دیده شدن نورهای مرموز و عجیب در جریان وقوع زلزله مکزیک (ویدیو)

دیده شدن نورهای مرموز و عجیب در جریان وقوع زلزله مکزیک (ویدیو)

زلزله مکزیک که با قدرت 8.2 ریشتر، پایتخت کشور مکزیک را به تازگی لرزاند، با پیدایش نورهای عجیبی در آسمان همراه بود که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

با وجود شدت قابل‌توجه زلزله مکزیک که در اوایل این هفته شهر مکزیک را لرزاند، اتفاق جالب و عجیبی در طول این بلای طبیعی رخ داد که توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ از زمان وقوع این زمین لرزه ویدیوهای فراوانی از مشاهده‌ی نورهای عجیبی که آسمان شهر را در تاریکی شب روشن کرده‌اند، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است. در این تصاویر برخلاف انتظار نوری شبیه به صاعقه از آسمان به زمین ساطع نمی‌شود، بلکه منبع روشنایی گزارش شده زمین است!

اینطور که به نظر می‌رسد این روشنایی مرموز به خاطر وجود نوع خاصی از سنگ‌ها، دیده می‌شود؛ در یک پژوهش که در سال 1393 در مورد این پدیده به چاپ رسیده بود هم علاوه بر ارائه دانسته‌های موجود در مورد نورهای مشاهده‌شده، اشاره شد که این نوع خاص روشنایی به شکل‌های مختلفی از جمله گلوله‌های نورانی، شعله‌های آبی رنگ و نوری شبیه به فلاش دوربین، گزارش شده است.

دیده شدن نورهای مرموز و عجیب در جریان وقوع زلزله مکزیک (ویدیو) دیده شدن نورهای مرموز و عجیب در جریان وقوع زلزله مکزیک (ویدیو)

لیلا ارتولاهی (Leila Ertolahti) از استادان زمین ‌شناسی دانشگاه فارلی دیکینسون (Fairleigh Dickinson University) در مصاحبه‌ای با وب سایت گیزمودو در این رابطه اظهار کرد که تمرکز تنش ناشی از وقوع زلزله در برخی از سنگ‌ها باعث جدا شدن جفت اتم‌های اکسیژن دارای بار منفی شده و آن‌ها را از طریق ترک‌های ایجادشده در سنگ‌ها به صورت جریان‌های الکتریکی به سطح زمین می‌رساند؛ در صورت وجود اتم‌های اکسیژن به میزان کافی، حجم‌هایی از هوای اطراف یونیزه شده و پلاسما یا همان گاز باردار پدیدار می‌شود.

در عین جالب‌توجه بودن صحنه‌های زیبای حاصل از نورهای به وجود آمده،‌ عامل این پدیده یعنی زلزله مکزیک،‌ قوی‌ترین زمین لرزه رخ‌داده در صد سال گذشته، در این کشور بوده و به عنوان دومین فاجعه‌ی طبیعی رخ‌داده‌ی هفته جاری در کنار طوفان ایرما (Hurricane Irma) قرار گرفته است.

با وجود شدت باورنکردنی 8.2 ریشتر،‌ لرزش‌های زمین لرزه مکزیک تا فاصله 966 کیلومتری مرکز زلزله حس شده‌اند و آمار تلفات ناشی از این بلای طبیعی همچنان رو به افزایش است. در حدود 32 سال پیش هم زمین لرزه دیگری در پایتخت مکزیک عده‌ای را به کام مرگ کشاند.

ویدیو نورهای عجیب دیده‌شده در آسمان بعد از زلزله مکزیک

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*