چیپست A11 فیوژن

چیپست A11 فیوژن اپل احتمالا به پردازنده شش هسته‌ای مجهز شده است

به گفته یکی از توسعه‌دهندگان مشهور آی او اس، چیپست A11 فیوژن که قدرت‌بخش آیفون های جدید اپل خواهد بود، با پردازنده‌ای شش هسته‌ای توسعه یافته است.

سال گذشته، اپل با تجهیز گوشی های خود به تراشه A10 فیوژن، نخستین بار از یک پردازنده چهار هسته‌ای استفاده کرد. ولی بنا بر توییت جدید استیو تراتن اسمیت (Steve Troughton-Smit)، چیپست A11 فیوژن به پردازنده‌ای متشکل از چهار هسته پردازشگر “Mistral” و دو هسته پردازشگر “Monsoon” تجهیز می‌شود.

به نوعی می‌توان این طراحی را مشابه معماری big.LITTLE در نظر گرفت؛ جایی که علی رغم افزایش تعداد هسته‌های پردازشگر، برخی از آنها برای انجام کارهای سنگین‌تر و برخی دیگر به منظور مدیریت وظایف سبک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه این طراحی، علاوه بر افزایش بهره‌وری، مصرف باتری نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است A11 فیوژن نخستین تراشه اپل با پردازنده شش هسته‌ای نبوده و پیش‌تر ما چنین آرایشی را در تراشه A10X فیوژن که قدرت‌بخش آیپد پروهای 10.9 و 12.5 اینچی اپل بودند، مشاهده کرده‌ایم. با این وجود می‌توان آیفون ایکس را نخستین گوشی اپل با پردازنده شش هسته‌ای در نظر گرفت.

هنوز نوع تراشه دیگر آیفون ها و پردازنده آنها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*