تشخیص چهره گلکسی نوت 8

سیستم تشخیص چهره گلکسی نوت 8 را نمی‌توان به سادگی فریب داد!

سیستم تشخیص چهره گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) یکی از سدهای امنیتی آن است. آزمایش‌ها نشان داده نمی‌توان تشخیص چهره گلکسی نوت 8 را به راحتی گول زد.

سامسونگ گلکسی نوت 8 را به چند لایه امنیتی مجهز کرده است؛ با استفاده از حسگر اثر انگشت، سیستم تشخیص چهره و همچنین اسکنر عنبیه چشم می‌توان از دسترسی دیگران به گوشی موبایل خود جلوگیری کرد. اما چندی پیش ادعا شد یکی از این سدها به راحتی قابل نفوذ است.

 

در یک ویدیو ادعا شد سیستم تشخیص چهره پرچمدار جدید سامسونگ را می‌توان تنها با استفاده از یک عکس فریب داد. بعد از انتشار این ویدیو، رسانه‌های خبری خودشان دست به کار شده و صحت این ادعا را مورد آزمایش قرار دادند. نتیجه کار برای غول کره‌ای رضایت‌بخش بود!

چرا تشخیص چهره گلکسی نوت 8 سبب اشکال شد؟

وقتی یک گوشی هوشمند به منظور استفاده عموم مردم و کار کردن با آن برای آشنایی بیشتر با دستگاه در یک فروشگاه قرار می‌گیرد، از حالتی با نام Retail در آن استفاده می‌شود. این حالت سبب می‌شود کاربران بتوانند تمامی ویژگی‌های آن محصول را بدون نیاز به تنظیم کردن و تغییر حالت پیش‌فرض، مورد استفاده قرار داده و آزمایش کنند.

یکی از دلایل فعال‌سازی این حالت، جلوگیری از حوادث احتمالی است. به عنوان نمونه ممکن است یک کاربر، سیستم تشخیص چهره گلکسی نوت 8 موجود در یک فروشگاه را بر اساس چهره خود تنظیم کرده و سپس دستگاه را سر جایش بگذارد و محل را ترک کند! اکنون این گوشی قفل شده است و صاحب فروشگاه باید به سراغ فرد خاطی برود تا از چهره وی برای باز کردن قفل گوشی استفاده کند، یا اینکه با هزاران مشقت دستگاه را ریست کند!

تشخیص چهره گلکسی نوت 8

اگرچه در این ویدیو از یک عکس مخاطب بر روی صفحه نمایش یک گوشی موبایل دیگر به منظور فریب دادن سیستم تشخیص چهره گلکسی نوت 8 استفاده می‌شود، اما رسانه‌های خبری حتی این کار را با استفاده از یک عکس کاغذی و شفاف انجام دادند، اما نتیجه نگرفتند. گلکسی نوت 8 هر بار ارور عدم تشخیص چهره را نمایش می‌داد.

چنین ادعایی مدت‌ها پیش درباره اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 نیز مطرح شد. یک گروه هکری نشان داد می‌توان به راحتی، این سد امنیتی را دور زد و با استفاده از این اسکنر و بدون حضور خود کاربر، قفل دستگاه را باز کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این گوشی فوق العادس?????????

  2. به هیچ وجه نمیشه این امنیت رو دور زد…مگه سامسونگ الکی دست به کاری میزنه…میلیونها بار تست شده و به هیچ وجه غیر قابل نفوذه…پیش فروش این سوپر لوکس هم که همه رو متحیر کرده…قیمتش درسته قیمت بوگاتیه;ولی مشتاقان و محتاجان علم و تکنولوژی و کیفیت و کارایی;برای خریدش ثانیه ای درنگ نمیکنن…زنده باد سامسونگ و زنده باد گجت نیوز