آینه عقب هوشمند برگ برنده خودرو شاسی ‌بلند نیسان آرمادا 2018 + ویدیو

آینه عقب هوشمند ، برگ برنده خودرو شاسی ‌بلند نیسان آرمادا 2018 + ویدیو

آینه عقب هوشمند محصولی از شرکت نیسان است که پس از مدت‌ها انتظار در خودرو شاسی ‌بلند نیسان آرمادا 2018 (Nissan Armada 2018) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بر اساس اخبار منتشرشده، آرمادا 2018 که در خارج از آمریکا با نام پاترول شناخته می‌شود، اولین خودرویی خواهد بود که به کمک تکنولوژی آینه عقب هوشمند، دید مناسبی از قسمت پشتی اتومبیل را در شرایطی که یک آینه معمولی کارایی ندارد، فراهم می‌کند.

در ویدیو معرفی آینه عقب هوشمند،‌ نیسان از مثال ساده‌ی مسدود شدن دید راننده از قسمت پشتی خودرو به ‌وسیله‌ی چند بادکنک بزرگ استفاده کرده است؛ اما بر اساس ادعای این شرکت، تکنولوژی توسعه‌یافته در شرایط مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد و امنیت سرنشینان خودرو را در هنگام نیاز به دید پشت، در شرایطی که مسافران ردیف عقب قدبلند هستند و یا به هر دلیل دیگری امکان استفاده از یک آینه معمولی وجود ندارد، تضمین می‌کند.

آینه عقب هوشمند برگ برنده خودرو شاسی ‌بلند نیسان آرمادا 2018 + ویدیو

همانطور که در ویدیو انتهای این مطلب خواهید دید، آینه عقب هوشمند نیسان بر روی خود یک دکمه مخصوص برای تغییر دید راننده از پشت سر، بین حالت‌های آینه معمولی و آینه هوشمند، دارد. این سویچ امکان استفاده از دوربینی که در پشت اس یو وی آرمادا 2018 نصب ‌شده را فراهم کرده و شیشه‌ی استفاده‌شده برای آینه عقب این خودرو را به یک نمایشگر LCD تبدیل می‌کند.

آینه عقب هوشمند برگ برنده خودرو شاسی ‌بلند نیسان آرمادا 2018 + ویدیو

جالب است بدانید که ایده‌ی آینه عقب هوشمند که با نام “I-RVM” هم شناخته می‌شود، برای اولین بار در سال 1393 به عنوان طرحی کانسپت برای بهبود آینه‌های معمولی مورداستفاده در خودروها، توسط نیسان معرفی شد؛ پس از گذشت 3 سال از این رونمایی، شاهد عملی شدن این ایده و استفاده از نمایشگر در این بخش خودرو آرمادا 2018 هستیم.

آینه عقب هوشمند برگ برنده خودرو شاسی ‌بلند نیسان آرمادا 2018 + ویدیو

دوربین به کار رفته برای I-RVM از نوع زاویه محدود با عملکرد بالاست که در قسمت پشتی آرمادا 2018 نصب شده است؛ نسبت ابعاد به کار رفته در دوربین هم برخلاف نسبت‌های مرسوم 4:3 و 16:9، از نوع 4:1 بوده و با ابعاد آینه عقب خودرو هماهنگ است. دلیل محدود بودن زاویه دوربین این است که استفاده از دوربین زاویه باز باعث تار شدن و به هم ریختن نسبت ابعادی تصویر دوربین در نمایشگر آینه عقب می‌شود. ابعاد آینه هم متناسب با استانداردهای فدرال آمریکا برای آینه‌های پشت بوده و به گونه‌ای طراحی ‌شده است که دید مناسبی را در اختیار راننده قرار دهد.

اطلاعات موجود در مورد تکنولوژی به کار رفته در این آینه عقب هوشمند بسیار محدود است،‌ اما به گفته مسئولین نیسان مهم‌ترین چالش برای کاربردی کردن ایده‌ی قرار دادن نمایشگر در آینه، جلوگیری از تداخل تصاویر مربوط به دوربین و نورهای منعکس‌شده بود. متاسفانه جزئیاتی در مورد نحوه برطرف کردن این چالش مهندسی منتشر نشده است.

آینه عقب هوشمند برگ برنده خودرو شاسی ‌بلند نیسان آرمادا 2018 + ویدیو

نیسان قصد دارد پرچمدار خودروهای سری آرمادا 2018 خود را که “Platinum” نام دارد، به I-RVM مجهز کند. قیمت این خودرو از 61,590 دلار شروع می‌شود که به نسبت مالیات‌های مربوطه و سایر هزینه‌های جانبی خرید اتومبیل تغییر می‌کند. در ادامه شما را به تماشای ویدیوی معرفی تکنولوژی I-RVM دعوت می‌کنیم.

ویدیو معرفی آینه عقب هوشمند نیسان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*