اپل آیفون 2017

اپل آیفون 2017 چه نامی دارد؛ آیفون 8 ، آیفون ایکس ، آیفون پرو یا آیفون ادیشن؟

در فاصله کمتر از یک هفته تا رونمایی از اپل آیفون 2017 هنوز مشخص نیست که نام این گوشی جدید آیفون 8 است یا آیفون ایکس یا آیفون ادیشن یا آیفون پرو ؛ شاید هم نام دیگری داشته باشد!

در میان همه هایپ‌هایی که این چند وقت در مورد اپل آیفون 2017 شنیده‌ایم، هنوز یک موضوع هست که نمی‌توان با قاطعیت در موردش صحبت کرد: گوشی 2017 اپل دقیقا چه نامی دارد؟ این گوشی قرار است آیفون 8 باشد یا آیفون ایکس؟ تا این لحظه هیچ‌کس نمی‌داند که پرچمدار 2017 اپل – که همه مشتاقانه منتظر آن هستند – را باید به چه نامی صدا زد.

مدت‌هاست که اطلاعات کلیدی مربوط به اپل آیفون 2017 در فضای مجازی به بیرون درز کرده‌اند و در مورد اکثر آن‌ها می‌توان مطمئن بود. با در نظر گرفتن این‌که تقریبا همه آیفون‌ها در روز 12 سپتامبر معرفی شده‌اند، حال می‌توان گفت که اپل 10 سال است گوشی‌هایش را روانه بازار کرده و شنیده‌ها حاکی از آن‌ هستند که مدل 2017 قرار است نمایشگر OLED لبه تا لبه داشته باشد. به علاوه گفته شده که اپل آیفون 2017 بدون دکمه فیزیکی هوم عرضه خواهد شد و دوربین پیشرفته‌تری با قابلیت پشتیبانی از واقعیت افزوده خواهد داشت. در کنار این‌ها محصول امسال اپل به احتمال قوی دارای اسکن سه بعدی چهره و یک لایه شیشه‌ای در پشت خواهد بود.

با همه این‌ها نام رسمی اپل آیفون 2017 هنوز یک راز است؛ اما بگذارید دقیق‌تر بررسی کنیم تا ببینیم که این گوشی قرار است چه نامی داشته باشد:

آیفون 8، ادیشن، پرو یا ایکس؟

برای شروع بهتر است بگوییم که اکثر تحلیلگران و طرفداران معتقدند اپل طبق سنت سالانه‌اش، امسال هم یک عدد را بعد از آیفون خواهد آورد، با این حساب احتمالا آیفون 8 (iPhone 8) نام این گوشی خواهد بود. آیفون 8 در واقع گوشی پرچمدار امسال اپل خواهد بود و به همراه آن قرار است دو گوشی دیگر از سری آیفون هم معرفی شوند. این دو آیفون آپدیت‌های بسیاری به خود خواهند دید و سعی خواهند کرد به طراحی آیفون 7 وفادار باشند و قطعا قیمت ارزان‌تری نسبت به iPhone 8 خواهند داشت. تحلیلگران می‌گویند این دو آیفون جدید به احتمال قوی آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس خواهند بود.

علاوه بر موارد یاد شده، شایعات دیگری هم در مورد آیفون 8 شنیده می‌شوند. یکی از آن‌ها انتخاب نام آیفون پرو (iPhone Pro) توسط اپل است؛ این نام اولین بار توسط جان گرابر، بلاگر اپل، در فضای مجازی پخش شد و خیلی از کاربران با اشاره به دیگر محصولات این کمپانی (مک‌بوک پرو، مک پرو و…) مهر تاییدی بر این موضوع می‌زنند.

شایعه‌ای هم در مورد استفاده از نام آیفون ادیشن توسط اپل شنیده می‌شود؛ در اوایل ماه سپتامبر بود که وب‌سایت 9to5Mac (وابسته به اپل) در گزارشی عنوان کرد که تولیدکنندگان قاب آیفون بعدی اپل معتقدند که این کمپانی از نام «ادیشن» برای اپل آیفون 2017 استفاده خواهد کرد. شایعه‌ای دیگر در مورد نام اپل آیفون 2017 وجود دارد که قدمت آن به ماه مارس 2017 باز می‌گردد و اندکی منطقی‌ به نظر می‌رسد؛ آن‌طور که می‌دانید کمپانی اپل بر روی نسخه مخصوص محصولاتش از کلمه ادیشن (به معنی نسخه) استفاده می‌کند؛ نمونه‌ی بارزش هم ساعت 17 هزار دلاری اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition) است و با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان از آیفون ادیشن به عنوان مدل بعدی آیفون نام برد.

آیفون 8

چهارمین اسم محتمل برای اپل آیفون 2017 چیزی نیست جز آیفون ایکس. وب‌سایت هلندی iCulture که در زمینه اخبار فناوری فعالیت می‌کند، چندی پیش اظهار کرد که منابع معتبری که دارد، خبر داده‌اند که اپل آیفون 2017 قرار است به مناسبت تولد ده سالگی برند آیفون، از پسوند یونانی X (که معادل عدد ده است) استفاده کند. ایوان بلس، ژورنالیست قابل‌اعتمادی که در زمینه لو دادن اطلاعات رسمی تخصص دارد، مدتی پس از گزارش وب‌سایت آی‌کالچر مهر تاییدی بر آن زد و در توییتر خود نوشت «شنیده‌ام گوشی بعدی اپل، آیفون ایکس نام دارد.»

نام رسمی آیفون 8 یکی از سورپرایزهای مراسم رونمایی از این گوشی خواهد بود.

حذف پسوند S

در اوایل مقاله اشاره کردیم که اپل می‌خواهد علاوه بر آیفون 8، دو گوشی دیگر که احتمالا آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس خواهند بود را نیز معرفی کند؛ بگذارید این را بگوییم که به احتمال قوی امسال شاهد پسوند S در نام آیفون‌ها نخواهیم بود.

کمپانی اپل به طور معمول سال به سال نام آیفون‌هایش را تغییر می‌دهد؛ یک سال شاهد آمدن عدد جدیدی بعد از نام آیفون هستیم، و سال دیگر پسوند S اضافه می‌شود؛ آیفون 5 اس در سال 2013، آیفون 6 در سال 2014، آیفون 6 اس در سال 2015 و آیفون 7 در سال 2016. اگر این روند برای سال 2017 هم پا بر جا باشد، می‌توان استدلال کرد که آیفون 7 اس قرار است محصول دوم امسال اپل باشد.

دو منبع iCulture و 9to5Mac معتقد هستند که دو گوشی جدید اپل قرار است آیفون 8 و آیفون 8 پلاس باشند و محصول اصلی که قیمت بالایی دارد، نام دیگری (در بالا اشاره شد) داشته باشند.

انتظار نداشته باشید که اپل لزوما نام آیفون بعدی‌اش را از بین نام‌های یاد شده در این مطلب انتخاب کند. کسی چه می‌داند؟ شاید این کمپانی در مراسم رونمایی از اپل آیفون 2017 نام کاملا جدیدی را برای گوشی‌اش انتخاب کرده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. امیدوارم تمام فلزی بزنه و دو دو سایز 5 اینچی و 6 اینچی که طرفدارا بسته به علاقه و سلیقه اشون بتونن انتخاب کنن-فکر کنم بهترین گوشی سال در راهه