ویژگی های مخفی آی او اس 11

بهترین ویژگی های مخفی آی او اس 11 که ممکن است از آنها بی‌خبر باشید

به دنبال انتشار آخرین نسخه از سیستم عامل اختصاصی اپل، در ادامه می‌خواهیم برخی از بهترین ویژگی های مخفی آی او اس 11 (iOS 11) که احتمالا از آنها بی‌خبرید را معرفی کنیم.

اگرچه لیست تغییرات نسخه جدید آی او اس طولانی و بلند است، اما شاید بتوان پشتیبانی گسترده از اپلیکیشن های واقعیت افزوده و بهبود سیستم نرم افزاری دوربین را از مهم‌ترین موارد عنوان کرد.

در این میان، برخی تغییرات کاربردی نیز وجود دارند که چندان خودنمایی نمی‌کنند. شاید این موارد تاثیر زیادی بر نحوه استفاده کلی از گوشی شما نگذارند، اما کمک می‌کنند تا بیشترین استفاده را از دستگاه خود داشته باشید. در ادامه، بعضی از کاربردی‌ترین ویژگی های مخفی آی او اس 11 را مرور خواهیم کرد.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

ویژگی های مخفی آی او اس 11

آی او اس 11 به شما اجازه می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تنظیمات شخصی خود را از یک دستگاه اپلی به دستگاهی دیگر منتقل کنید.

زمانی که شما یک آیپد یا آیفون جدید را همراه با آی او اس 11 راه‌اندازی می‌کنید، قادر خواهید بود با نگه داشتن آن در نزدیکی مک یا دیگر محصولات اپل، تنظیمات شخصی خود را انتقال دهید.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

یکی از تغییراتی که احتمالا در آی او اس 11 متوجه آن خواهید شد، تغییر شیوه مدیریت اعلان‌ها است.

برای حذف و پاک‌سازی تمام اعلان‌ها کافی‌ست علامت “X” را برای چند لحظه نگه دارید.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

مورد دیگر، مخفی شدن تنظیمات دستی برای تغییر شدت روشنایی نمایشگر است. برای دسترسی به این بخش می‌توانید بعد از ورود به “General”، گزینه “Accessibility” و سپس “Display Accommodations” را در تنظیمات انتخاب کنید.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

یکی دیگر بزرگ‌ترین تغییرات بصری در iOS 11، به Control Center جدید مربوط می‌شود.

حالا اپل امکانات و ابزارهای بیشتری را در این بخش تعبیه کرده و کاربران نیز می‌توانند با کشیدن انگشت خود از بخش پایینی صفحه به سمت بالا، به آنها دسترسی داشته باشند.

برای اولین بار در iOS، شخصی‌سازی Control Center از طریق تنظیمات نیز امکان‌پذیر شده است. این یعنی در نهایت کاربران می‌توانند برخی میان‌برهای کاربردی همچون گزینه مخصوص حالت انرژی پایین را به این بخش اضافه کنند.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

همچنین، اپل به اشتراک‌گذاری وای فای در آی او اس 11 را هم ساده‌تر کرده است.

زمانی که فردی بخواهد به شبکه اینترنتی متصل شود که پیش‌تر شما کلمه عبور را وارد کرده و به آن متصل هستید، گزینه‌ای روی صفحه گوشی شما ظاهر می‌شود که به واسطه آن می‌توان رمز شبکه مورد نظر را از طریق بلوتوث با آن فرد به اشتراک گذاشت.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

یکی از ویژگی های مخفی آی او اس 11 که شاید کمتر کسی در نگاه اول متوجه آن شود، نمایش اطلاعات و جزئیات زیادتر در رابطه با نحوه ذخیره فضای بیشتر در بخش تنظیمات است.

در میان بسیاری از قابلیت‌هایی که در این قسمت می‌توان آن را مثال زد، حذف خودکار اپلیکیشن های استفاده‌نشده، یکی دیگر قابلیت‌های جذابی است که در این نسخه جدید در خدمت کاربران خواهد بود.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

کیبورد یک‌دستی را می‌توان یکی دیگر از بهترین ویژگی های مخفی آی او اس 11 معرفی کرد که احتمالا هنگام استفاده از آیفون 7 پلاس، بسیار کاربردی خواهد بود. به علاوه، این قابلیت جدید تایپ کردن در آیفون 7 پلاس با نمایشگر 5.5 اینچی را نیز ساده‌تر می‌کند.

