رادیوی اف ام مخفی آیفون

رییس FCC از اپل خواست رادیوی اف ام مخفی آیفون را فعال کند

رادیوی اف ام یکی از قابلیت‌ های پنهان آیفون است. حال کمیسیون ارتباطات فدرال از اپل درخواست فعال سازی رادیوی اف ام مخفی آیفون را دارد.

رییس کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا (FCC)، از اپل خواسته رادیوی اف ام که درون هر آیفون به صورت مخفی وجود دارد را فعال کند. به عقیده وی در زمان وقوع بلایای طبیعی، می‌توان با استفاده از رادیو اطلاعات بسیار مهمی را مخابره کرد و جان افراد زیادی را نجات داد.

اما برخلاف تصور، رادیوی اف ام مخفی آیفون در تمامی مدل‌ها وجود ندارد. یکی از سخنگویان اپل در پاسخ به رییس FCC گفت انجام این کار در گوشی های موبایل جدید این شرکت ممکن نیست. مدل‌های سال 2016 و 2017 این شرکت فاقد چیپ رادیوی اف ام بوده و همچنین آنتنی در آن‌ها برای پشتیبانی از این سیگنال‌های رادیویی تعبیه نشده است.

رادیوی اف ام مخفی آیفون

اپل در ادامه به وجود چندین ویژگی امنیتی دیگر در آیفون‌ها اشاره کرد. این موضون نشان می‌دهد شرکت تصمیمی برای فعال سازی رادیوی آیفون های پیش از آیفون 7، 7 پلاس و همچنین آیفون 8 و 8 پلاس ندارد.

FCC دوست ندارد فعال‌ سازی رادیوی اف ام مخفی آیفون را اجبار کند

بیشتر گوشی های هوشمند دارای یک دریافت‌کننده سیگنال رادیوی اف ام در داخل خود هستند و این اتفاق تازه‌ای نیست. اما از چند سال قبلتر، گوشی‌سازان بیشتر این رادیوها را غیر فعال کرده‌اند، به همین دلیل کاربران دیگر قادر به استفاده از آن‌ها نیستند. دلایل زیادی برای این کار وجود دارد که دو مورد از آن‌ها بیش از بقیه واضح هستند. اگر کاربری در گوشی خود قادر به دریافت امواج رادیوی اف ام باشد، به احتمال زیاد دیگر هزینه‌ای برای تهیه کردن موزیک پرداخت نخواهد کرد. همچنین استفاده از دیتای وایرلس اضافی نیز کاهش پیدا می‌کند، چرا که رادیو به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار دارد.

اما بر اساس گفته‌های رییس FCC، بیشتر گوشی‌سازان و همچنین اپراتورهای بی‌سیم این روال را طی چند سال اخیر زیر پا گذاشته و امکان دسترسی به رادیوی اف ام را برای کاربران فراهم کرده‌اند. اما اپل بزرگترین گوشی‌سازی است که در برابر این خواسته FCC مقاومت می‌کند و رادیوی اف ام مخفی آیفون همچنان غیر فعال باقی مانده است.

رادیوی اف ام مخفی آیفون

کمیسیون ارتباطات فدرال همچنان دوست ندارد گوشی‌سازان را برای فعال کردن رادیو در محصولات خود اجبار کند، چرا که معتقد است این کار برخلاف سیاست‌های بازار آزاد است. به همین دلیل رییس آن، فعال سازی رادیوی اف ام مخفی آیفون را تنها از اپل درخواست کرده است، هر چند بر اساس قدرت خود می‌تواند شرکت را برای انجام این کار مجبور کند. اما این یک درخواست عادی نیست و FCC تاکید فراوانی بر روی آن دارد.

اما دلیل این اصرار چیست؟ در زمان بروز حوادث طبیعی، احتمال از کار افتادن آنتن‌های مخابراتی و نقاط دسترسی شبکه‌های موبایل افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط با گیرنده‌های رادیوی اف ام می‌توان اخبار مهمی را دریافت کرد. سیگنال‌های اف ام می‌توانند در مقایسه با سیگنال‌های دیتا مسافت بسیار بیشتری را طی کنند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها بهترین شیوه اطلاع‌رسانی در زمان بروز بحران به صورت گسترده است.

رادیوی اف ام مخفی آیفون

در مدت زمان اخیر، رویدادهای آب و هوایی شدیدی در نقاط مختلف ایالات متحده آمریکا رخ داده است و روز به روز به میزان آن افزوده می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع نیاز به رادیوی اف ام مخفی آیفون و دیگر گوشی‌های هوشمند بیشتر می‌شود. هر چهار اپراتور اصلی ایالات متحده آمریکا شامل AT&T و T-Mobile اکنون گوشی های موبایل مجهز به رادیوی اف ام فعال را به کاربران خود تحویل می‌دهند. این اپراتورها مدتی است با FCC هم‌قدم شده و گوشی‌سازان شریک خود را به فعال سازی این قابلیت در محصولات خود تشویق می‌کنند.

در وب سایت Nextradioapp می‌توانید لیست دستگاه‌هایی که در حال حاضر از رادیوی اف ام پشتیبانی می‌کنند را مشاهده کنید. در این فهرست نام محصولاتی از شرکت‌های سامسونگ، موتورولا، ال جی، اچ تی سی و چند گوشی‌ساز دیگر دیده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*