جک جی 4

جک جی 4 (JAC J4)؛ بررسی مشخصات، امکانات و قیمت سدان کوچک کرمان موتور

به زودی سدان کوچک جک جی 4 (JAC J4) توسط شرکت کرمان موتور وارد بازار ایران خواهد شد. در ادامه، مشخصات، امکانات و قیمت جک جی 4  را بررسی خواهیم کرد.

قرار است به زودی سدان کوچک دیگری از کشور چین به بازار ایران وارد شود. به نظر می‌رسد خط تولید جک جی 4 در کرمان موتور آماده‌سازی می‌شود و اگر اتفاق خاصی نیفتد تا پایان سال جاری شاهد عرضه این خودرو در کشورمان خواهیم بود. جک J4 در کشور چین با نام Heyue A30 به فروش می‌رسد. شرکت خودروسازی جک محصولات خود را در بازار چین در قالب دو زیر برند Heyue و Refine به فروش می‌رساند که Heyue شامل خودروهای ارزان‌تر جک می‌شود و خودروهای گران‌تر در زیر برند Refine جای می‌گیرند. به عنوان مثال جک اس 5 با نام JAC Refine S5 وارد بازار این کشور شرقی می‌شود.

جک جی 4

جک جی 4 اولین بار در نوامبر سال 2012 میلادی در نمایشگاه خودرو گوانگژو چین رونمایی شد و از سال 2013 به تولید انبوه رسید. فرم و طراحی بدنه این سدان کوچک در مرکز طراحی جک در ایتالیا و زیر نظر دنیل گاگلیون، قالب‌ریزی شد و تاثیراتی از برخی ساخته‌های هیوندای در آن به خصوص در فضای داخلی مشاهده می‌شود. J4 بر روی پلتفرم خودروهای کامپکت این کمپانی ساخته شده و از نظر ابعاد در بین خودروهای جی 5 و جی 3 قرار می‌گیرد. این دو محصول،‌ پیش از این وارد بازار ایران نیز شده بودند و به خصوص مدل جی 5 با استقبال نسبتا خوبی هم مواجه شد.

همان‌طور که اشاره کردیم، طراحی بدنه و کابین جک جی 4 تا حدود زیادی به محصولات هیوندای شباهت دارد. نمای روبروی خودروی از هیوندای سوناتا نسل ششم یا سری YF الهام گرفته و حتی چراغ‌ها، جلوپنجره، فرم گلگیرها و برآمدگی کاپوت آدم را به یاد نسل ششم سوناتا می‌اندازد. در قسمت عقب، فرم چراغ‌ها به برادر بزرگ‌تر یعنی جی 5 شباهت دارد. در مجموع، طراحی خارجی این خودرو، جذاب، زیبا و عامه پسند است.

جک جی 4

در داخل کابین با داشبوردی منظم و مونتاژی بسیار خوب روبرو هستیم. طراحی داخلی خودرو از ارگونومی مناسبی بهره می‌برد و داشبورد در دو رنگ متفاوت طراحی شده است. فرم کلی داشبود با داشبورد هیوندای اکسنت شباهت زیادی دارد. رنگ نقره‌ای در جای جای کابین و داشبورد به کار رفته و جذابیت و زیبایی دو چندانی را ایجاد کرده است.

جک جی 4 از پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری استفاده می‌کند که قدرت 111 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متر را در اختیار قرار می‌دهد. نیروی تولیدی توسط این پیشرانه به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین این خودرو شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در مدت 13.5 ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. فرمان J4 از نوع الکتریکی EPS بوده و سیستم تعلیق جلو و عقب آن به ترتیب از گونه مک فرسون استرات و محور پیچشی است. علاوه بر آن، ترمزهای جلوی دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای در این خودرو قرار گرفته است. مصرف سوخت این سدان کوچک چینی در نسخه گیربکس دستی برابر 5.9 لیتر و در نسخه اتوماتیک برابر 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده و استاندارد آلایندگی یورو 4 برای آن به دست آمده است.

