مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7 ؛ بازگشت نوکیا به بازاری که اپل آن را ربود

در این مقاله به مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7 اپل (Apple iPhone 8 vs Nokia 8) همراه با مشخصات فنی و قابلیت‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

شرکت نوکیا این بار با صاحبانی تازه، به دنیای گوشی‌های هوشمند بازگشت. اما این بازاریست که اپل و استیو جابز افسانه‌ای با معرفی آیفون لمسی آن را برای نوکیا تیره و تار کردند. آیا نوکیا با پلتفرم اندروید بازگشته تا انتقامش از کوپرتینو را بگیرد؟ همین بهانه خوبی شد تا ما به مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7 دو پرچمدار کمپانی‌های نوکیا و اپل بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 
مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

اندازه

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

آیفون 7 از ابعاد 138 در 67 در 7.1 میلی‌متر و نوکیا 8 نیز از ابعاد 151.5 در 73.7 در 7.9 میلی‌متر برخوردار است. آیفون به لطف یک نمایشگر کوچکتر، از ابعاد کمتری نسبت به گوشی جدید نوکیا برخوردار است.

وزن

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

آیفون کوچکتر، از نظر وزنی نیز از نوکیا سبک‌تر است. اگرچه ملاک این مقایسه نمایشگر و ابعاد ان‌ها نبوده است، بلکه یک مقایسه اجمالی بین دو پرچمدار بوده است.

جنس بدنه

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

برخلاف کمپانی سامسونگ که گوشی‌های جدید خودش را همراه با قاب پشتی شیشه‌ای ارائه می‌کند، هر دو گوشی از بدنه‌ای آلومینیومی برخوردارند.

رنگ‌ها

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

اپل دو مدل تیره مشکی رنگ شامل جت بلک و مات آیفون 7 را همراه با مدل‌های استاندارد نقره‌ای، طلایی، رزگلد و اخیرا قرمز به فروش می‌رساند. این درحالیست که نوکیا گوشی جدید اندرویدیش را در سه رنگ آبی، مسی و فولادی به فروش می‌رساند.

مقاومت در برابر آب

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

آیفون 7 اپل به لطف تاییدیه IP67 از مقاومت در برابر آب و گرد و غبار برخوردار است، این درحالیست که نوکیا 8 تنها در برابر پاشش آب مقاوم است. بنابراین کاربرانی که از گوشی خود در شرایط مختلف آب و هوایی خصوصا در کنار سواحل دریاها استفاده می‌کنند، آیفون 7 اپل را انتخاب می‌کنند. اگر هم عاشق گوشی نوکیا شده‌اید، ناچارید یک قاب ضد آب برای آن تهیه کنید.

اندازه نمایشگر

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

آیفون 7 از نمایشگر به مراتب کوچکتر 4.7 اینچ برخوردار است. این گوشی به طور کلی سبک‌تر و کوچکتر از نوکیا 8 است.

وضوح

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

نوکیا 8 از یک نمایشگر با وضوح 2560×1440 پیکسل همراه با تراکم پیکسلی 554ppi برخوردار است. این وضوح مقدار ناچیزی از گوشی‌های ال جی جی 6 و سامسونگ گلکسی اس 8 کمتر است، اما تفاوت چشمگیری بین آن‌ها دیده نمی‌شود. اما وضوح آیفون به هیچ عنوان حتی نزدیک به نوکیا 8 هم نیست. این گوشی از یک نمایشگر رتینا با وضوح 1334×750 پیکسل و تراکم پیکسلی 326ppi برخوردار است.

با این حال لازم به ذکر است که اپل با مواردی همچون کنتراست، روشنایی و وایت بالانس صحیح نمایشگرهایش معروف است.

نوع نمایشگر

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

هر دو گوشی آیفون 7 و نوکیا 8 از نمایشگرهای IPS LCD برخوردارند. با این حال نمایشگر نوکیا با نرخ روشنایی 700 نیت نسبت به نمایشگر 625 نیت آیفون، کمی روشن‌تر است.

کلید هوم

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

هر دو گوشی از یک کلید هوم فیزیکی برخوردارند که در زیر نمایشگر آن‌ها گنجانده شده است. این کلید در گوشی نوکیا با دو کلید خازنی در چپ و راست آن محاصره شده است.

اسکنر اثر انگشت

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

درست زیر کلید هوم این دو گوشی، اسکنرهای اثر انگشتی نیز ادغام شده است.

تشخیص چهره

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

هیچ یک از این محصولات از تشخیص چهره پشتیبانی نمی‌کنند، یا به عبارت دیگر فاقد اسکنر عنبیه چشم هستند. گلسی S8 سامسونگ هر دو آن‌ها را با هم دارد و شایعات ادعا می‌کنند آیفون بعدی اپل قفل گشایی با چهره را به کاربران خود ارائه خواهد داد.

پردازنده

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

اپل پردازنده‌های مختص خودش را برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد خود تولید می‌کند. این درحالیست که نوکیا 8 میزبان یک چیپست ساخت شرکت اسنپدراگون در زیر قاب خود است.

چیپست Apple A10 همراه با پردازنده 4 هسته‌ای 2.3 گیگاهرتزی قدرت دهنده‌ی آیفون 7 بوده و یک چیپست Snapdragon 835 با پردازنده 8 هسته‌ای 1.8 گیگاهرتزی نیز قدرت بخش نوکیا 8 خواهد بود.

