محبوب ترین خودروهای چینی بازار ایران

محبوب ترین خودروهای چینی بازار ایران در رده‌های قیمتی مختلف

در این مطلب قصد داریم محبوب ترین خودروهای چینی بازار ایران در رده‌های قیمتی کمتر از 50 میلیون، 50 تا 75 میلیون، 75 تا 100 میلیون و بالاتر از 125 میلیون تومان را معرفی کنیم.

در سال‌های اخیر خودروهای بسیاری از شرکت‌های مختلف چینی وارد بازار کشورمان شد. این خودروها عمدتا از طراحی ظاهری بهتری در مقایسه با محصولات ایرانی برخوردارند اما کیفیت پایین به بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها تبدیل شده است. یکی دیگر از مشکلات خودروهای چینی، افت قیمت زیاد و پایین‌تر بودن قیمت بازار از قیمت نمایندگی است. با تمام این مشکلات، خودروسازان چینی موفق شده‌اند جای خود را در بازار ایران پیدا کنند و اکنون این محصولات، مشتریان زیادی در کشورمان دارند.

شرایط خرید مناسب، آپشن‌های قابل قبول و مانور خودروسازان چینی بر روی کلاس شاسی بلندها از عوامل محکم شدن جای پای این خودروها در بازار ایران هستند. در این مطلب می‌خواهیم محبوب ترین خودروهای چینی بازار ایران در رده‌های قیمتی مختلف را معرفی کنیم.

یک نظرسنجی از میان حدود 27 هزار مشتری در سال 1395 نشان داد که خودروهای ام وی ام 110 اس، چانگان سی اس 35 اتوماتیک، هایما اس 7 توربو اتومات و ام جی جی اس به ترتیب در رده‌های قیمتی 25 تا 50 میلیون، 50 تا 75 میلیون، 75 تا 100 میلیون و بالاتر از 125 میلیون تومان بیشترین رضایت را نسبت به سایر خودروهای چینی به دست آورده‌اند. البته این نظرسنجی تنها به کیفیت اولیه خودروها در ماه‌های اولیه مصرف مربوط می‌شود.

محبوب ترین خودروهای چینی بازار ایران در یک سال اخیر

1. کمتر از 50 میلیون تومان : ام وی ام 110 اس (MVM 110s)

گسترده‌ترین بخش بازار خودروی کشورمان، همین رده قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان است. در این رده، 33 برند خودرو از جمله خودروهای چهار ستار‌ه‌ای چون پارس تندر، تندر 90 و رنو ساندرو حضور دارند اما ولیکس C30 دنده‌ای در سال 1395 با کسب 730 امتیاز در جایگاه دوم رضایت‌مندی مشتریان قرار گرفت. با این حال این خودرو نتوانست به فروش خیلی خوبی دست پیدا کند و تولید آن از تابستان امسال متوقف شد.

پس از ولیکس سی 30، ام وی ام 110 اس با امتیاز 710 در رتبه هشتم این بازه قیمتی قرار گرفته است. این خودرو از نظر ایمنی و کیفیت، ضعف‌های زیادی دارد و طبق گزارش سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، تنها یک ستاره به آن تعلق گرفته ولی قیمت نسبتا مناسب 32 تا 34 میلیون و 500 هزار تومانی این خودروی جمع و جور باعث شده تا به یکی از محبوب ترین خودروهای چینی بازار ایران تبدیل شود.

ام وی ام 110 اس

ابعاد کوچک و مناسب برای خانم‌ها یا سفرهای درون شهری، سیستم ترمز ABS و EBD، صندوق عقب نسبتا جادار و امکاناتی چون آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک، رینگ آلومینیومی و نمایشگر مصرف سوخت لحظه‌ای از جمله مزایای ام وی ام 110 اس به شمار می‌روند.

2. 50 تا 75 میلیون تومان : چانگان سی اس 35 (Changan CS35)

بازار خودروی ایران در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان تا حدود زیادی در قرق خودروهای چینی قرار گرفته است. پرطرفدارترین و بهترین خودروی این گروه از نظر مشتریان، چانگان CS35 اتوماتیک است. این شاسی بلند شهری و دیفرانسیل جلو، ابعاد خیلی بزرگی ندارد و نوع دنده دستی آن نیز پس از مدل اتوماتیک به عنوان محبوب‌ترین خودرو در این بازه شناخته می‌شود.

چانگان سی اس 35

چانگان سی اس 35 از طراحی داخلی و خارجی جذاب و امکاناتی چون کروز کنترل، کامپیوتر سفری، سانروف، صندلی راننده با امکان تنظیم در 6 جهت، آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک دنده عقب، چراغ‌های جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع و چراغ‌های مه شکن جلو و عقب بهره می‌برد. 4 کیسه هوا، سیستم ترمز ABS، سیستم کمکی ترمز BAS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) و کمربند‌های ایمنی مجهز به پیش کشنده با قابلیت تنظیم ارتفاع نیز از جمله تجهیزات ایمنی خودرو محسوب می‌شود. همچنین این خودرو در تست ایمنی سی انکپ چین موفق شده 4 ستاره از 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند.

