فناوری eSim

فناوری eSim تا چند سال دیگر جای سیم کارت های فیزیکی را می‌گیرد

فناوری eSim تا چند سال دیگر جای سیم کارت های فیزیکی را در گوشی های تلفن همراه می‌گیرند و به همین دلیل، همایشی با حضور مسئولان برای آشنایی با این تکنولوژی برگزار شد.

به زودی جایگاه اپراتورهای تلفن همراه در اکوسیستم مخابرات همراه دچار تغییرات عمده‌ای خواهد شد و فناوری ای سیم (eSim) جای سیم کارت های فیزیکی را می‌گیرند. روز سه شنبه 11 مهرماه، همایش معرفی فناوری جدید eSim با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور مدیران کل این وزارتخانه، مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه کشور و مدیران شرکت مخابرات ایران در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. هدف از این همایش، آشنایی با تکنولوژی نوین ای سیم بود و محمد خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و توماس لارسون، یکی از پیشگامان دنیا در عرصه این فناوری در آن سخنرانی کردند.

فناوری eSim

در همایش مذکور علاوه بر معرفی فناوری eSim به عنوان یک تکنولوژی انقلابی دیجیتالی، چالش‌های ورود این فناوری به کشورمان، نیازمندی‌های بومی، جایگاه اپراتورها به عنوان حوزه‌های اجرایی، مزایای این تکنولوژی در کشور و دستاوردها و مخاطرات پیاده‌سازی آن تشریح شد. همچنین مسئولان بر هماهنگی و همکاری اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات در این زمینه تاکید کردند.

فناوری eSim ، تهدیدی برای اپراتورهای تلفن همراه کشور

امروزه در راستای رشد فناوری اینترنت اشیا در سراسر دنیا، جایگاه اپراتورهای تلفن همراه در اکوسیستم مخابرات همراه دچار تغییرات ساختاری شده و در این اکوسیستم، سیم کارت های فیزیکی جای خود را به فناوری نوین eSim خواهند داد. بنابراین در این اکوسیستم جدید، مدیریت eSim از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر اپراتورها نتوانند هرچه سریع‌تر سازوکار لازم برای تعیین و گزینش جایگاه جدید خود در این اکوسیستم را فراهم کنند، آن‌گاه تهدیدی جدی برای آن‌ها به وجود خواهد آمد که می‌تواند تبعات بسیار سنگینی را به همراه داشته باشد.

فناوری eSim

پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 میلادی، بیشتر گوشی های موبایل از eSim استفاده کنند و با این حساب، تهدید عدم تطابق با روال فعلی یعنی سیم کارت های فیزیکی برای اپراتورها وجود خواهد داشت. فناوری eSim در واقع ماژولی جهت اتصال به شبکه‌های سلولی، ایجاد هویت مشخص و در نهایت امکان شناسایی و برقراری ارتباط است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*