رم

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

آیفون تنها از 2 گیگابایت رم برخوردار است که مساوی با نصف ظرفیت رم نوکیا 8 است، اما اپل به مدیریت عالی بر روی حافظه رم گوشی‌هایش معروف است. گوشی پرچمدار نوکیا به یک رم 4 گیگابایتی مجهز شده است.

حافظه

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

اپل به خریداران آیفون خود حق انتخاب گسترده‌ای بین سه حافظه داخلی 32، 128 و 256 گیگابایتی را ارائه می‌کند. این درحالیست که پرچمدار نوکیا تنها با یک حافظه 64 گیگابایتی به فروش می‌رسد. البته شما می‌توانید با یک کارت حافظه میکرو اس دی، ظرفیت داخلی گوشی خود را ارتقا ببخشید که چنین قابلتی در آیفون 7 نیست.

میکرو اس دی

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، شما نمی‌توانید ظرفیت داخلی گوشی اپل را با یک کارت حافظه ارتقا ببخشید. در عوض نوکیا 8 قادر به پشتیبانی از یک کارت حافظه میکرو اس دی تا سقف 256 گیگابایت است.

جک هدفون

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

یکی از نکات قابل توجه در مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7 جک هدفون است. اپل خیلی شجاعانه تصمیم گرفت جک 3.5 میلی‌متری کلاسیک هدفون‌ها را از آیفون 7 خود حذف کند و در عوض یک آداپتور و یک جفت هدفون لایتنینگ را درون جعبه آن قرار دهد. به ادعای اپل، این پورت به کاربران اجازه می‌دهد کیفیت به مراتب بیشتری از موسیقی را نسبت به پورت‌های قدیمی 3.5 میلی‌متری تجربه کنند. در آن سمت نوکیا همچنان از این جک بر روی گوشی خود استفاده کرده است.

باتری

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

باتری هیچ یک از این دو گوشی قابل تعویض نیست. آیفون 7 از یک باتری با ظرفیت 1.960‌میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد و نوکیا 8 نیز حاوی یک باتری 3.090 میلی‌آمپر ساعتی است. هرچند ظرفیت باتری گوشی اپل به مراتب کمتر از نوکیا است، اما سیستم عامل آی او اس به جهت مدیریت عالی انرژی معروف است. بنابراین عمر باتری هر دو گوشی تقریبا با یکدیگر برابر است.

شارژ سریع

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

اپل هنوز موفق نشده تکنولوژی شارژ سریع را به گوشی‌های خود بیاورد، اما در عوض نوکیا 8 مجهز به تکنولوژی Fast Charge 3.0 داخلی است. این برای یک باتری بزرگ موهبتی به حساب می‌آید. در این زمینه، اپل کاملا یک بازنده است.

شارژ بیسیم

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

هیچ یک از گوشی‌ها از شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کنند؛ اگرچه شایعات ادعا می‌کنند آیفون بعدی اپل از چنین تکنولوژی برخوردار است.

دوربین‌ها

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

نوکیا بر روی گوشی پرچمدار اندرویدی جدید خود از دو دوربین 13 مگاپیکسلی در جلو و عقب استفاده کرده است. اپلیکیشن دوربین این گوشی همچنین حاوی یک حالت جدید به نام “Bothie” است که به شما اجازه می‌دهد به صورت همزمان با هر دو دوربین اقدام به ضبط کنید. در آن سمت آیفون 7 از دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی بهره‌مند است.

گشودگی لنز دوربین

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

گشودگی لنز دوربین پشتی آیفون با مقدار f/1.8 نسبت به لنز f/2.0 نوکیا 8 کمی بازتر است که به معنای عکاسی بهتر در شرایط نوری کم است.

تثبیت کننده تصویر

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

هر دو گوشی از سیستم تثبیت کننده نوری تصویر بهره‌مند هستند.

سیستم عامل

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

اپل از سیستم عامل اختصاصی خود، iOS 10 بر روی گوشی آیفون 7 استفاده کرده است. در آن سمت نوکیا 8 از نسخه‌ی 7.1.1 نوقا سیستم عامل اندروید برخوردار است و این کمپانی متعهد شده است به‌روزرسانی‌ها را در اختیار کاربران این پرچمدار قرار دهد.

زمان عرضه

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

آیفون 7 در سپتامبر سال گذشته روانه بازار شد. در آن سمت نوکیا 8 در ماه سپتامبر پیش رو وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

قیمت

مقایسه نوکیا 8 با آیفون 7

آغاز قیمت آیفون 7 از 649 دلار خواهد بود، این درحالیست که نوکیا 8 با قیمت پایه 700 دلاری به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اگر نوکیا میخواهد انتقام بگیرد اولین کار تولید تراشه و پردازنده اختصاصی در شرکت نوکیاست طوری که از همه لحاظ پردازنده های اسنپ ساخت کوالکام را شکست دهد،دوم احتیاج بازار را به خوبی تشخیص داده و نوآوری و خلاقیت جلوتر از زمان داشته باشد سوم دچار غرور کاذب و عدم انعطاف نباشد و چهارم جاسوسهایی مثل استافن آلاپ دوباره به شرکت نوکیا رخنه نکند،گوشه نظری هم به لوازم جانبی موفق و بازارپسند مثل اسپیکرهای بلوتوثی،تولید دوربین های اکشن کمرا و ساخت کوادکوپتر و پهپادهای قدرتمند و …داشته باشد