جیم برایدنستاین

جیم برایدنستاین از سوی کاخ سفید به عنوان نامزد نهایی ریاست ناسا معرفی شد

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، جیم برایدنستاین (Jim Bridenstine) را به عنوان نامزد نهایی ریاست سازمان فضایی ناسا معرفی کرد.

کاخ سفید پس از در انتظار گذاشتن چند ماهه جامعه فضایی اعلام کرد که دونالد ترامپ قصد دارد جیم برایدنستاین را به عنوان رییس جدید ناسا معرفی کند. برایدنستاین یکی از اعضای کنگره از ایالات اوکلاهاما است. در این بیانیه، کاخ سفید اعلام کرده که قصد دارد جیم برایدنستاین را به این سمت منصوب کند اما تاکنون این نامزد به سنا معرفی نشده است. همچنین در این بیانیه تنها بیوگرافی مختصری در مورد برایدنستاین ارائه شده و هیچ اشاره‌ای به دلیل انتخاب وی از سوی رئیس جمهور آمریکا برای این مقام مهم و حساس نشده است.

جیم برایدنستاین یکی از حامیان دونالد ترامپ است

جیم برایدنستاین یکی از حامیان دونالد ترامپ است و به دلیل علاقه‌ای که به فضا دارد، بلافاصله پس از رئیس جمهور شدن ترامپ در آمریکا، نام وی به عنوان نامزد اصلی ریاست ناسا مطرح شد. برایدنستاین علاوه بر فعالیت در مسائل فضایی کنگره، یکی از حامیان معتبر نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا بوده است. اون در سومین دوره خود در مجلس نمایندگان، با وجود فعالیت‌های فضایی محدود در ناحیه خانه‌اش، به عنوان عضو کمیته‌های خدمات نیروهای مسلح و علوم فعالیت می‌کرد.

ترامپ

جیم برایدنستاین در بیشتر رویدادهای فضایی در موضوع‌هایی مانند بودجه دفتر اداره هواپیمایی فدرال که مجوزهای تجاری برای بهبود برنامه‌های فضایی امنیت ملی صادر می‌کند، سخنرانی کرده است. وی همین‌طور در جامعه فضایی برای معرفی قانون رنسانس فضایی آمریکا در سال 2016 که لایحه‌ای گسترده شامل مقررات مربوط به امنیت ملی، فضای مدنی و تجاری بود، شناخته می‌شود. این لایحه به قانون تبدیل نشد اما برخی از مواد آن در سایر قوانین گنجانده شده است. برایدنستاین به اکتشافات فضایی به ویژه در ماه و همچنین افزایش و توسعه پرتاب فضاپیماها با اهداف تجاری، علاقه بسیار زیادی دارد.

مایک گلد، رئیس کمیته مشاوره حمل و نقل فضای تجاری FAA و معاون ترامپ در سیستم‌های فضایی در مورد برایدنستاین می‌گوید وی علاقه وافری به فضا دارد که در نوع خود بی‌نظیر است. دانش و اطلاعات برایدنستاین در زمینه فضا، گسترده و عمیق است.

گفتنی است که جیم برایدنستاین در رشته‌های روانشناسی و اقتصاد در دانشگاه رایس تحصیل کرده و عضویت در ارتش آمریکا به عنوان خلبان و حضور در جنگ‌های افغانستان و عراق نیز در کارنامه او دیده می‌شود. وی همچنین در حال ساخت فضاپیمایی برای اعزام فضانوردان به نقطه‌ای نامعلوم از منظومه شمسی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*