برای فعال کردن کیبورد، کلید ایموجی را نگه داشته و حالت کیبورد یک‌دستی را انتخاب کنید. در این صورت، صفحه کلید گوشی به انگشت شست شما (متناسب با راست‌دست یا چپ‌دست بودن) نزدیک‌تر خواهد شد.

در آی او اس 11 از سیستمی جدید استفاده شده که به واسطه آن می‌توان از صفحه نمایش دستگاه فیلم‌برداری کرد. ویدیوی ضمیمه‌شده به خوبی این قابلیت را نشان می‌دهد.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

کاربران می‌توانند نه فقط با صحبت کردن، بلکه با تایپ کردن نیز تعامل خود با دستیار مجازی سیری را افزایش دهند.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

سیری در آی او اس 11 هوشمندتر شده و قادر به ترجمه متون به چندین زبان مختلف است.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

از این پس، نقشه گوگل پیش از دور زدن، مسیر و لاینی که باید در آن حرکت کنید را نمایش خواهد داد.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

نمایش مسیرهای داخلی در مراکز مختلف نیز از دیگر قابلیت‌های جذاب نسخه جدید این سیستم عامل دوست‌داشتنی محسوب می‌شود.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

در بخش “Accessibility” تنظیمات، حالا حالتی جدید به نام “Dark Mode” نیز به نسخه جدید iOS اضافه شده که بسیار کاربردی خواهد بود.

این حالت که با نام “Smart Invert” نمایش داده می‌شود، تمام بخش‌های آی او اس 11 و برخی اپلیکیشن های آن را به حالت تیره در می‌آورد. در این حالت خبری از تغییر رنگ تصاویر و ویدیوها نخواهد بود.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

اگر از صاحبان اپل ایرپادز باشید، آی او اس 11 به شما اجازه می‌دهد تا پاسخ مشخصی را برای هر کدام از آنها هنگام دو بار ضربه زدن به آن تعیین کنید.

در این صورت، به عنوان نمونه، با دو بار ضربه زدن به گوشی سمت چپی، دستیار صوتی سیری فعال شده و یا با انجام همین کار روی گوشی سمت راستی، موسیقی در حال پخش متوقف می‌شود. قبلا، هر دو گوشی پاسخی یکسان به ضربه‌های کاربران می‌دادند.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

در نسخه جدید آی او اس، با فعال کردن حالتی مخصوص برای دریافت کمک می‌توان با پنج بار فشردن کلید پاور، تماسی خودکار با یکی از مخاطبان و همچنین شماره 911 برقرار کرد.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

علاقه‌مندان در صورت تمایل می‌توانند لیست مورد علاقه آهنگ‌های خود در Apple Music را به سادگی با دوستان خود به اشتراک بگذارند. به علاوه، امکان دنبال کردن لیست پخش یکدیگر نیز امکان‌پذیر است.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

از این پس اپلیکیشن دوربین گوشی های آیفون قادر به اسکن کدهای QR خواهد بود. این در حالی‌ست که در گذشته کاربران برای انجام این کار باید از اپلیکیشن های شخص ثالث استفاده می‌کردند.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

اپلیکیشن Notes حالا به یک اسکنر داخلی اسناد تجهیز شده است. این اسکنر اسناد کاغذی را به نوشته‌های قابل ویرایش و فایل‌های PDF قابل جستجو تبدیل می‌کند.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

کاربران می‌توانند از تصاویر و فایل‌های مختلف به صورت درگ اند دراپ، در اپلیکیشن های مختلف آیپدها استفاده کنند.

ویژگی های مخفی آی او اس 11

هم‌اکنون آی او اس 11 به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران آیفون و آیپدهای اپل قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. Ios 11 عالیه ! 6s بروز کردم ! احساس میکنم یکم باتری گوشیم زود خالی میشه ! الان ۲۵ ساعته از ۱۰۰% گدشته ، و ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه ، تلفنم استفاده کردم ، باقی stanbay بود ! البته هنوز ۱۱% شارژ داره !

    قبلا بهتر بود !