نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس توسط یک عکاس حرفه‌ای منتشر شد

یک عکاس حرفه‌ای بعد از سفر به هند نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس (iPhone 8 Plus) را در وبلاگ خود منتشر کرد. بر اساس آن‌ها می‌توان به دوربین آیفون 8 پلاس نمره داد.

با آغاز عرضه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس رفته رفته شاهد انتشار بررسی‌های تخصصی آن‌ها توسط افراد و رسانه‌های خبری هستیم. برخلاف شایعات، اپل این مرتبه نیز از سنسورهای 12 مگاپیکسلی در هر سه گوشی موبایل جدید خود استفاده کرد و خبری از افزایش رزولوشن در آن‌ها نیست. با این حال انتظار داریم کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس به مراتب از محصولات سال 2016 بهتر باشد.

یک عکاس حرفه‌ای با نام آستین من (Austin Mann) بعد از سفر به استان راجستان هند، نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس را در وبلاگ خود منشر کرد. گوشی موبایل وی جزو محصولات پیش تولید است، با این حال می‌توان بر اساس تصاویر ثبت شده با دوربین آن به بررسی تخصصی پرداخت. آستین در وبلاگ خود بعد از قرار دادن هر عکس، به اندازه کافی درباره آن‌ توضیحاتی ارائه کرده است.

نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

نمونه عکس های دوربین آیفون 8 پلاس این عکاس را به وجد آورده‌اند، به طوری که وی به طور مرتب آن را تحسین کرده و به مراتب بهتر از دوربین آیفون 7 پلاس خطاب می‌کند. آستین بیش از همه از حالت عکاسی پرتره جدید آیفون 8 پلاس شگفت‌زده شده است. معرفی ویژگی Portrait Lighting از نظر وی بسیار کارآمد است.

نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس به مراتب بهتر از آیفون 7 پلاس هستند

به لطف قابلیت Portrait Lighting می‌توان حس طبیعی بودن را بیش از پیش به عکس‌ها بخشید. اکنون می‌توان حتی بعد از ثبت عکس میزان روشنایی را تغییر داد. هیچ محدودیتی برای ویرایش تصاویر وجود نداشته و تاثیر منفی بر روی آن‌ها نخواهد گذاشت. البته نه تنها آستین، بلکه تمامی افرادی که تاکنون به بررسی این گوشی موبایل پرداخته‌اند مدعی عدم قابلیت اطمینان 100 درصدی ویژگی Portrait Lighting در تمامی زمان‌ها هستند. اما وقتی این قابلیت عمل می‌کند، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی نتیجه نهایی می‌گذارد.

نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

اکنون حتی در حالت عکاسی پرتره نیز از عکس برداری HDR پشتیبانی می‌شود. به این ترتیب می‌توان جزییات بیشتری را در عکس‌ها جای داد. در زمان وجود نور کافی می‌توان به خوبی وجود جزییات فراوان را در نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس مشاهده کرد.

نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس

یکی دیگر از قابلیت های دوربین آیفون 8 پلاس امکان غیر فعال کردن افکت اعمال شده به عکس توسط حالت عکس برداری پرتره است. در این حالت برای افزایش زیبایی، حرفه‌ای‌تر شدن عکس و مخصوصا افزایش تمرکز بر روی سوژه اصلی، پس‌زمینه محو شده و بسته به تنظیمات کمی مات به نظر خواهد رسید. اکنون کاربر می‌تواند در صورت دلخواه، حتی بعد از عکاسی در حالت پرتره، پس‌زمینه را به حالت طبیعی خود برگرداند.

پشتیبانی آیفون 8 از Slow Sync فلاش اکنون سبب می‌شود شاتر برای مدت زمانی بیشتر باز بماند و نور محیط را بیشتر دریافت کند. به این ترتیب عکس طبیعی‌تر به نظر رسیده و همانند زمان استفاده از فلاش LED، مصنوعی نخواهد بود. تاثیر ویژه این قابلیت در این نمونه تصویر دوربین آیفون 8 پلاس به خوبی مشخص است.

نمونه تصویر دوربین آیفون 8 پلاس

اکنون در دوربین گوشی های جدید اپل همیشه حالت HDR اعمال می‌شود که نتیجه آن افزایش محدوده دینامیکی تصاویر خواهد بود. البته این ویژگی کمی نیاز به توضیح بیشتر دارد که در بررسی‌های بعدی به تشریح مفید و یا مضر بودن آن‌ می‌پردازیم.

بخش قابل توجهی از کیفیت بالای نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس مدیون سیستم عامل موبایل جدید اپل است. اکنون در آی او اس 11 تمامی عکس‌ها در فرمت HEIF و تمامی ویدیوها در فرمت HEVC ذخیره می‌شوند. به این ترتیب با وجود عدم کاهش کیفیت، حجم فایل‌های چند رسانه‌ای به نصف کاهش پیدا می‌کند.

اگر از طریق خود دستگاه اقدام به اشترا‌ک‌گذاری فایل‌ها کنید، آن‌ها ابتدا تبدیل به فرمت‌های قدیمی‌تر می‌شوند. اما در صورت کپی کردن آن‌ها از طریق کابل یو اس بی، دقیقا همان فایل‌های اورجینالِ ثبت شده منتقل خواهند شد. البته بعید نیست این دسته از فایل‌ها با سیستم کامپیوتری شما، حتی اگر مک بوک باشد، سازگاری نداشته باشند. البته پشتیبانی از این دو فرمت فایل چند رسانه‌ای، به زودی در قالب یک به‌روزرسانی نرم افزاری به مک بوک‌ها افزوده خواهد شد.

در این مطلب تنها چند مورد از نمونه تصاویر دوربین آیفون 8 پلاس که توسط آستین ثبت و منتشر شده‌اند را قرار دادیم. برای مشاهده تمامی عکس‌های ثبت شده می‌توانید به صفحه مخصوص سفر به هند آستین در وبلاگش به نشانی Austinmann.com مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*