اجلاس سالیانه تله کام

آذری جهرمی در اجلاس سالیانه تله کام در کره جنوبی سخنرانی کرد

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با سفر به شهر بوسان کره جنوبی، روز گذشته در اجلاس سالیانه تله کام 2017 (Telecom) سخنرانی کرد.

نمایشگاه تله کام (Telecom) اتحادیه جهانی مخابرات از روز دوشنبه در بوسان کره جنوبی آغاز شد و بیش از 320 شرکت بزرگ حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آن حضور پیدا کرده‌اند. این نمایشگاه سالیانه از تاریخ 25 سپتامبر (3 مهر) آغاز شده و تا روز بیست و هشتم (6 مهر) ادامه خواهد داشت.

هر ساله در کنار این نمایشگاه، اجلاس سالیانه‌ای با حضور وزرای ارتباطات کشورهای سراسر دنیا، سیاست‌گذاران و مقامات بلند مرتبه حوزه ICT برگزار می‌شود. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نیز با سفر به کشور کره جنوبی، در این اجلاس حضور پیدا کرده و برای دقایقی سخنرانی کرد. سخنرانی آذری جهرمی در اجلاس سالیانه تله کام در جمع برخی از وزرای کشورهای مختلف انجام و به صورت مستقیم از صفحه شخصی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز پخش شد.

صحبت‌های وزیر ارتباطات در اجلاس سالیانه تله کام 2017

آذری جهرمی به توجه جهانی بر کاربردها، سرویس‌ها و فرصت‌های جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و گفت:

امروزه شکل‌گیری خدمات و صنایع هوشمند به موضوع داغ و مورد علاقه کارآفرینان، اپراتورها و کاربران تبدیل شده است. آینده سیاره ما، محیط زیست ما و شیوه‌های زندگی ما از بسیاری جهات به بهره‌برداری از ICT بستگی دارد تا توسعه پایدار تضمین شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اضافه کرد در همین رابطه، فناوری‌ها و مفاهیم چندگانه‌ای چون اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، داده‌های عظیم و شبکه‌های آینده به ادبیاتی هیجان‌انگیز در زندگی روزانه ما تبدیل شده‌اند. جهرمی همچنین گفت امروز می‌خواهم بر موضوعی تمرکز کنم که به ما کمک کرد کارایی برخی از این فناوری‌ها و مفاهیم را در حل مسائل جدی کشورمان به نمایش گذاشته و اثر آن بر دیگر موضوعات جدی را با شما به اشتراک بگذارم.

اجلاس سالیانه تله کام

وزیر ارتباطات ایران اظهار کرد کشور من هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر از خشکسالی شدید و طولانی رنج می‌برد. اکنون ما یا باید مناطق آسیب دیده را رها کرده و در تلاشی هزینه‌بر و ناموفق گروه‌های جمعیتی را جابجا کنیم و یا باید راهکاری پیدا کنیم که مصرف آب را اداره کرده و اثربخشی را بهبود ببخشیم. وی اضافه کرد:

در کشور من بیش از 90 درصد از منابع آبی برای کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از مردم در مناطق روستایی و دور افتاده برای گذران زندگی به کشاورزی وابسته هستند. بنابراین یک راهکار اثربخش برای این حوزه بسیار ضروری است. ما مجبوریم از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی برای معرفی آبیاری هوشمند و خودکار استفاده کنیم. اجرای اولیه این برنامه‌ها نیز نشان داده که ما می‌توانیم مصرف آب را تا پنجاه درصد کاهش دهیم.

آذری جهرمی در ادامه مثال دیگری از کاهش مصرف برق و مصرف سوخت برای تولید برق با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ذکر کرد و یادآور شد که این تنها یک مثال از قدرت آی سی تی در حل مشکلات و معضل‌های جدی است که جوامع ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نمونه‌های بسیار دیگری نیز در سایر بخش‌ها وجود دارند که همین اثر مثبت را بر جای گذاشته‌اند اما در اجرای این پروژه‌ها و مفاهیم باید به این موضوع توجه کرد که چنین پروژه‌هایی به مشارکت و همکاری فعال نقش آفرینان و ذی‌نفعان متعدد نیاز خواهد داشت.

وزیر ارتباطات ایران در پایان سخنرانی خود در اجلاس سالیانه تله کام 2017 تاکید کرد که تجربه نشان داده یک رویکرد چند ذی‌نفعی به اندازه انتخاب فناوری‌ها و راهکارهای فنی و حتی بیشتر از آن اهمیت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*