فناوری تشخیص چهره سه بعدی

گوشی‌سازان اندرویدی بر روی فناوری تشخیص چهره سه بعدی متمرکز شده‌اند

فناوری تشخیص چهره سه بعدی ، به عقیده یکی از تحلیلگران مشهور دنیای تکنولوژی نقطه تمرکز جدید گوشی‌‌سازان اندرویدی به جای حسگر اثر انگشت نوری است.

مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo) اکنون به چهره‌ای سرشناش تبدیل شده است و کاربران حساب ویژه‌ای بر روی حرف‌های وی باز می‌کنند. این تحلیلگر شرکت KGI Securities اکنون عقیده دارد معرفی سیستم احراز هویت جدید فیس آیدی همراه با رونمایی از آیفون ایکس، سبب شده شرکت‌های سازنده دستگاه‌های اندرویدی، در خطی مشی خود تغییر ایجاد کنند.

حسگر اثر انگشت مدت‌ها است حتی در محصولات میان‌رده نیز دیده می‌شود و دیگر یک فناوری منحصربه‌فرد نیست. به همین دلیل شرکت‌‌ها از سال گذشته به دنبال توسعه تکنولوژی حسگر اثر انگشت نوری هستند. به واسطه آن، دیگر به کار گذاشتن قطعه سخت افزاری در بدنه احتیاج نبوده و احراز هویت با اثر انگشت، از طریق قرار دادن آن بر روی صفحه نمایش صورت می‌گیرد.

فناوری تشخیص چهره سه بعدی

اما به عقیده آقای مینگ-چی کو، معرفی فناوری تشخیص چهره سه بعدی کاملا منحصربه‌فرد اپل که در آیفون ایکس به کار رفته است، گوشی‌سازان اندرویدی را مجاب کرده تا یک تکنولوژی دیگر همانند دوربین TrueDepth آیفون 10 توسعه بدهند و گوشی های اندرویدی آتی خود را مجهز به یک فناوری تشخیص چهره سه بعدی جدید کنند.

فناوری تشخیص چهره سه بعدی

پیش از همه، شایعه مجهز شدن گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ به حسگر اثر انگشت نوری شنیده شد. بعد از رونمایی آن‌ها و مشاهده انتقال حسگر اثر انگشت عادی به پنل پشتی، اپل به عنوان نخستین شرکت ارائه‌کننده این فناوری در محصولات آتی خود انتخاب شد.

اما بعدها اعلام شد کمپانی چینی ویوو، اولین دستگاه مجهز به حسگر اثر انگشت جاسازی شده زیر نمایشگر را عرضه می‌کند. ماه‌ها از این اتفاق گذشت و خبری از معرفی چنین محصولی توسط ویوو نشد. همچنین گلکسی نوت 8 و آیفون‌های جدید نیز معرفی شدند، اما باز هم این فناوری در هیچ‌کدام به کار نرفته است.

حسگر اثر انگشت نوری

مینگ-چی کو حدود هشت ماه قبل و زمانی که خبری از نام آیفون ایکس نبود، دوربین جلویی آیفون 8 را انقلابی خطاب کرد! اکنون که آیفون‌های سال 2017 معرفی شده و تکنولوژی فیس آیدی به عنوان مهمترین قابلیت برترین آیفون تا به امروز شناخته می‌شود، شرکت‌های بیشتری به استفاده از فناوری تشخیص چهره سه بعدی به منظور احراز هویت کاربران و باز کردن قفل گوشی ترغیب شده‌اند.

مینگ-چی کو یک ماه پیش اعلام کرد نخستین گوشی سامسونگ مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، گلکسی نوت 9 خواهد بود. با گذشت زمان، وی همچنان معتقد است سامسونگ در پرچمدار سال 2018 سری Note این فناوری را به کار خواهد برد.

حسگر اثر انگشت نوری

اکنون شرکت‌های زیادی برای کسب اطلاعات درباره فناوری تشخیص چهره سه بعدی اپل تلاش می‌کنند

بنابر گفته‌های این تحلیلگر، از زمان معرفی آیفون ایکس، درخواست‌ شرکت‌های سازنده گوشی های اندرویدی برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تکنولوژی به کار رفته در فیس آیدی سه برابر شده است. اکنون شرکت‌هایی همچون کوالکام، سیستم‌های سنجش سه بعدی ارائه می‌کنند. تکنولوژی این شرکت Qualcomm-Himax نام داشته و از زمان معرفی آیفون 10، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. از آنجایی که توسعه یک فناوری تشخیص چهره سه بعدی از ابتدا، سال‌‌ها زمان خواهد برد، پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های زیادی به استفاده از تکنولوژی‌های کنونی همچون Qualcomm-Himax روی بیاورند.

به عقیده مینگ-چی کو توسعه این تکنولوژی فقط برای تغییر متد احراز هویت دستگاه نیست، بلکه باید آن را کلیدی اساسی برای پیشرفت فناوری واقعیت افزوده دانست. انتظار می‌رود طی دو یا سه سال آینده، تعداد دستگاه‌های اندرویدی مجهز به فناوری تشخیص چهره سه بعدی دو تا سه برابر افزایش پیدا کند و کمتر شرکتی به فکر قرار دادن حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*