جک جی 4

جک جی 4 دارای ابعادی معادل طول 4.435 متر، عرض 1.725 متر و ارتفاع 1.505 متر بوده و دو محور آن نیز 2.56 متر فاصله دارد. همچنین فاصله کف خودرو از سطح زمین 160 میلی‌متر است که می‌تواند برای جاده‌های ناهموار کشورمان مناسب باشد. صندوق عقب جادار J4 نیز 550 لیتر ظرفیت دارد و در نهایت، وزن محصول جدید کرمان موتور 1110 کیلوگرم است.

جک جی 4 در سه نسخه لاکچری (Luxury)، کامفورت (Comfort) و پریمیوم (Premium) در بازار چین عرضه می‌شود. نسخه پریمیوم، فول‌ترین نسخه این سدان است و امکاناتی چون کروز کنترل، سانروف برقی، پوشش چرمی صندلی و فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش مجهز به GPS، پاور ویندوز، چراغ‌ جلوی اتوماتیک، چراغ بدرقه راننده در نقاط تاریک، آینه وسط الکتروکرومیک، 6 بلندگو، سیستم صوتی با قابلیت پخش سی دی، MP5 و درگاه یو اس بی و بلوتوث، فرمان چندکاره و کامپیوتر سفری برای آن تعبیه شده است. علاوه بر آن، تجهیزات و سیستم‌های ایمنی متنوعی چون 6 کیسه هوا (جانبی، جلو و پرده‌ای)،‌ سامانه‌های ترمز ABS و EBD، ستون جاذب انرژی، سنسور فشار باد تایرها (TPMS)، کمربندهای پیش کشاننده، سنسور پارک عقب، قفل ایمنی کودک و میله ضربه گیر درون درها، در این سدان کوچک چینی دیده می‌شود.

جک جی 4

نسخه پایه جک جی 4 یعنی مدل Comfort با قیمت 62 هزار و 800 یوآن (معادل 9 هزار و 500 دلار) در بازار چین عرضه می‌شود و قیمت نسخه فول اتوماتیک یعنی تیپ پریمیوم به 82 هزار و 800 یوآن (معادل 12 هزار و 550 دلار) می‌رسد. همچنین بهای این خودرو در امارات معادل 32 هزار درهم تعیین شده است. جک J4 برخلاف برادران بزرگ‌ترش، اصلا فروش خوبی را در بازار چین تجربه نکرد و حتی نام این محصول در لیست 110 سدان پرفروش این کشور شرق آسیایی در سال 2016 دیده نمی‌شود. در سال 2014 نیز تنها 11 هزار و 224 دستگاه از این خودرو به فروش رسید. شاید اصلی‌ترین دلیل این آمار فروش پایین، بازار رقابتی کشور چین باشد. از جمله رقبای جک جی 4 در چین می‌توان به نسخه پایه شورولت آوئو سدان با پیشرانه 1.4 لیتری 103 اسب بخاری اشاره کرده که با قیمت 73 هزار و 900 یوآن به فروش می‌رسد. همچنین نسخه پایه فورد فیستا سدان نیز با پیشرانه 1.5 لیتری 110 اسب بخاری با قیمت 79 هزار و 900 یوآن در چین عرضه می‌شود. از دیگر رقبای J4 باید به نسخه پایه هیوندای ورنا اشاره کرد که با پیشرانه 1.4 لیتری 107 اسب بخار و قیمت 73 هزار و 900 یوآن، کار را برای فروش جک جی 4 در چین سخت کرده‌اند.

جک جی 4 به زودی توسط کرمان موتور وارد بازار کشورمان خواهد شد و با خودروهایی چون تندر 90 پلاس و برلیانس اچ 220 رقابت می‌کند. هنوز شرکت کرمان موتور، تاریخ عرضه و قیمت دقیق این خودرو را اعلام نکرده است.

گالری عکس های جک جی 4

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اگه کمتر از 50میلیون قیمت گذاری شود حتما موفق خواهد شد.