رفع تحریم ایران از سوی اپل

درخواست وزیر ارتباطات از اتحادیه جهانی مخابرات برای رفع تحریم ایران از سوی اپل

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در حاشیه اجلاس سالیانه تله کام با هولین ژائو، دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات گفتگو کرد و از او خواست جهت رفع تحریم ایران از سوی اپل وارد عمل شود.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که برای حضور در اجلاس سالیانه تله کام به بوسان کره جنوبی سفر کرده بود، در حاشیه نشست وزرای ارتباطات عضو اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) با هولین ژائو، دبیر کل ITU دیدار و گفتگو کرد.

آذری جهرمی در این دیدار به رفتار انجمن جهانی موبایل (GSMA) در حذف عضویت اپراتورهای ایرانی از این انجمن در پی عدم صدور مجوز OFAC (وزارت خزانه‌داری آمریکا) و همچنین برخورد کمپانی اپل با برنامه سازان، توسعه دهندگان و اپلیکیشن های ایرانی اشاره کرد و از دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات خواست تا این موارد را پیگیری کند.

وزیر ارتباطات همچنین از فعالیت‌های هولین ژائو تقدیر کرد و به طور رسمی از او برای بازدید از ایران جهت آشنایی با پیشرفت‌های حاصل شده در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان دعوت به عمل آورد. جهرمی از ظرفیت‌های دانشگاهی ایران و آمادگی نقش آفرینی در عرصه مخابرات جهانی گفت و درخواست عضویت 5 دانشگاه برتر ایران در اتحادیه جهانی مخابرات را به دبیر کل ITU ارائه داد.

وی همین‌طور با اشاره به برنامه‌ریزی برای تغییر ساختار مدل تعرفه گذاری اینترنت در ایران از تلاش برای رسیدن به حجم 2.5 برابری بازار مخابرات کشور در برنامه ششم توسعه گفت و از دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات خواست طی مدت یک ماه، مشاوران خبره در این عرصه را به ایران اعزام کند.

دیدار آذری جهرمی با هولین ژائو

هولین ژائو نیز در این دیدار، انتصاب آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را تبریک گفت و از خواسته‌های وی استقبال کرد و گفت ظرف یک ماه آینده، کارشناسان خبره‌ای برای مشاوره در امر تغییر ساختار تعرفه سرویس‌های ارتباطی در ایران، انتخاب و به این کشور اعزام خواهند شد.

پیگیری رفع تحریم ایران از سوی اپل توسط دبیر کل ITU

دبیر کل ITU  از رفتار GSMA در حذف عضویت اپراتورهای ایرانی نیز انتقاد کرد و گفت تمام تلاش خود را برای اصلاح این رفتار به کار می‌گیرم و از کانال‌های مناسب، موضوع رفع تحریم ایران از سوی اپل و حذف برنامه های ایرانی از اپ استور را پیگیری می‌کنم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فعلا برن حکم برای تلگرام و تاینی موی و اینا بگیرن بعد برای اپل اشکال بگیرن و شکایت کنن
    معتقدم هر کسی که سر کار میاد باید طبق سیاست کلی این ها حرکت کنه وگرنه مسئولیتی بهش داده نمیشه
    خطاب به این دوستانی که جاهای مختلف میان قربون صدقه وزیر جدید میرن

  2. دمش گرم خدایی مرد عمله