قیمت آیفون 8 اپل

قیمت آیفون 8 اپل مدل 512 گیگابایتی احتمالا 1200 دلار خواهد بود!

قیمت آیفون 8 اپل (آیفون ادیشن یا آیفون ایکس) یکی از مهم‌ترین سوالات این روزهاست. در شایعه‌ای جدید قیمت احتمالی مدل 512 گیگ آن 1200 دلار اعلام شده است.

این چند وقت تقریبا روزی نبوده که شایعه‌ای جدید در مورد قیمت آیفون 8 اپل (یا آیفون ادیشن یا هر چه که اسمش را می‌گذارید) نشنویم و حال در راستای همین موضوع به تازگی اعلام شده که پرچمدار بعدی اپل قرار است در چند مدل عرضه شود که مدل 512 گیگابایتی آن برچسب قیمت 1199 دلاری دارد!

چند وقت پیش بود که تحلیل‌گری معروف به نام مینگ-چی کو پیش‌بینی کرد که قیمت آیفون 8 اپل قرار است از 1000 دلار شروع شود و مدتی بعد از این‌موضوع شاهد بودیم که وب‌سایت معتبر نیویورک تایمز این خبر را بازنشر کرد و با توجه به تحلیل‌هایی که انجام داده بود، پرداخت 1000 دلار برای آیفون جدید منطقی به نظر می‌رسید.

به تازگی منبعی دیگر اعلام کرد که قیمت آیفون 8 اپل قرار است به احتمال زیاد سر به فلک بکشد! این منبع گفته است که مدل پایه 64 گیگابایتی آیفون 8 با قیمت 999 دلار عرضه خواهد شد؛ اما اپل دو مدل دیگر از این گوشی با حافظه‌های داخلی 256 و 512 گیگابایت را هم عرضه می‌کند که این مدل‌ها به ترتیب 1099 و 1199 دلار قیمت خواهند داشت.

پی بردن به این موضوع که قیمت آیفون 8 / ادیشن / ایکس قرار است بیشتر از مدل‌های آپگرید‌شده آیفون 7 باشد کار سختی نیست؛ چرا که هزینه ساخت آن چیزی حدود 50 تا 60 درصد بیشتر است. طبق محاسباتی که ما انجام دادیم، اگر اپل در آیفون بعدی از پنل‌های OLED – که به تازگی از سامسونگ خریداری کرده بود – استفاده کند، قیمت به راحتی 70 دلار افزایش می‌یابد. گوشی‌های گلکسی اس 8، ال جی جی 6 و البته نوت 8 با قیمت‌های بالاتر از مدل‌های قبلی خود روانه بازار شدند و این روند در مورد قیمت آیفون 8 اپل هم قطعا پا بر جا خواهد بود.

در انتها بر خود لازم می‌دانیم که متذکر شویم این خبر تا زمان تایید رسمی اپل ارزشی جز شایعه‌ای ساده نخواهد داشت و این امکان وجود دارد که قیمت آیفون 8 اپل کمتر (یا حتی بالاتر!) از ارقام ذکر شده در مطلب باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. 1200 دلار برا یه گوشی؟؟ با این پول میتونی یه سیستم ببندی فضا