کوالکام: بیشتر تکنولوژی های جدید موبایل پیش از آیفون در اندروید به کار رفته است

تکنولوژی های جدید موبایل ابتدا در دستگاه های اندرویدی ظاهر شده‌اند. این ادعایی است که کوالکام طی ارسال یک پست درباره ویژگی‌ های اندروید مطرح کرده است.

کوالکام با انتشار یک پست در وبلاگ رسمی‌اش، به مدح خود و سایر گوشی‌سازان اندرویدی پرداخت. این شرکت معتقد است اغلب تکنولوژی های جدید موبایل همچون شارژ وایرلس، سیستم دوربین دوگانه، نمایشگرهای OLED، طراحی بدونه حاشیه و دیگر موارد، نخستین بار در دستگاه‌های اندرویدی به کار رفته‌اند.

کوالکام مدعی است بیشتر قابلیت‌هایی که اپل همراه با رونمایی آیفون‌های جدیدش به تازگی معرفی کرده، پیش از این در دستگاه‌های اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در فهرست «اولین‌های» منتشر شده توسط این شرکت، چند ویژگی که پیش از این در گوشی‌ های آیفون نیز مشاهده کرده بودیم دیده می‌شوند. با این حال کوالکام همچنان مدعی است تمامی آن‌ها برای اولین مرتبه در گوشی های اندروید به کار رفته‌اند.

ویژگی‌ های جدید سیستم عامل

اپل و کوالکام مدت‌هاست که به خاطر اختلاف در ثبت چندین حق اختراع با یکدیگر درگیری دارند. از طرفی دیگر، این پست کوالکام درست یک روز قبل از برگزاری کنفرانس بزرگ اپل به منظور معرفی آیفون‌های جدید این شرکت منتشر شد. اگرچه نمی‌توان قابلیت های جدید اندروید و پیشتازی آن در برخی زمینه‌ها در مقایسه با پلتفرم موبایل اپل را نادیده گرفت، اما به نظر می‌رسد مشکل حل‌نشدنی کوالکام با اهالی کوپرتینو سبب شده کمی یک‌طرفه سخن بگوید.

تکنولوژی های جدید موبایل

اپل در استفاده از دوربین دوگانه و مخصوصا پنل‌های OLED و طراحی بدون حاشیه دیرتر از گوشی‌سازان اندرویدی عمل کرد. قابلیت شارژ وایرلس نیز یکی از تکنولوژی‌های جذابی است که به تازگی در پلتفرم آی او اس ممکن شده است. اما نباید چشم خود را بر روی ویژگی‌‌ها و تکنولوژی‌هایی که اپل در آن‌ها نخستین بوده بست.

پس تکنولوژی های جدید موبایل اپل چه می‌شود؟

با یک نگاه ساده به آیفون ایکس، کوله‌باری از قابلیت‌ها و نوآوری‌های جدید را در آن مشاهده می‌کنیم که اغلب جزو تکنولوژی های جدید موبایل هستند. به عنوان بهترین نمونه می‌توان به تکنولوژی فیس آیدی به عنوان یک سیستم امنیتی جدید اشاره کرد.

تکنولوژی های جدید موبایل

از طرفی دیگر، آی او اس در انحصار اپل است و این شرکت یکه و تنها برای توسعه قابلیت‌های دستگاه‌های قدرت گرفته از آن تلاش می‌کند، در حالی که اندروید توسط شرکت‌های بسیار زیادی همچون سامسونگ، که جزو بزرگان دنیای تکنولوژی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی این شرکت‌ها در همکاری با یکدیگر و همچنین کوالکام، به سرعت تکنولوژی‌های جدیدی را توسعه می‌دهند.

کوالکام در انتهای پست وبلاگی خود درباره برتری اندروید در زمینه تکنولوژی های جدید موبایل گفت ما در حال تلاش برای اختراع چندین تکنولوژی و قابلیت جدید دیگر برای نخستین مرتبه هستیم. همکاری کوالکام با شریک‌هایش سبب خواهد شد محصولات مجهز به فناوری‌های نوظهور را به زودی در دستان خود گرفته و یا آن‌ها را به دور مچ خود ببندید. همچنین ممکن است آن‌ها در قالب سایر انواع گجت‌های پوشیدنی ظاهر شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*