ایلان ماسک تصاویر جالبی از پایگاه ماه و شهر مریخی اسپیس ایکس را به اشتراک گذاشت

ایلان ماسک تصاویر جالبی از پایگاه ماه و شهر مریخی اسپیس ایکس را به اشتراک گذاشت

شهر مریخی اسپیس ایکس (SpaceX) و پایگاه فضایی ماه، دو مورد از پروژه‌های مهم شرکت هوافضای ایلان ماسک هستند؛ در بررسی رندرهای این دو پروژه با ما همراه باشید.

ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل دو کمپانی عظیم اسپیس ایکس و تسلا موتورز است که به تازگی در حساب اینستاگرام خود دو تصویر از قرارگیری موشک بین سیاره‌ای غول‌آسای شرکتش در سطح ماه و شهر مریخی اسپیس ایکس به اشتراک گذاشته است.

با انتشار تصویر اول که عنوان «پایگاه ماه آلفا» (Moon Base Alpha) برای آن انتخاب شده است، اشاره‌هایی به نقشه‌های ایلان ماسک برای استفاده از سیستم حمل و نقل بین سیاره‌ای (Interplanetary Transport System) اسپیس ایکس برای فرستادن مجدد بشر به ماه، شده است.

ایلان ماسک تصاویر جالبی از پایگاه ماه و شهر مریخی اسپیس ایکس را به اشتراک گذاشت

رندر پایگاه ماه آلفا

اطلاعات زیادی در مورد پایگاه ماه آلفا در دست نیست، اما می‌توان اطمینان داشت که انتشار تصویر آن نشان از تغییراتی در برنامه‌های ماسک برای خارج کردن حیات از جو زمین است؛ مدیرعامل اسپیس ایکس که تمرکز اصلی خود را ایجاد تمدن بر روی سیاره چهارم منظومه شمسی بیان کرده بود،‌ به تازگی در مقاله‌ای نوشت که زندگی بر روی ماه به اندازه ساخت تمدن بر روی سیاره سرخ هیجان‌انگیز است.

البته تغییر نظر ماسک برای اکتشاف بیشتر ماه بی‌ارتباط باسیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیست؛ مایک پنس (Mike Pence)‌ معاون رئیس جمهور به تازگی اشاره کرده است که دولت جدید ایالات متحده به احتمال قوی انسان را مجددا به ماه خواهد فرستاد. آژانس‌های فضایی بسیاری هم از روسیه، چین و اروپا در کنار شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه، به ماموریت‌های مرتبط با قمر زمین علاقه دارند؛ بنابراین با انتشار عکسی از سیستم حمل و نقل بین سیاره‌ای بر روی ماه، ایلان ماسک توانایی‌های شرکتش را برای تامین نیازهای هر بخش خصوصی یا دولتی در سراسر جهان به منظور فعالیت بر روی این موضوع،‌ نشان داده است.

ایلان ماسک تصاویر جالبی از پایگاه ماه و شهر مریخی اسپیس ایکس را به اشتراک گذاشت

شهر مریخی اسپیس ایکس (Mars City)

البته با وجود تجدیدنظر ماسک، برنامه‌های ساخت شهر مریخی اسپیس ایکس هنوز به قوت خود باقی هستند؛‌ پس از انتشار عکس پایگاه فضایی ماه، رندر دیگری از ظاهر احتمالی تمدن ساخته‌شده بر روی سیاره سرخ توسط اسپیس ایکس، به اشتراک گذاشته شد.

در عنوان تصویر شهر مریخی اسپیس ایکس نکته جالبی در مورد شرایط محیطی چهارمین سیاره منظومه خورشیدی هم به علاقه‌مندان آموزش داده شده است؛ ماسک برای این رندر نوشته است که برخلاف زمین، آسمان مریخ در زمان طلوع و غروب خورشید آبی بوده و در طول روز به رنگ قرمز است.

ماسک این دو تصویر را درست قبل از سخنرانی‌اش در کنگره بین‌المللی فضانوردی (IAC) که در استرالیا برگزار می‌شود، منتشر کرد؛ اینطور که به نظر می‌رسد، صحبت‌های او بیشتر بر روی ایجاد تمدن در مریخ و ماه متمرکز خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*