قفل کردن کامپیوتر با فلش مموری

قفل کردن کامپیوتر با فلش مموری ؛ ایمنی سیستم خود را افزایش دهید

یکی از راه‌های سریع و موقتی برای افزایش ایمنی رایانه‌های شخصی، استفاده از درایو USB است. در ادامه روش قفل کردن کامپیوتر با فلش مموری را خواهیم آموخت.

بدون شک این روش زمانی که فردی لپ تاپ شما را برداشته و از محل خارج شود، جواب‌گو نخواهد بود. ولی احتمالا هنگامی که برای لحظاتی از سیستم خود دور شده و مشغول خرید نوشیدنی یا خوراکی خاصی هستید، چشمان کنجکاو را از سیستم و فایل‌های شخصی شما دور خواهد کرد؛ اما چنین چیزی چگونه ممکن است؟

برای قفل کردن کامپیوتر با فلش مموری تنها به نرم افزاری کارآمد به نام “Predator” نیاز دارید. برای شروع، ابتدا آن را از طریق این لینک دانلود کنید.

برنامه Predator به شما اجازه می‌دهد تا با وارد و خارج کردن یک درایو USB، رایانه شخصی خود را قفل کنید. این روش با هر نوع از فلش مموری‌ها سازگار بوده و هنگام ترک خانه، نیاز به حمل فلش خاصی نخواهد بود؛ تا زمانی که از شما از درایو USB استفاده می‌کنید، این روش نیز کار می‌کند.

این اپلیکیشن توانمند، ابتدا یک کد امنیتی تولید کرده و آن را روی درایو USB قرار می‌دهد. سپس، نرم افزار هر چند ثانیه یک‌بار، کد امنیتی را بررسی کرده و از وجود آن یا بهتر است بگوییم از وجود درایو USB مطمئن می‌شود.

اگر به هر دلیلی فلش مموری از سیستم جدا شده باشد، کاربران ناچار به وارد کردن کلمه عبور خواهند بود. وارد کردن رمز اشتباه یا عدم نوشتن کلمه عبور به مدت 20 ثانیه منجر به پخش زنگ هشدار خواهد شد. هرچند، این مورد به تنظیماتی که پیش‌تر کاربران تعیین کرده‌اند، بستگی دارد.

زمانی که درایو یو اس بی را از سیستم جدا می‌کنید، کیبورد و ماوس قفل شده و صفحه نمایش نیز سیاه می‌شود.

برنامه Predator این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران برای ساعت‌هایی خاص، تنظیمات جداگانه‌ای را اعمال کرده و کد مخصوصی را برای آنها در نظر بگیرند. این روش بیشتر زمانی کارآمد خواهد بود که کودکان مشغول استفاده از کامپیوتر باشند. به علاوه، در صورتی که این نرم افزار روی چندین کامپیوتر مختلف نصب شده باشد، باز هم به کمک تنها یک درایو USB می‌توان از قابلیت‌های آن استفاده کرد چرا که این برنامه از حساب کاربری شما روی تمام آنها استفاده می‌کند.

در صورت گم کردن فلش مموری هم نیازی به نگرانی نخواهد بود چرا که تعیین کلمه عبور اصلی یا مادر امکان‌پذیر است.

تصور می‌کنید علاوه بر قفل کردن کامپیوتر با فلش مموری ، چه راه‌هایی برای افزایش ایمنی سیستم وجود دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*