهر یکسانی با یکدیگر دارند.

با این اوصاف، تصور می‌کنید پرچمدار جدید سونی توانایی مغلوب کردن سایر پرچمداران بازار را دارد؟

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع برند های لوازم جانبی موجود در بازار ایران شیائومی ، هارمن کاردن ، وان مور در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*