گوگل در تازه‌ترین رویداد خود اطلاعات جالب‌توجهی را در مورد فناوری گوگل لنز (Google Lens) منتشر کرد

گوگل اطلاعات جالب‌توجهی در مورد فناوری گوگل لنز (Google Lens) منتشر کرد

فناوری گوگل لنز (Google Lens) یکی از جدیدترین ابداعات گوگل است که در رویداد معرفی گوگل پیکسل های جدید، موردبحث قرار گرفت. در ادامه با فناوری گوگل لنز آشنا خواهیم شد.

اگر تا حال اسم گوگل لنز را نشنیده‌اید، لازم است بدانید که این فناوری امکان جستجوی محتوا را در اینترنت و از طریق دوربین اسمارت فون‌ها فراهم می‌کند. در کنفرانس قبلی گوگل، Google IO 2017، صحبت‌هایی در مورد این تکنولوژی مطرح شد،‌اما با معرفی تلفن هوشمند جدید این غول فناوری،‌ یعنی گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2)، جزئیات بیشتری در این رابطه مطرح شد.

به طور دقیق‌تر با قرار دادن لنز دوربین دستگاه هوشمند خود در مقابل سوژه‌های مختلف، فناوری گوگل لنز قادر خواهد بود که اطلاعاتی از قبیل تاریخ، آدرس ایمیل، لینک‌ها،‌ نوع اشیا، گیاهان،‌ آثار هنری مشهور و مواردی از این قبیل را شناسایی کرده و با دسترسی به اینترنت، مطالب مربوط به سوژه را در اختیار شما قرار دهد.

اما خبر مهم فناوری گوگل لنز، علاوه بر جزئیات دقیق مطرح شده، به سازگاری آن تنها با گوشی‌های پیکسل مرتبط است. البته اینطور که به نظر می‌رسد کاربران سایر اسمارت فون‌ها هم به زودی قادر به استفاده از این تکنولوژی خواهند بود، اما تا قبل از انجام اقدامات لازم، صاحبان گوشی‌های گوگل از این اختراع شگفت‌انگیز بهره می‌برند. مدیران کمپانی اظهار کرده‌اند که گوگل لنز به زودی با دستیار گوگل و Google Photos هم سازگار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*