دوربین آیفون 8 پلاس اپل

این ویدیوی سینماتیک و 4K با دوربین آیفون 8 پلاس اپل تهیه شده است!

به تازگی متیو برتولی (Matteo Bertoli) با انتشار ویدیویی سینماتیک، توانایی فوق‌العاده بالای دوربین آیفون 8 پلاس اپل (Apple iPhone 8 Plus) را نمایش داده است.

اپل با معرفی سه گوشی جدید آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس، بازگشتی پرقدرت به دنیای تلفن های همراه داشت. علاوه بر ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری، دقت بالای دوربین را می‌توان یکی از نقاط قوت گوشی های اپل در نظر گرفت. همین موضوع نیز سبب شده تا وب‌سایت DxOMark در جدیدترین لیست خود، بیشترین امتیاز را برای دوربین آیفون 8 پلاس اپل در نظر بگیرد.

به همین بهانه، یکی از فیلم‌برداران ایتالیایی با استفاده از دوربین این تلفن هوشمند، ویدیویی 4K و سینماتیک را تهیه و در یوتیوب منتشر کرده است که از قدرت بسیار بالای آن خبر دارد. بهتر است ابتدا این ویدیو را با یکدیگر تماشا کنیم:

اما تهیه چنین ویدیویی با دوربین آیفون 8 پلاس اپل چگونه امکان‌پذیر است؟ نکاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت، احتمالا به این سوال پاسخ می‌دهند:

  • پیش از هر چیز، آیفون 8 پلاس دوربینی فوق‌العاده دارد. یک هنرمند توانمند به ابزار حرفه‌ای نیاز دارد و این دقیقا همان چیزی‌ست که دوربین آیفون 8 پلاس اپل در اختیار شما قرار می‌دهد. کیفیت 4K تصاویر و فناوری های پیشرفته این گوشی زنگ خطر را برای دوربین های عکاسی و دوربین های ارزان DSLR به صدا در می‌آورد.
  • نسبت تصویر به 21:9 یا 1.77:1 برش خورده است. این میزان، نسبت تصویر عادی برای فیلم‌ها بوده و سوای فاکتورهای دیگر، ظاهری سینمایی به خروجی آن می‌دهد. البته این نسبت تصویر به صورت پیش‌فرض در گوشی های آیفون وجود ندارد. به همین جهت هنگام فیلم‌برداری، باید تصویر نهایی را بعد از برش خوردن ویدیو در نظر بگیرید. این ویدیو کادربندی دیدنی و جذابی دارد و علاوه بر استفاده از محتوای عریض به منظور پر کردن قاب و اشیای برش‌خورده، تا حد ممکن از تقارن نیز در آن استفاده شده است.
  • اینجا نرخ فریم یکی از عوامل کلیدی است. با توجه به نسبت تصویر، نرخ 24 فریم بر ثانیه باعث خواهد شد تا ما با ویدیویی سینماتیک رو به رو باشیم. در حقیقت، تمام ویدیو با نرخ 24 فریم بر ثانیه ضبط شده که به سینمایی شدن آن کمک بسزایی می‌کند.
  • اساس ویدیو بر فیلم‌برداری حرکت آهسته یا slow motion بنا شده است. برای این کار کافی‌ست ویدیوی مورد نظر را با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید. این حالت تنها برای تهیه ویدیوهای روان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بلکه ویدیویی که با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط شده است را می‌توان تا دو برابر آهسته کرد. در این مورد، ویدیو تا 2.5 برابر آهسته و با نرخ 24 فریم بر ثانیه در اختیار کاربران قرار گرفته است. در این صورت، تصاویر مختلف علاوه بر روان بودن به صورت آهسته نمایش داده می‌شوند. برای درک بهتر این موضوع، کافی‌ست از طریق تنظیمات یوتیوب، سرعت را تا دوبرابر افزایش دهید؛ در این حالت همه چیز با سرعت عادی به نظر می‌رسد.
  • اغلب بخش‌های ویدیو به صورت دستی ضبط شده‌اند. شما می‌توانید حرکات جزئی تصویر در قسمت‌های مختلف را ببینید. با حذف لرزش‌های اصلی توسط سیستم تثبیت‌کننده تصویر، ویدیوهای افق‌گرد به گونه‌ای خواهند بود که گویی روی دوربین‌های متحرک قرار گرفته‌اند (که البته فوق‌العاده است).
  • اینجا از زوم دو مرحله‌ای اپتیکال نیز به خوبی استفاده شده است. لنزهای زاویه گسترده مناسب ثبت تصاویر عریض هستند، اما لنزهای تله فوتو با تحریف کمتر تصویر، نمای نزدیک بهتری را پیش روی کاربران قرار خواهند داد.
  • یکی از مشخصه‌های اصلی این ویدیو، فیلم‌برداری زیر نور آفتاب است. دوربین گوشی های هوشمند علی رغم عملکرد بسیار خوب، هنوز هم در نور کم مشکلات خاص خود را دارند. اما فیلم‌برداری زیر نور آفتاب سبب شده تا برتولی نهایت استفاده را از دوربین آیفون 8 پلاس اپل داشته باشد.
  • رنگ‌ها موجود در ویدیو، تنوع و تناسب بسیاری دارند. درجه‌بندی رنگ‌ها یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی‌ست که شاید در لحظه اول به آن توجه نکنید. اپل خروجی رنگ آیفون را روی حالت طبیعی قرار داده است که در کنار WDR، کمک بسزایی به این موضوع خواهد کرد.
  • صدا نیز به همین اندازه اهمیت دارد. انتخاب موسیقی در حال پخش در این ویدیو، نقش پررنگی در شکل‌گیری حالت و احساس آن دارد. همواره ضبط ویدیوها با توجه به آهنگی که بعدا برای آن انتخاب خواهید کرد، اهمیت زیادی دارد. در این صورت، ما با صدایی نامناسب که دائما موجب حواس‌پرتی شده و ویدیو را از جریان اصلی دور می‌کند، رو به رو نخواهیم بود. یکی از ایده‌های جالب نیز می‌تواند نحوه نمایش بخش‌های مختلف همراه با نت‌های موسیقی باشد.
  • البته تمام ویدیوها باید روایت‌گر یک داستان باشند. در این ویدیو نیز برتولی، شهر لس آنجلس را انتخاب کرده است.

دوربین آیفون 8 پلاس اپل

این‌ها نکاتی هستند که با توجه به آنها، می‌توان کیفیت عکاسی را تا حد زیادی افزایش داد. به هر صورت، تمرین و کسب تجربه شاید بیش از هر موردی دیگر اهمیت داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*