کسانی که با چانگان سی اس 35 رانندگی کرده‌اند از شتاب نسبتا پایین، نبود سیستم پایداری الکترونیکی و عملکرد نامناسب در پیچ‌ها به عنوان ایرادهای خودرو یاد می‌کنند. در مجموع، این کراس اوور چینی با قیمت حدود 66 میلیون تومان، گزینه خوبی برای مشتریان ایرانی است. برلیانس اچ 330 اتوماتیک، یکی دیگر از محبوب ترین خودروهای چینی بازار ایران در این رده قیمتی شناخته می‌شود.

3. 75 تا 100 میلیون تومان : هایما اس 7 توربو (Haima S7 Turbo)

باکیفیت ترین خودروی چینی در رده قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان از نظر مشتریان، هایما اس 7 توربو اتوماتیک است. این خودروی شاسی بلند پس از خودروهای کیا پیکانتو، رنو فلوئنس، میتسوبیشی میراژ و هیوندای آی 20 در رده پنجم بهترین خودروهای این بازه قرار گرفته است. شرکت FAW چین که اصالت آن به مزدا بازمی‌گردد، سازنده این خودرو است و نسخه جدید آن با نام هایما اس 5 نیز به تازگی در ایران رونمایی شد.

هایما اس 7 توربو

هایما از نظر ظاهری، جذابیت خوبی دارد و از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی نیز نسبت به رقبای خود چیزی کم و کسر ندارد. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به فرمان برقی، سیستم ورود بدون کلید، سانروف، دوربین دید عقب، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع و نمایش میزان باد لاستیک‌ها، سیستم مالتی مدیا با رهیاب و صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، سیستم ترمز ABS و BAS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) اشاره کرد. مصرف سوخت نسبتا بالا (9.6 لیتر در هر صد کیلومتر) و شتاب نامناسب از جمله ایرادهای این خودرو عنوان شده است. با وجود رضایت بیشتر مشتریان از کیفیت هایما اس 7 توربو، چری تیگو 5 در رده قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است.

4. بالای 125 میلیون تومان : ام جی جی اس (MG GS)

حضور چینی‌ها در رده قیمتی بالاتر از 100 میلیون تومان چندان پرفروغ نیست. تا همین یکی دو سال پیش هیچ خودرویی از کشور چین در این رده از بازار ایران حضور نداشت و این بخش از بازار کشورمان به خودروسازان بزرگی چون بی ام و و تویوتا اختصاص پیدا کرده بود. اما حالا دو خودروی ام جی جی اس و ام جی 6 به بازار ایران راه پیدا کرده و با استقبال نسبتا خوبی هم مواجه شدند. البته خودروهای ام جی اصالتا انگلیسی هستند اما به دلیل مشکلات مالی، این برند در سال 2005 به کمپانی نانجینگ چین و سپس سایک موتور فروخته شد.

ام جی جی اس

ام جی GS در سال گذشته در بین 33 خودروی گران‌تر از 125 میلیون تومان در رده 29 رضایت مشتریان قرار گرفت. این خودرو با پیشرانه 2 لیتری 217 اسب بخاری و سیستم‌هایی چون سانروف برقی، پدال تعویض دنده از پشت فرمان، قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل ترمزها در سر پیچ (CBC) و استارت دکمه‌ای به بازار عرضه می‌شود. ام جی جی اس نیز مانند سایر خودروهای چینی در هنگام فروش در بازار خودروهای کارکرده با افت قیمت زیادی مواجه می‌شود و به همین دلیل بسیاری از مشتریان، خرید خودروهای کره‌ای را به آن ترجیح می‌دهند.

جدول مقایسه محبوب ترین خودروهای چینی بازار ایران

بازه قیمتیخودروشرکت عرضه‌کنندهنمره رضایت مشتریان در سال 1394نمره رضایت مشتریان در سال 1395سهم بازار در رده قیمتیسهم از کل بازار خودروی ایرانقیمت (تومان)
کمتر از 50 میلیونام وی ام 110 اسمدیران خودرو7077100.9 درصد0.5 درصد32 و 34 میلیون و 500 هزار
50 تا 75 میلیونچانگان سی اس 35 اتوماتیکسایپا7426.6 درصد0.4 درصد66 میلیون و 57 هزار
75 تا 100 میلیونهایما اس 7 توربو اتوماتیکایران خودرو7430.7 درصد95 میلیون و 74 هزار
بیشتر از 125 میلیونام جی جی اسام جی مدیا موتورز7737582.7 درصد0.1 درصد172 میلیون

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. بهترین گزینه الان بسترن b30 هم از لحاظ کیفیت سواری و هندلینگ عالی هم از لحاظ زیبایی هم از لحاظ آپشنهای مختلف هم از لحاظ مصرف سوخت پایین این ماشین توی رنج قیمتی که الان تو بازار داره بهترین گزینه برای مصرف کننده هست نه برای دلالان🙋🙋🙋

  2. فقط بسترن b30😍😍😍

    • من چند ماهی هست بسترن B30 گرفتم و واقعاً بی نظیر است و شما پول یک ماشین چینی میدهید ولی سواریش در حد ماشین های متوسط سطح بالای آلمانی و ژاپنی است

  3. سلام،،،بنظر من بسترن b30هم باید جزو این لیست میبود

  4. این ماشین ها بنظر من محبوب نیست، مردم گزینه دیگری ندارن