نظرسنجی در اینستاگرام

نظرسنجی در اینستاگرام ؛ چگونه در اینستاگرام نظرسنجی ایجاد کنیم؟

ایجاد نظرسنجی در اینستاگرام جدیدترین قابلیت این شبکه اجتماعی در استوری است. در ادامه روش درست کردن و ساختن پرسشنامه یا نظرسنجی اینستاگرام را آموزش خواهیم داد.

امکان نظرسنجی در اینستاگرام این روزها شدیدا کاربران را درگیر کرده است. اینستاگرام در ادامه اضافه کردن قابلیت‌های جدید به بخش استوری خود به صورت سریالی و مرتب، این مرتبه به جای افزودن فیس فیلتر و یا تنها یک استیکر ساده، یک استیکر بسیار کاربردی را به بخش استوری اپلیکیشن شبکه اجتماعی خود اضافه کرد. اگرچه زمان زیادی از افزوده شدن قابلیت ساختن نظرسنجی در اینستاگرام نمی‌گذرد، اما بازخورد بسیار خوبی از آن دریافت شده و کاربران این قابلیت را بسیار دوست دارند.

البته این نظرسنجی اکنون در ابتدایی‌ترین نوع قابل استفاده است، یعنی فقط می‌توان دو گزینه «بله» و «خیر» را به صورت پیش‌فرض در اختیار فالوورهای خود قرار داد و طبق آن، از پرسش خود بازخورد گرفت. البته می‌توان این گزینه‌ها را به موارد دیگری تغییر داد. امیدواریم قابلیت نظرسنجی در اینستاگرام به زودی شکل حرفه‌ای‌تری به خود بگیرد. به عنوان نمونه بتوان گزینه‌های دلخواه به تعداد بیشتر از دو مورد به آن افزود.

روش ساختن نظرسنجی در اینستاگرام

ابتدا جدیدترین آپدیت اینستاگرام را از گوگل پلی استور و یا اپ استور دریافت کنید. سپس اپلیکیشن موبایل این شبکه اجتماعی را باز کرده و گزینه ایجاد یک استوری جدید را برگزینید. می‌توانید برای ایجاد یک پس‌‌زمینه تمام رنگی از ترفندهای استوری اینستاگرام استفاده کنید.

به این منظور یک عکس به صورت دلخواه ثبت کرده و سپس از قسمت قلم‌ها، مداد نقاشی را انتخاب کنید. حال برای تبدیل کردن پس‌زمینه به رنگ دلخواهتان، یکی از رنگ‌ها را از پالت و یا گزینه رنگ‌های موجود انتخاب کرده و سپس انگشتتان را بر روی نمایشگر بگذارید و برای چند ثانیه نگه دارید.

دلیل این کار، یک دسته شدن پس‌زمینه و کمک به بهتر دیده شدن نظرسنجی در اینستاگرام است. روش دیگر، نگه داشتن دوربین گوشی با انگشت و سپس ثبت عکس است تا یک پس‌زمینه مشکی ایجاد شود! در ادامه گزینه مربوط به استیکرها را انتخاب کنید.

نظرسنجی در اینستاگرام

سپس استیکر جدیدی که به بخش استوری اضافه شده را به منظور ایجاد نظرسنجی در اینستاگرام برگزینید.

نظرسنجی در اینستاگرام

یک جعبه برای نوشتن متن نظرسنجی به همراه دو گزینه “Yes” و “No” ظاهر خواهد شد. متن خود را در قسمت مربوط به آن نوشته و سپس همانند استیکرهای عادی، محل قرار گرفتن استیکر در صفحه و ابعاد آن را با کشیدن انگشت از هر دو طرف تعیین کنید. گزینه‌ها به صورت پیش‌فرض بله و خیر هستند. برای تغییر، هر یک از آن‌ها را لمس کرده و عبارت دلخواهتان را بنویسید.

نظرسنجی در اینستاگرام

اکنون کاربران می‌توانند با استفاده از دو گزینه موجود، به سوال شما پاسخ بدهند. با پیش رفتن، درصد نظرات مثبت و منفی و یا درصد رای به هر گزینه نمایش داده خواهد شد.

نظرسنجی در اینستاگرام

کاربر ارسال‌کننده نظرسنجی در اینستاگرام می‌تواند تعداد و نام افرادی که به گزینه‌های بله و خیر (یا گزینه‌های سفارشی‌سازی شده) رای داده‌اند را مشاهده کند. در سمت چپ تعداد رای‌دهندگان به گزینه بله و در سمت راست تعداد افرادی که به گزینه خیر رای داده‌اند نشان داده می‌شود. در زیر آن، لیست تمامی افرادی که در این نظرسنجی در اینستاگرام شرکت‌ کرده‌اند وجود دارد. در پایین نام هر کاربر، گزینه انتخابی وی مشخص است.

نظرسنجی در اینستاگرام

در پایین این لیست، همانند همیشه فهرست کسانی که این استوری را مشاهده کرده‌اند نمایش داده می‌شود.

نظرسنجی در اینستاگرام

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید من چجوری از طریق شماره دوستمو تو اینستا پیدا کنم