عمر باتری گلکسی نوت 8

تست عمر باتری گلکسی نوت 8 ؛ نتایج عملی و مقایسه با آیفون 7 اپل

عمر باتری گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) یکی از جنبه‌هایی است که اکثر کاربران پیرامون آن سوالاتی دارند. در اینجا به بررسی این بخش خواهیم پرداخت.

فبلت پرچمدار و 950 دلاری سامسونگ با قابلیت‌های ویژه و صفحه نمایش جدید این شرکت همراه شد تا حالا در بازار فبلت‌ها یکه‌تازی کند. مشخصات گوشی‌های سری نوت همیشه یک سر و گردن بالاتر از سری اس سامی بودند و کاربران به این موضوع عادت دارند. با این حال باتری گلکسی Note 8 به نسبت گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) کمی کوچک‌تر است و همین موضوع موجب نگرانی برخی کارمندان شده است. شایان ذکر است دو گوشی مذکور به ترتیب با باتری‌های 3300 و 3500 میلی‌آمپری همراه هستند.

نوت 8 در زندگی روزمره

در اینجا خبر خوشی برای طرفداران این فبلت جدید و پرچمدار داریم: این گوشی بدون هیچ نگرانی شارژدهی یک روزه را به کاربران خود ارائه می‌کند. خبر بد اینکه با توجه به ظرفیت باتری کمتر، عمر باتری گلکسی نوت 8 به نسبت گلکسی اس 8 پلاس کمتر است. جهت اثبات این ادعا توجه شما را به نمودارها و نتیجه تست‌های تخصصی مربوط به این حوزه جلب می‌کنیم.

در این تست، میزان روشنایی صفحه گلکسی نوت 8 را به 200 رساندیم که برای کار در محیط داخلی مناسب است. سپس تست‌های خود را پیگیری کردیم و این محصول به رکورد 7 ساعت و 50 دقیقه رسید. این میزان از عمر باتری در Galaxy Note 8 را می‌توان در حد یک پرچمدار ارزیابی کرد اما همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید به نسبت گلکسی نوت 7 سامی در سال گذشته بسیار کمتر است. گلکسی اس 8 پلاس نیز با ده دقیقه بیشتر گوی سبقت را از نوت 8 ربوده است. در نهایت برنده رقابت بین آیفون 7 پلاس و نوت 8 نیز پرچمدار اهالی کوپرتینو است.

عمر باتری گلکسی نوت 8

حالا با در نظر گرفتن اطلاعات نمودار بالا باید عملکرد عمر باتری گلکسی نوت 8 را ارزیابی کنیم. همانطور که مشاهده کردید، پرچمدار کنونی اپل – آیفون 7 پلاس – با 15 درصد شارژدهی بیشتر به راحتی پیروز شد. پرچمدارانی همچون گوگل پیکسل و ال جی جی 6 کمترین امتیاز را در این تست بدست آوردند و گلکسی نوت 8 تنها در برابر آنان حرفی برای گفتن داشت. در نهایت عملکرد بسیار خوب وان پلاس 5 (One Plus 5) در این تست را نمی‌توان نادیده گرفت. اگر گلکسی نوت 7 سامسونگ را به خاطر مشکلات آن از لیست حذف کنیم، پرچمدار وان پلاس با 9 ساعت و 18 دقیقه در رتبه اول قرار خواهد گرفت.

سرعت شارژ

یکی دیگر از جنبه‌های مهم در زمینه باتری محصولات، مدت زمانی است که برای شارژ شدن آنها نیاز داریم. گلکسی نوت 8 از تکنولوژی شارژ سریع سامسونگ بهره می‌برد و شارژر آن نیز خروجی بسیار خوبی را برای کاربران فراهم کرده است. در نهایت برای شارژ کردن محصول به کابل یو اس بی نسخه سی نیاز دارید.

باتری نوت 8 به نسبت گوشی گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ کوچک‌تر است، با این حال جالب است بدانید که مدت‌ زمان بیشتری را جهت شارژ شدن نیاز دارد. این فبلت برای رسیدن از 0 به 100 درصد حدود 1 ساعت و 42 دقیقه زمان نیاز داشت. با این حال خبری از تکنولوژی شارژ‌ سریع در رقیب اپلی این محصول نیست و آیفون 7 پلاس با 3 ساعت و 17 دقیقه بدترین عملکرد را در این بخش داشت؛‌ باید منتظر رویداد اهالی کوپرتینو و عملکرد پرچمدار جدید این شرکت در حوزه عمر شارژدهی باشیم. توجه شما را به نمودار دوم جلب می‌نماییم:

رعمر باتری گلکسی نوت 8

شارژ بی‌سیم

فناوری شارژ بی‌سیم یکی دیگر از قابلیت‌های گلکسی نوت 8 سامسونگ به شمار می‌رود که به یک شارژر بی‌سیم مجزا نیاز دارد و خبری از آن در جعبه گوشی نیست. این فناوری با استاندارد‌های WPC و PMA سازگاری دارد اما اگر نمی‌خواهید از یک شارژر مجزا و برند خاصی استفاده کنید، کره‌ای‌ها یک شارژر بی‌سیم زیبا طراحی کرده‌اند که فبلت را به شکل خوبی نگه داشته و شارژ می‌کند.

عمر باتری گلکسی نوت 8

این شارژر بی‌سیم با شماره مدل EP-PG950TBEGUS به صورت رایگان به خریداران نوت 8 در ماه اول ارائه می‌شود با این حال قیمت آن حدود 90 دلار است و در ماه‌های بعد باید آن را خریداری کنید. شایان ذکر است فناوری شارژ بی‌سیم هنوز هم سرعت بالایی در شارژ کردن محصولات ارائه نمی‌کند و باید این نکته را مد نظر قرار دهید. همچنین اگر نمی‌خواهید برای این شارژر بی‌سیم جدید هزینه کنید، نسخه‌های قدیمی با قیمت حدود 40 دلار در بازار پیدا می‌شوند. اگر عمر باتری گلکسی نوت 8 برایتان اهمیت دارد و به نحوه شارژ شدن توجه خاصی ندارید، عدم استفاده از این فناوری نیز راهی است که خیل عظیمی از کاربران در پیش می‌گیرند.