5 نکته مهم و کاربردی برای صرفه جویی در هزینه ها زندگی و پس انداز بخشی درآمد

5 نکته مهم و کاربردی برای صرفه جویی در هزینه های زندگی و پس انداز بخشی از درآمد

در ادامه قصد داریم تا 5 نکته مهم برای صرفه جویی در هزینه ها را معرفی کرده و روش‌های مناسبی برای داشتن پس انداز را با هم بررسی کنیم.

در سال 1394 مصرف‌کنندگان آمریکایی به صورت میانگین 55.798 دلار خرج کردند که این مقدار در حدود 4.6 درصد بیشتر از سال 1393 بوده است؛ این طور که به نظر می‌رسد صرفه جویی در هزینه ها سال به سال دشوارتر می‌شود!

برنامه‌ریزی و مدیریت هزینه ها در نگاه اول کار سختی نیست، اما همیشه اتفاقات زندگی بر اساس انتظارات ما نیستند و پیش آمدن شرایط اضطراری، بروز مشکلات و یا افتادن به دام فروشندگان ماهر و خرج کردن پول برای خریدهای بدون برنامه باعث سخت‌تر شدن جمع‌آوری پس انداز می‌شوند. به همین دلیل، دانستن روش های صرفه جویی در هزینه ها که در عین سادگی، کاربردی هم هستند، برای گلوگیری از ولخرجی‌های بیش از اندازه و غیراصولی لازم است.

5 روش ساده برای صرفه جویی در هزینه ها

1. حساب‌های کاربری پولی خود را مدیریت کنید

بارها پیش آمده که از وب سایت‌های دانلود آهنگ، فیلم و یا سریال یک حساب کاربری بخریم و در استفاده از آن با دوستان و آشنایان شریک شویم؛‌ با وجود اینکه ازخودگذشتگی و به اشتراک گذاشتن داشته‌ها یکی از ویژگی‌های مهم روابط اجتماعی به حساب می‌آید، برای کسانی که به دنبال روش های پس انداز کارآمد هستند و در شرایط فعلی زندگی، برنامه ریزی هزینه ها برایشان مهم است، درخواست پرداخت بخشی از مبلغ خریداری این اکانت‌ها از دوستان کار دو از ذهنی نیست. از طرف دیگر، مالکیت اشتراکی وسیله‌ها یا سرویس‌های قابل اشتراک هم در عین فراهم کردن امکان لذت بردن از آن محصولات، حساب بانکی شما را کمتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

2. از زمان تولد خود استفاده کنید

بسیاری از شرکت‌های خدماتی در روز تولد مشتریان خود تخفیف‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهند و برای احترام گذاشتن به کاربران خود، امکان استفاده از سرویس‌ها را با پرداخت هزینه کمتر فراهم می‌کنند. در همین رابطه می‌توانید در وب سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین مختلف ثبت نام کرده و در زمان تولد خود، از ایمیل‌ها و پیامک‌های مختلف که حاوی این تخفیف‌ها هستند، با خبر شوید.

5 نکته مهم و کاربردی برای صرفه جویی در هزینه ها زندگی و پس انداز بخشی درآمد

3. از خرید غیراصولی سرویس‌های درازمدت خودداری کنید

در بسیاری از مواقع، به واسطه تخفیفی که فروشندگان برای خرید مقادیر بیشتری از یک سرویس یا محصول ارائه می‌دهد، این تصور در خریداران به وجود می‌آید که با صرف هزینه بیشتر به صورت کلی در راه صرفه جویی در هزینه ها قدم برمی‌دارند. به این ترتیب قراردادهای درازمدت برای استفاده از خدمات مختلف بسته می‌شوند و کاربران حتی پس از پشیمانی از خرید خود، مجبورند که تا پایان مهلت مقرر از سرویس یا محصول موردنظر استفاده کنند. پیشنهاد می‌شود که قبل از اقدامات این چنینی، در کنار فکر به منفعت کلی، احتمال پشیمانی از خرید خود را هم در نظر گرفته و برای اطمینان، محصول موردنظر را برای مدتی کوتاه امتحان کنید.

4. قبل از خرید تحقیق کنید

فرض کنید که لباسی زیبا در یک فروشگاه توجه شما را به خود جلب کرده است، اما قیمت محصول کمی بیشتر از بودجه شماست. پیشنهاد افراد باتجربه در این زمینه این است که قبل از در نظر گرفتن تمامی گزینه‌های ممکن و سر زدن به سایر فروشگاه‌ها برای پیدا کردن جنس مشابه با قیمت کمتر، دست به جیب نشوید و هدف بزرگ‌تر برای جمع‌آوری پس انداز را هم در نظر بگیرید. از طرف دیگر، بسیاری از مغازه با استفاده از تخفیف‌های دروغین و ترفندهای مختلف بازاریابی، اجناس ارزان‌قیمت را به قیمت‌های بسیار بیشتر از ارزش محصول می‌فروشند؛‌ پس قبل از خرید، تحقیق کنید.

5. هزینه‌های کوچک را نادیده نگیرید

سرویس‌های کلی زیادی وجود دارند که در قبال پرداخت هزینه‌ای مشخص، مجموعه‌ای از خدمات را به خریدار ارائه می‌دهند، اما آیا شما به تمامی این خدمات نیاز دارید؟ پیشنهاد ما این است که قبل از صرف هزینه برای این بسته‌های خدماتی، به جزئیات سرویس توجه کنید و بدون در نظر گرفتن تمام جوانب، گرفتار ترفندهای فروش نشوید. همچنین، بهتر است که قدرت مذاکره را هم‌دست کم نگیرید؛ به عنوان مثال می‌توان برای استفاده از بخشی از بسته‌های خدماتی که برای شما اهمیت دارد، قیمت کمتری پرداخت کرده و در عین حال، از سرویس مورد نظر خود لذت ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*