آیفون X

هرآنچه از آیفون X ، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل انتظار داریم

اپل آماده است تا در رویداد دوازهم سپتامبر از آیفون X ، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس رونمایی کند و باید دید اهالی کوپرتینو امسال چه در آستین‌های خود دارند.

مدت‌هاست که منتظر فرا رسیدن دوازدهم سپتامبر و رونمایی اپل از نسل جدید آیفون‌های خود هستیم. از ابتدای سال شاهد انتشار صدها گزارش مختلف پیرامون این محصولات بوده‌ایم. با توجه به نزدیک شدن رویداد کوپرتینو در اینجا می‌خواهیم گزیده‌ای از این شایعات و هرآنچه از سه گوشی آیفون X اپل (Apple iPhone X) ، آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8) و آیفون 8 پلاس اپل (Apple iPhone 8 Plus) انتظار داریم را مورد بررسی قرار دهیم.

نام جدید آیفون‌ها

طبق اطلاعات منتشر شده توسط استیو تراتن اسمیت و گیلهرم رمبو، دو توسعه‌دهنده شناخته شده iOS، اپل امسال یک مدل خاص و لوکس با نام آیفون X روانه بازار می‌کند و نام دو گوشی دیگر آیفون 8 و آیفون 8 پلاس خواهد بود.

طراحی جدید و صفحه‌نمایش

زبان طراحی همیشگی و پنل LCD کماکان در دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل مورد استفاده قرار گرفته شده است. در طرف مقابل شاهد قرارگیری صفحه نمایش OLED جدید و کم حاشیه برای آیفون X هستیم. این موضوع نشان می‌دهد اهالی کوپرتینو نمی‌خواهند از رقیبان بزرگی همچون گلکسی اس 8، گلکسی نوت 8، ال جی وی 30 و گوشی Essential عقب بمانند. تمامی آیفون‌ها از بدنه پشتی شیشه‌ای بهره خواهند برد.

قابلیت Face ID

آیفون X

پس از انتشار شایعاتی پیرامون قرار گرفتن صفحه نمایش OLED بی حاشیه و حذف دکمه هوم، تصور همه افراد این بود که اهالی کوپرتینو حسگر اثر انگشت دکمه هوم را به صورت یکپارچه با صفحه نمایش گوشی طراحی می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد اپل در تحقق این مهم زمان کافی را نداشت و شاهد جایگزینی قابلیت جدید تشخیص چهره به جای تاچ آی دی هستیم. این قابلیت تشخیص چهره سه بعدی جایگزین دکمه هوم در آیفون جدید خواهد شد. از این قابلیت می‌توان در آنلاک گوشی و تایید خرید‌های آیتونز و اپ استور استفاده کرد.

شارژ بی‌سیم

طبق شایعات منتشر شده، بالاخره شاهد قرارگیری تکنولوژی شارژ بی‌سیم در آیفون‌های اپل خواهیم بود. طبق اطلاعات منتشر شده از KGI کمپانی اپل از یک برد با طراحی L و خمیده در کناره‌ها استفاده می‌کند.

دوربین دوگانه

آیفون X

دوربین دوگانه در آیفون‌های جدید به صورت عمودی در کنار هم قرار گرفته‌اند و دلیل آن هم کاربرد بهتر در ثبت عمق تصاویر برای بخش واقعیت افزوده (AR)، تشخیص چهره و حسگر آیریس است.

خبری از دکمه هوم نیست

در آیفون X اپل خبری از دکمه هوم همیشگی نیست و همچون دیگر رقیبان اپل نیز دیگر دکمه سخت‌افزاری بر روی گوشی‌های خود قرار نداده است. به جای دکمه هوم یک نوار در انتهای صفحه قرار می‌گیرد و همچنین ژست‌های لمسی مختلف به کمک کاربران خواهند آمد.

انیموجی‌ها

آیفون X

گفته می‌شود کمپانی اپل قصد اضافه کردن ایموجی‌های جدید انیمیشنی را به گوشی‌های خود دارد و نام این‌ها را نیز انیموجی گذاشته است. انیموجی‌ها به کمک حرکات صورت کاربر و صدای وی، حالت طبیعی‌تری را ارائه می‌کنند. این قابلیت نیز به آیفون X اختصاص یافته است.

رنگ‌بندی جدید

گفته می‌شود آیفون‌های جدید اپل در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی از راه می‌رسند. امسال خبری از نسخه رزگلد اپل برای آیفون‌ها نیست.

قیمت و دسترسی

آیفون X اپل به احتمال زیاد به خاطر پنل OLED بالا 999 دلار قیمت خواهد داشت، با این حال دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس قیمت کمتری دارند. اخیرا طبق گزارش منتشر شده از وال استریت ژورنال، تولید انبوه آیفون X اپل یک ماه عقب کشیده شده است و این محصول همراه با دو گوشی دیگر روانه بازار نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*