قدرت آیفون های سال 2017

قدرت آیفون های سال 2017 در مقایسه با گوشی های اندرویدی بسیار بیشتر است

قدرت آیفون های سال 2017 به لطف تراشه اپل A11 بسیار زیاد است. به عقیده موسس Geekbench، آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس توان پردازشی بالایی دارند.

اپل طی چند سال اخیر، فاصله میان آیفون‌ ها و گوشی های موبایل اندرویدی را از نظر توان پردازشی زیاد کرده است. این پیشرفت را باید مدیون تراشه‌های موبایل این شرکت دانست که سال به سال قدرتمندتر می‌شوند.

این شرکت امسال همراه با رونمایی از گوشی های موبایل جدید خود، تراشه اپل A11 را نیز معرفی کرد که سبب افزایش بسیار زیاد قدرت آیفون های سال 2017 شده است. جان پول (John Poole) موسس شرکت Primate Labs، که تست بنچمارک Geekbench را خلق کرده است، مدعی است امتیاز آیفون‌های جدید در این بنچمارک در مقایسه با پرچمداران اندرویدی چیزی حدود 50 درصد بیشتر است که اختلاف بسیار فاحشی است!

قدرت آیفون های سال 2017

جان پول به جای افزایش قدرت آیفون های سال 2017 بیشتر بر روی راکد ماندن وضعیت دستگاه‌های اندرویدی متمرکز شده است. وی علت عدم پیشرفت قدرت پردازشی گوشی های پلتفرم اندروید را برای برای خود نامفهوم می‌داند. جان پول عقیده دارد اکنون توان آیفون های جدید به اندازه‌ای رسیده که بتوان از آن‌ها در حد سیستم‌های کامپیوتری کار کشید و به عنوان نمونه، به انجام کارهای حرفه‌ای همچون ویرایش ویدیو پرداخت.

قدرت آیفون های سال 2017

قدرت آیفون های سال 2017 به لطف تراشه جدید اپل افزایش پیدا کرده است

در دنیای اندروید کمتر گوشی‌سازی برای خود تراشه تولید می‌کند. اکنون تنها سه کمپانی برتر دنیای موبایل یعنی سامسونگ، هواوی و اپل از چیپست‌های ساخت دست خود در دستگاه‌هایشان بهره می‌برند. اگرچه سامسونگ تراشه موبایل اگزینوس و هواوی چیپست کایرین را در اختیار دارد، اما سایر گوشی‌سازان اندرویدی مجبور به تهیه آن از شرکت‌های کوالکام و مدیاتک هستند. مطمئنا تراشه‌ای که در دل یک شرکت توسعه پیدا کرده، بهتر با سایر بخش‌های پلتفرم آن کار می‌کند و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت قدرت پردازشی نیز افزایش پیدا کند.

از آنجایی که به جز سامسونگ و هواوی گوشی‌سازان اندرویدی بسیار بیشتری نیز وجود دارد، می‌توان دلیل فاصله گرفتن قدرت آیفون های سال 2017 و دستگاه‌های پلتفرم موبایل گوگل را درک کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه