گوشی اپل آیفون 10

4 قابلیتی که گوشی اپل آیفون 10 (iPhone X) را به محصول بهتری تبدیل می‌کرد

آیفون ایکس که در اصل باید آن را آیفون 10 بنامیم، دیشب معرفی شد. حال قصد داریم از چیزهایی بگوییم که می‌توانست گوشی اپل آیفون 10 را به محصولی بهتر تبدیل کند.

گوشی اپل آیفون 10 به خودی خود محصول جذابی است. با این حال بگذارید کمی سخت‌گیرانه به موضوع بنگریم؛ بعد از معرفی و عرضه این همه گوشیِ بی‌حاشیه در چند وقت اخیر، خیلی سخت می‌توان گفت که این اسمارت فون مغزمان را از هیجان منفجر می‌کند. تنها زمان می‌تواند به این سوال پاسخ دهد که آیا گوشی اپل آیفون 10 (iPhone X) با وجود قیمت 999 دلاری‌اش می‌تواند با ویژگی‌هایی که دارد رقبا را زمین بزند یا خیر؟

با همه این‌ها، طبق گفته‌های سازندگان، گوشی آیفون X یک محصول بسیار جذاب است و پیشرفته‌ترین آیفونی به حساب می‌آید که اپل تا امروز ساخته و روانه بازار کرده است. اما هنوز هم چیزهایی هستند که در این گوشی دیده نمی‌شوند و ما به شدت منتظر حضورشان بودیم. این شما و این 4 چیزی که می‌توانستند گوشی اپل آیفون ‌10 را به محصولی جذاب‌تر تبدیل کنند:

دکمه هوم فیزیکی

دکمه فیزیکی هوم یکی از اصلی‌ترین بخش‌های گوشی‌های آیفون اپل بوده و غیبت آن در آیفون ایکس، تا چند ماه پس از عرضه این گوشی کمی اذیت‌کننده خواهد بود. طبق شایعات منتشر شده، اپل در ابتدا قصد داشته در iPhone 10 یک دکمه هوم مجازی را قرار دهد و این گوشی توانایی پشتیبانی از تاچ آی دی (TouchID) را هم داشته باشد، اما مشکلات پیش‌آمده این کمپانی را مجبور کرد به فکر یک طراحی دیگر بیافتد. در طراحی جدید، ما با سوایپ کردن صفحه به بالا می‌توانیم به ویژگی‌هایی که دکمه هوم در اختیارمان قرار می‌داد دسترسی داشته باشیم و کنترل سنتر هم از قسمت پایین، به قسمت بالا سمت راست منتقل شده است.

منظور ما را بد متوجه نشوید؛ حذف کردن دکمه هوم، زیبایی خاصی به اپل آیفون ایکس داده است و کسی منکر این موضوع نیست. حرف ما این است که اپل‌پارکی‌ها با طراحی گوشی جدیدشان، وفاداری به طراحی گوشی‌های قدیمی را -نه به کلی- اما تا حد زیادی فراموش کرده‌اند.

تاچ آی دی (TouchID)

مدت‌هاست که به حسگر اثر انگشت آیفون‌های اپل عادت کرده بودیم. در حقیقت اپل، در جای‌گذاری حسگر اثر انگشت پیشگام بود و این بخش را به استانداردی در پرچمدارهای جدید تبدیل کرده بود؛ با این حال طراحان گوشی اپل آیفون 10 به این بخش از گوشی هم رحم نکرده‌اند و به طور کلی آن را برداشته‌اند. اپل به مناسبت ده سالگی آیفون، یک گوشی رده‌بالا را معرفی کرده و این درحالی است که سنت چند سال اخیر آیفون‌ها در آن رعایت نشده است. به نظر شما این موضوع کمی آزاردهنده نیست؟

البته اپل به جای تاچ آی دی، ویژگی جدیدی را در آیفون ایکس قرار داده و آن فیس آی دی (FaceID) است که بسیار جذاب به نظر می‌رسد. البته تا زمانی که شخصا آن را بررسی نکنیم، نمی‌توانیم در موردش نظر خاصی دهیم. همانطور که پیش‌تر گفتیم، تاچ آی دی در ابتدا قرار بوده در دکمه هوم مجازی این گوشی حضور داشته باشد، اما افسوس که تکنولوژی مورد استفاده اپل هنوز جوان است.

کار با Apple Pencil (قلم اپل)

قلم S Pen سامسونگ بی‌تردید بهترین استایلوسی است که می‌توان در بازار پیدا کرد. البته در حال حاضر اپل پنسل هم به نوبه خود قلم فوق‌العاده‌ای است، با این حال مشکلی بزرگ دارد؛ این که فقط برای آیپد پرو قابل تهیه است. به نظر ما عرضه اپل پنسل برای گوشی اپل آیفون 10 می‌توانست کاری بسیار جالب باشد و طرفداران را به هیجان درآورد.

رنگ‌بندی‌های بیشتر

برخلاف تمامی شایعات که قبل از معرفی آیفون 10 منتشر شده بودند، گوشی یاد شده فقط در دو رنگ‌ روانه بازار خواهد شد؛ Space Gray و نقره‌ای. خبری هم از رنگ‌های محبوب نظیر طلایی و رز گلد نخواهد بود. عقیده ما این است که اپل می‌خواسته با این کار به رنگ‌بندی سیاه و سفید آیفون‌های قبلی (که از زمان آیفون 4 شاهد آن‌ها بوده‌ایم) احترام بگذارد. اما از طرفی برخی از کاربران ممکن است به علت محدود بودن رنگ‌ها، رنجیده شوند.

اخیرا شایعاتی در مورد آیفون ایکس قرمر رنگ شنیده‌ایم و باید دید که آیا اپل قصد دارد طی ماه‌های آتی از گوشی اپل آیفون 10 با رنگ قرمز رونمایی کند یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*