شیائومی شیرون در GFXBench

مشخصات یک گوشی بالارده با کدنام شیائومی شیرون در GFXBench رویت شد

به تازگی مشخصات یک گوشی بالارده چینی با کدنام شیائومی شیرون (Xiaomi Chiron) در وب‌سایت GFXBench‌ رویت شده است. اما نام اصلی این محصول چه خواهد بود؟ در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

ماه قبل، یک دیوایس با کدنام شیرون در یک بانک اطلاعاتی در کشور چین رویت شد. گفته می‌شد آن گوشی شیائومی می میکس 2 است، اما می میکس 2 هفته گذشته رسما معرفی شده است و حالا بار دیگر شاهد رویت این گوشی در وب‌سایت امتیازگیری GFXBench هستیم. مشخصات این گوشی متفاوت از گوشی تازه معرفی شده شیائومی است، بنابراین آن گوشی دیگری خواهد بود. ما بر این باوریم که شیائومی شیرون همان شیائومی می نوت 3 پرو است!

شیائومی شیرون در GFXBench

وب‌سایت امتیازگیری GFXBench نشان می‌دهد که شیائومی چیرون حاوی یک نمایشگر 5.6 اینچی با وضوح Full HD است. این گوشی از یک پردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس 2.4 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد. یک پردازشگر گرافیکی آدرنو 540 همراه با این پردازنده زیر یک مجموعه قدرتمند به نام اسنپدراگون 835 مشغول فعالیت است. شیرون همچنین از یک رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد و حافظه داخلی آن نیز 256 گیگابایت خواهد بود. دوربین پشتی آن از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K و دوربین جلوی آن حاوی سنسوری 5 مگاپیکسلی است. همچنین برای نخستین بار در این گزارش جدید می‌توان به پشتیبانی شیائومی شیرون از NFC اشاره کرد.

شیائومی شیرون کدنام کدام گوشی است؟

اما حالا بیایید کمی به تحلیل مشخصات فنی این گوشی بپردازیم. از آنجایی که شیائومی تا به حال یک نسخه مجهز به رم 6 + حافظه داخلی 256 گیگابایتی از گوشی می میکس 2 خود را معرفی نکرده است، بعید به نظر می‌رسد در آینده دست به چنین کاری بزند. حتی نمایشگر این گوشی نیز کوچکتر است و از ابعاد 5.6 اینچ بهره می‌برد. حدس ما این است که مشخصات تازه رویت شده در GFXBench‌ مربوط به یک گوشی بالارده از خانواده می نوت است. در واقع اگر چنین باشد، شیائومی شیرون همان گوشی می نوت 3 پرو خواهد بود. نسل اول می نوت در دو نسخه مختلف مجهز به اسنپدراگون 801 و اسنپدراگون 810 عرضه شد که مدل دوم حاوی پسوند “Pro” بود.

اگرچه در می نوت 2 شاهد چنین ترکیب در عرضه نبودیم، اما این بدان معنا نخواهد بود که شیائومی تصمیم به چنین کاری نداشته باشد. بنابراین فرض نخست ما این است که در ابتدا مدل اصلی می نوت 3 با یک چیپست ضعیف‌تر اسنپدراگون 660 عرضه شده است و سپس مدل پرو آن همراه با یک چیپس قدرتمند به نام اسنپدراگون 835 روانه بازار خواهد شد. به این ترتیب، کسانی که محصولی بزرگ‌تر از شیائومی می 6 را می‌پسندند می‌توانند تا عرضه این محصول منتشر بمانند.

البته احتمال دیگری نیز در اینجا وجود دارد. از آنجایی که فعلا هیچ خبری از چیپست اسنپدراگون 836 نیست، این احتمال وجود دارد که شیائومی شیرون همان گوشی معرفی نشده شیائومی می 6 پلاس (Xiaomi Mi 6 Plus) باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*