خرید یک آیفون سال 2017

خرید یک آیفون مدل 2017 می‌تواند از یک فنجان قهوه نیز ارزان‌تر تمام شود!

خرید یک آیفون سال 2017 آن‌چنان که تصور می‌کنیم حرکتی غیر اقتصادی نیست! اما چگونه خرید آیفون 8، آیفون 8 پلاس و یا آیفون ایکس (آیفون 10) می‌تواند ارزان تمام شود؟

قیمت بالای آیفون‌های جدید اپل سبب شده امکان خرید آن توسط افراد عادی سوژه بسیاری از رسانه‌های خبری شود. اما یکی از این وب سایت‌های خبری، با تحلیل خود نشان داد خرید یک آیفون سال 2017 در مقایسه با هزینه‌ای که یک فرد در هر روز برای نوشیدن قهوه پرداخت می‌کند به مراتب اقتصادی‌تر است.

هزینه متوسط روزانه برای نوشیدن قهوه چیزی حدود 3 دلار است. این رقم در مقایسه با قیمت‌ پایه 699 دلاری آیفون 8، قیمت 799 دلاری آیفون 8 پلاس و مخصوصا آیفون ایکس هزار دلاری تقریبا هیچ است، مگر اینکه‌ هزینه‌ خرید آیفون های سال 2017 را به بخش‌های بسیار کوچک تقسیم کنیم.

خرید یک آیفون سال 2017

کاربران آیفون در مقایسه با کاربران دستگاه‌های اندرویدی، گوشی موبایل خود را برای مدت زمانی بیشتری نگه می‌دارند و کمتر فکر تعویض به سرشان می‌زند. بر اساس آمار، نیمی از کاربران آمریکایی گوشی موبایل خود را پیش از ارتقا برای حدود 22.7 ماه نگه می‌دارند. این مقدار برابر 690 روز است.

خرید یک آیفون سال 2017

خرید یک آیفون سال 2017 اقتصادی‌تر از خرید یک فنجان قهوه در هر روز است!

با در نظر گرفتن زمانی که کاربر قرار است آیفون جدید خود را بعد از خرید تا پیش از تعویض آن نگه دارد، هزینه خرید این گوشی موبایل کمتر از 1 دلار به ازای هر روز خواهد بود. حتی اگر با استفاده از برنامه آپگرید آیفون اپل، زودتر از موعد مقرر و در سال 2018 این مدل را با یکی از آیفون‌های این سال تعویض کنید، هزینه خرید مدل جدید به ازای هر روز تنها چند سنت از یک دلار بیشتر می‌‌شود. از طرفی دیگر، نوشیدن یک فنجان قهوه که هزینه روزانه آن حتی از‌ آیفون ایکس نیز بیشتر است، لذتی در حد چند دقیقه دارد، در حالی که با خرید یک آیفون سال 2017 می‌توانید در تمامی لحظات زندگی حتی حین نوشیدن قهوه از آن استفاده کرده و لذت ببرید.

خرید یک آیفون سال 2017

اما این رسانه یک موضوع دیگر را در نظر نگرفته است. اگرچه با تقسیم مبلغ کل یکی از آیفون‌های سال 2017 به تعداد روزهایی که کاربر آن را در اختیار دارد، به رقمی پایین‌تر از هزینه نوشیدن یک فنجان قهوه در هر روز می‌رسیم، اما آیا فروشگاهی وجود دارد که بدون گرفتن بهره، با اقساط روزانه به ما آیفون 8، آیفون 8 پلاس و یا آیفون ایکس بفروشد؟

خرید یک آیفون سال 2017

کمتر فردی به طور یکجا با پرداخت 700 یا هزار دلار چندین کیلوگرم پودر قهوه خریداری می‌کند! پس مشکل اصلی، اجبار برای پرداخت مبلغ به صورت یک‌جا است. البته کمتر کاربری در کشورهای دارای پشتیبانی مستقیم اپل مجبور به پرداخت کل هزینه حین خرید است. اغلب اپراتورها، طی عقد قرارداد، مبلغ آیفون مورد نظر را طی چندین قسط از کاربر می‌گیرند، به طوری که ممکن است مبلغ پرداختی به ازای هر ماه حتی کمتر از 50 دلار باشد.