پردازنده های اینتل کافی لیک

پردازنده های اینتل کافی لیک (Coffee Lake) برای کامپیوترهای شخصی معرفی شدند

پردازنده های اینتل کافی لیک (Intel Coffee Lake) سرانجام برای کامپیوترهای شخصی معرفی شدند. در ادامه به بررسی مشخصات پردازنده های جدید اینتل خواهیم پرداخت.

نخستن بار در ماه آگوست بود که پردازنده های نسل هشتمی سری Core اینتل برای لپ تاپ ها در آگوست رونمایی شدند. بعد از گذشت یک ماه، حالا سازندگان اطلاعات کاملی از محصولات خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

شاید بتوان بزرگ‌ترین تغییر در این پردازنده های جدید را افزایش تعداد هسته‌های پردازشگر عنوان کرد. پردازنده های رده پایین سری Core i3 نیز حالا با چهار هسته پردازشگر توسعه پیدا کرده‌اند؛ Core i5 به جای چهار هسته، از شش هسته پردازشگر بهره می‌برد و سری Core i7 نیز با شش هسته پردازشگر و فناوری hyper-threading در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

پردازنده های اینتل کافی لیک

به گفته اینتل، نسل جدید این پردازنده‌ها در انجام کارهای مختلفی همچون ویرایش ویدیوها و ایجاد محتوا، تا 32 درصد سریع‌تر از نسل قبلی و 65 درصد سریع‌تر از کامپیوتر سه ساله شما هستند. به علاوه، سازندگان حالا توجهی ویژه به بازی های رایانه داشته و مدعی شده‌اند قوی‌ترین پردازنده این خانواده جدید یعنی Core i7-8700K، بهترین پردازنده مخصوص بازی این شرکت خواهد بود که تا به امروز توسعه داده شده است.

به نقل از “AnandTech”، در زمان عرضه، شش محصول مختلف از این خانواده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در ادامه نگاهی به مشخصات پردازنده های اینتل کافی لیک خواهیم داشت.

مشخصات فنی پردازنده های اینتل کافی لیک

  • Core i3-8100: چهار هسته / چهار رشته با کلاک 3.6 گیگاهرتز، قیمت: تقریبا 117 دلار
  • Core i3-8350K: چهار هسته / چهار رشته با کلاک 4.0 گیگاهرتز، قیمت: تقریبا 168 دلار
  • Core i5-8400: شش هسته / شش رشته با کلاک 2.8 گیگاهرتز (تا 4.0 گیگاهرتز در حالت بوست)، قیمت: تقریبا 182 دلار
  • Core i5-8600K: شش هسته / شش رشته با کلاک 3.6 گیگاهرتز (تا 4.4 گیگاهرتز در حالت بوست)، قیمت: تقریبا 257 دلار
  • Core i7-8700: شش هسته / دوازده رشته با کلاک 3.2 گیگاهرتز (تا 4.6 گیگاهرتز در حالت بوست)، قیمت: تقریبا 303 دلار
  • Core i7-8700K: شش هسته / دوازده رشته با کلاک 3.8 گیگاهرتز (تا 4.7 گیگاهرتز در حالت بوست)، قیمت: تقریبا 359 دلار

پردازنده های اینتل کافی لیک

نسل هشتم پردازنده های سری Core اینتل برای عموم کاربران و انجام کارهای معمول طراحی شده است. به همین دلیل اگر به دنبال تجربه بیشترین قدرت پردازشی روی کامپیوترهای شخصی هستید، احتمالا خانواده Core X انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. هرچند حداقل روی کاغذ، برخی از پردازنده های رده بالای کافی لیک با قیمتی پایین و قدرت پردازشی بالا، در نزدیکی این پردازنده ها قرار می‌گیرند.

پردازنده های اینتل کافی لیک قیمت بالاتری نسبت به نسل قبلی دارند

البته این افزایش قدرت آنقدرها هم که تصور کنید ارزان نیست. اگرچه هنوز قیمت محصولات جدید اینتل نهایی نشده است، ولی انتظار می‌رود کاربران 30 تا 50 دلار بیشتر بابت خرید این پردازنده ها در مقایسه با نسل قبلی پرداخت کنند. به علاوه، برای استفاده از نسل هشتم نیز باید مادربوردی جدید با چیپ Z370 اینتل خریداری کنید.

به گفته اینتل، پردازنده های نسل هشتم که پیش‌تر برای لپ تاپ ها معرفی شده بودند، در واقع نسخه بهینه‌شده از پردازنده های سری Kaby Lake با فناوری +14 نانومتری هستند که با نام Kaby Lake-R شناخته می‌شوند. ولی این محصولات جدید با فناوری ++14 نانومتری ساخته شده و با نام “Coffee Lake” در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد هم‌چنان کاربران برای استفاده از پردازنده های جدید “Cannon Lake” با لیتوگرافی 10 نانومتری باید در انتظار باشند. هرچند، اینتل اعلام کرده پردازنده های جدیدتر کافی لیک نیز با معماری 10 نانومتری تولید خواهند شد.

عرضه پردازنده های اینتل کافی لیک از 5 اکتبر (13 مهر) به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*