اپل با ارزشترین برند جهان

اپل برای پنجمین سال متوالی با ارزشترین برند جهان لقب گرفت

شرکت اپل موفق شد برای پنحمین سال متوالی، لقب با ارزشترین برند جهان را از آن خود کند. ارزش این کمپانی با افزایش 3 درصدی نسبت به سال قبل به 184 میلیارد دلار رسیده است.

لقب با ارزشترین برند جهان از اپل جدانشدنی است

4 سال گذشته اپل موفق به کسب لقب «با ارزشترین برند جهان» شده بود. حال آن‌ها امسال نیز بار دیگر این موفقیت را تکرار کرده‌اند. بر اساس آخرین گزارش‌ها، ارزش این کمپانی 184 میلیارد دلار برآورد شده است که نسبت به سال گذشته با افزایشی 3 برابری همراه شده است. یکی از بزرگ‌ترین رقبای اپل که جزو 10 کمپانی برتر قرار گرفته‌اند، گوگل است. این شرکت تابعه آلفابت از ارزش 141.7 میلیارد دلاری برخوردار است که در مقایسه با سال 2016 میلادی، افزایشی 6 درصدی داشته است.

با ارزشترین برند جهان

پس از اپل و گوگل، این مایکروسافت است که در جایگاه سوم قرار گرفته است و با رشدی 10 درصدی نسبت به سال گذشته، ارزش سهام آن به 80 میلیارد دلار رسده است. کوکا کولا با کاهش 5 درصدی ارزش سهام خود، در رده چهارم جدول است و پس از آن آمازون به لطف اسپیکر هوشمند اکو خود توانسته جایگاه پنجم را تصاحب کند و با 29 درصد رشد، ارزش سهام آن به 64.8 میلیارد دلار برسد. ارزش سهام غول تکنولوژی کره‌ای، کمپانی سامسونگ در مقایسه با سال گذشته با رشدی 9 درصدی به 56.2 میلیارد دلار رسیده و موفق شده ششمین برند با ارزش جهان لقب گیرد. کمپانی فیس بوک همراه با افزایش ارزش 48 درصدی خود، اینک حاوی ارزش 48.2 میلیارد دلاری است تا در اصل آخرین کمپانی حوزه تکنولوژی در بین 10 برند با ارزش سراسر جهان باشد.

از دیگر نام‌های مهم و بزرگ حوزه تکنولوژی می‌توان به کمپانی اینتل (رتبه 15) اشاره کرد که با ارزشی 39.5 میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد کرده است. اچ پی (رتبه 53) را در اختیار دارد که با کاهش 8 درصدی، ارزش آن به 9.5 میلیارد دلار رسیده است و ادوبی (رتبه 56) نیز با افزایش 19 درصدی، اینک صاحب ارزشی معادل 9.1 میلیارد دلار است. سونی (رتبه 61) با افزایش 2 درصدی ارزشی برابر با 8.4 میلیارد دلار دارد و هواوی (رتبه 70) نیز پس از افزایش 14 درصدی، ارزشی معادل 6.7 درصد را کسب کرده است.

نتفلیکس (رتبه 78) که برای نخستین بار در این لیست با ارزشترین برندهای جهان قرار گرفته، حاوی ارزش 5.6 میلیارد دلاری است و پی پل (رتبه 80) نیز با افزایش 12 درصدی به ارزش 5.4 میلیارد دلاری دست یافته است. در این لیست صدتایی ما می‌توانیم تسلا را در جایگاه 98 و لنوو را نیز در جایگاه صدم ببینیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*