باتری گوشی آیفون

چگونه بفهمیم که چه موقع باید باتری گوشی آیفون را عوض کرد؟

به نظر می‌رسد اپل (Apple) در سکوت خبری، قابلیتی را در iOS قرار داده که به واسطه آن می‌توان فهمید که بهترین زمان برای تعویض باتری گوشی آیفون چه موقعی است.

وقتی که اپل سال گذشته سیستم‌عامل آی او اس 10 (iOS 10) را عرضه کرد، به یک‌باره مشکلی در باتری گوشی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس بوجود آمد که بسیار آزار دهنده بود. در آن دوران، برخی از گوشی‌های یاد شده مشکلاتی عمده در زمینه باتری پیدا کردند که آن مشکل این‌گونه بود؛ نوار بالای نمایشگر که در آن درصد باتری گوشی آیفون نشان داده می‌شد، ناگهان شروع به نمایش درصدهای مختلفی می‌کرد و وقتی که در نوار بالایی، درصد باتری روی 35 بود، گوشی به یک‌باره خاموش می‌شد.

باتری آن دسته از آیفون‌هایی که چنین مشکلی برای‌شان پیش آمده بود دیگر قابل‌ تعمیر نبودند و اپل هم در آن زمان پشت مشتریانش را خالی نکرد و باتری آن عده‌ی محدود از آیفون‌ها را جمع‌آوری و تعویض کرد. از آن زمان به بعد دیگر شاهد چنین مشکلی برای آیفون نیوده‌ایم و به نظر می‌رسد که این مشکل به کلی اصلاح شده است. با این حال، چنین مشکلی باعث شد که کاربران آیفون از خود بپرسند:«باتری گوشی آیفون من تا چه موقعی سالم باقی خواهد ماند؟». به نظر می‌رسد که اپل مدتی است روشی جالب را برای یافتن پاسخ این سوال در گوشی‌هایش قرار داده است.

یک حقیقت جالب در این مورد وجود دارد؛ اپل مدتی است در سکوت خبری کامل، یک ویژگی جدید برای هشدار به شما به منظور آگاهی از سلامت باتری گوشی آیفون را در سیستم‌عامل آی او اس قرار داده است. به واسطه این ویژگی، هر موقع باتری گوشی‌تان آسیب دید، به شما اطلاع داده می‌شود.

برای آگاهی از این‌که باتری گوشی آیفون شما سالم است یا خیر، به این روش عمل کنید؛ به بخش تنظیمات شاخه باتری بروید (Settings>Battery). در آن‌جا اگر باتری گوشی‌تان مشکل داشت، با چنین اخطاری رو به رو می‌شوید: «باتری گوشی آیفون شما احتمالا لازم است تعمیر شود» (Your iPhone battery may need to be serviced) ؛ در صورتی که هم که باتری گوشی مشکلی نداشته باشد، هیچ اخطاری نشان داده نمی‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ممنون از مطلب خیلییی مفید و خاصتون