ساخت مدل سه بعدی صورت

این ربات هوشمند قادر به ساخت مدل سه بعدی صورت شما از روی عکس است

در ادامه قصد معرفی ابزاری جذاب و بسیار هوشمند را داریم که تنها به کمک یک عکس، توانایی ساخت مدل سه بعدی صورت افراد مختلف با دقتی بسیار بالا را دارد.

در مرحله اول شاید تصور کنید ما با رباتی بسیار هوشمند و پیچیده رو به رو هستیم. اما حقیقت چیز دیگری بوده و این ابزار حرفه‌ای، نتیجه تحقیقات معمولی دانشگاه‌های ناتینگهام و کینگستون در انگلستان است.

با توجه به گزارشی که در آن نتیجه این تحقیقات تشریح شده، بازسازی سه بعدی چهره، یکی از مشکلات اساسی دید کامپیوتری است. معمولا شما برای رسیدن به نتیجه مطلوب، به چندین تصویر از یک صورت در زاویه‌های مختلف نیاز دارید. ولی محققان با استفاده از مجموعه‌ای از عکس‌ها و مدل‌های سه بعدی متناظر در شبکه‌ای عصبی، به سیستم هوش مصنوعی یاد دادند که چگونه می‌تواند در مدت زمانی کوتاه، شکل صورت را از روی یک عکس استخراج کند.

نمونه پیش رو در واقع یک تصویر سه‌بعدی دیوید بویی (David Bowie) است:

و یک ماسک سه‌بعدی:

با امکان ساخت مدل سه بعدی صورت ها با دقتی بالا می‌توانیم شاهد توسعه اپلیکیشن های مختلف، از آواتارهای سه بعدی برای بازی‌های رایانه‌ای تا اضافه کردن چهره به ویدیوی واقعیت افزوده و محتوای واقعیت مجازی برای شبکه های اجتماعی باشیم. همچنین به لطف هوش مصنوعی و توانایی آن در ساده کردن تهیه مدل‌های سه‌بعدی از تصاویر دوبعدی، می‌توان محیط‌های مجازی را در انواع مختلفی تهیه کرد.

با مراجعه به این لینک، شما نیز می‌توانید مدل سه بعدی از صورت خود را بسازید.