ساعت هوشمند Lunar از انرژی خورشیدی برای عمر باتری قابل‌توجه خود استفاده می‌کند (ویدیو)

ساعت هوشمند Lunar از انرژی خورشیدی برای تامین عمر باتری خود استفاده می‌کند (ویدیو)

ساعت هوشمند Lunar طرح جدیدی بر روی وب سایت کیک استارتر (Kickstarter) است که راه حلی خلاقانه را برای رفع مشکل شارژدهی این گجت‌ها ارائه می‌کند.

شارژدهی ساعت‌های هوشمند با تکنولوژی حال حاضر در شرایط مناسبی قرار ندارد و در بهترین وضعیت، عمر باتری این گجت ‌های پوشیدنی بیشتر از یک روز نیست. این در حالی است که ساعت‌های معمولی ماه‌ها و حتی سال‌ها بدون توقف زمان دقیق را به کاربران نشان می‌دهند.

اما اگر هرگز نیازی به شارژ ساعت هوشمند نباشد چه؟ این سوالی است که طراحان گجت Lunar با مطرح کردن ادعای ساخت اولین ساعت هوشمند خورشیدی جهان، در تلاش برای پاسخ به آن هستند. البته ساعت مچی خورشیدی ایده‌ی جدیدی نبوده و سال‌هاست که برندهای معروفی مانند سیتیزن و کاسیو چنین محصولاتی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. از طرف دیگر ساعت هوشمند Lunar اولین تلاش مهندسان برای حل مشکل عمر باتری این گجت‌ها نیست و مدتی پیش هم شرکتی با نام “Sequent” در وب سایت کیک استارتر، محصولی مشابه که برای شارژ ساعت از انرژی جنبشی استفاده می‌کند را معرفی کرد.

با این حال، این طور که به نظر می‌رسد ساعت هوشمند Lunar در استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین شارژ باتری پیشگام است. طراحان در مورد این ساعت هیبریدی اظهار کرده‌اند که تکنولوژی به کار رفته، امکان پر شدن ظرفیت باتری‌ها به کمک نور مستقیم و غیرمستقیم خورشید را فراهم کرده و گجت ساخته‌شده توسط آن‌ها می‌تواند با قرار گیری در معرض نور به مدت یک ساعت، یک روز کامل را بدون توقف کار کند. البته برای استفاده در موارد خاص، یک شارژر القایی هم در ساعت هوشمند Lunar تعبیه شده است.

ساعت هوشمند Lunar از انرژی خورشیدی برای عمر باتری قابل‌توجه خود استفاده می‌کند (ویدیو)

در مورد امکانات دیگر ساعت هوشمند Lunar در کنار شارژ شدن با انرژی خورشید هم می‌تواند به قابلیت زیر نظر داشتن فعالیت‌های روزانه و خواب، باخبر کردن کاربر از نوتیفیکیشن‌ها به کمک لامپ‌های ال ای دی، تنظیم خودکار زمان با جابه‌جایی در منطقه‌های مختلف زمانی به کمک یک اپلیکیشن مرتبط و سایر امکانات استاندارد ساعت‌های هیبریدی اشاره کرد. همچنین، برای حفظ عملکرد دستگاه با انرژی محدودی که در باتری ذخیره می‌شود، نمایشگری بر روی این گجت تعبیه نشده است و کاربر از طریق لامپ‌های کوچکِ دوری صفحه از اطلاعات مختلف باخبر می‌شود.

طرح ساعت هوشمند Lunar چشم‌نواز و ساده بوده و با وجود قابی با اندازه 41 میلی‌متر که از فولاد ضدزنگ ساخته شده است، می‌توان گفت که این گجت پوشیدنی، ظاهری قابل‌قبول دارد. سازندگان امکان انتخاب بین دو نوع گزینه مختلف پوشش یاقوت کبود و ترکیب یاقوت و کریستال را هم برای صفحه ساعت فراهم کرده‌اند. البته شاید مهم‌ترین مشکل طراحی این محصول، لوگوی بزرگ Lunar در صفحه باشد که تقارن ظاهر این ساعت را به هم زده است.

شرکت Lunar در ساخت ساعت‌های هوشمند تجربه زیادی ندارد؛ به همین دلیل علاقه‌مندان برای خرید این محصول باید به میزان قابل‌توجهی به صحبت‌های سازندگان اعتماد کنند. کمپین جذب سرمایه ساعت هوشمند Lunar در وب سایت کیک استارتر با قیمت اولیه 138 دلار برای محصول پوشش داده شده با یاقوت کبود شروع شده است و در صورت موفقیت در رسیدن به سرمایه موردنظر، خریداران در دو ماه آینده از این گجت استفاده خواهند کرد. در مورد گزینه دوم ارائه‌شده برای صفحه محصول هم قیمت 169 دلار در نظر گرفته شده است. در ادامه شما به دیدن ویدیو مربوط به این محصول خلاقانه دعوت می‌کنیم:

ویدیو معرفی ساعت هوشمند Lunar

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*