آگرا اس آر (Agera RS) رکورد سرعت صفر تا چهارصد کیلومتر بر ساعت بوگاتی شیرون را شکست! (ویدیو)

کوئنیگزگ آگرا آر اس ، رکورد سرعت بوگاتی شیرون را شکست (ویدیو)

آگرا آر اس (Agera RS) خودرویی از شرکت اتومبیل‌سازی سوئدی کوئنیگزگ (کونیخ زگ) است که به تازگی رکورد سرعت صفر تا چهارصد کیلومتر بر ساعت بوگاتی شیرون را شکسته است.

تقریبا چند هفته پیش بود که خبر رسیدن به زمانی شگفت انگیز توسط خودرو شگفت‌انگیز بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron) توجه‌ها را به خود جلب کرد، اما از آنجایی که رکوردها برای شکسته شدن ثبت می‌شوند، یکی از بهترین خودروهای شرکت کوئنیگزگ (Koenigsegg) با اختلافی در حدود 5 ثانیه این رکورد را جابه‌جا کرد.

کوئنیگزگ آگرا آر اس ، رکورد سرعت بوگاتی شیرون را شکست (ویدیو)

با وجود اینکه محل آزمایش آگرا آر اس در فرودگاهی مربوط به جنگ جهانی دوم در دانمارک بود و کیفیت آن در حد ایدآل نبود، سرعت این خودرو سوئدی به مراتب از اتومبیل معروف شیرون بالاتر بود؛ خودرو بوگاتی در تست انجام‌شده مدت زمان تقریبی 42 ثانیه را برای شکستن رکورد سرعت صفر تا چهارصد کیلومتر بر ساعت نیاز داشت،‌ در حالی که آگرا آر اس تنها در 37.28 ثانیه سرعت خود را از حالت توقف کامل به چهارصد کیلومتر رساند و سپس مجددا توقف کرد.

کوئنیگزگ آگرا آر اس ، رکورد سرعت بوگاتی شیرون را شکست (ویدیو)

اعداد ثبت‌شده نشان می‌دهند که مدت زمان 26.88 ثانیه از تایم کلی صرف رساندن سرعت از صفر به چهارصد کیلومتر بر ساعت، ‌در مسافتی معادل 1958 متر بوده و در 9.56 ثانیه باقی ماند هم با به کار گیری ترمزهای آگرا آر اس و طی شدن مسیری 483 متری، این غول دنیای خودروسازی کاملا متوقف شده است.

کوئنیگزگ آگرا آر اس ، رکورد سرعت بوگاتی شیرون را شکست (ویدیو)

طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه، قرار بود که این خودرو شگفت‌انگیز، که مخصوصا برای مصرف‌کنندگان آمریکایی ساخته شده و قدرتی معادل 1360 اسب بخار دارد، در پیست‌های آلمان مورد آزمایش قرار گیرد، اما بدی شرایط آب و هوا در این کشور،‌ آگرا آر اس را به فرودگاهی در دانمارک کشاند.

فرد انتخاب‌شده برای ثبت رکورد سرعت صفر تا چهارصد کیلومتر بر ساعت هم راننده ماهری به نام نیکلاس لیلجا (Niklas Lilja) بود که به مدت یک روز کامل با این خودرو در پیست مشخص‌شده رانندگی کرد تا پس از عادت کردن به سواری اتومبیل و انجام تغییرات لازم در تنظیمات آگرا آر اس، رکورد قبلی را بشکند.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر این اتومبیل بی‌همتا و ویدیو منتشرشده از رکوردشکنی اخیر آن دعوت می‌کنیم:

ویدیو شکستن رکورد سرعت توسط خودرو آگرا آر اس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. رکورد شکنی بوگاتی کاملا واقعی هست و کیلومتر شمار رو نشون میده اما این نمودار هیچ چیزی رو ثابت نمیکنه.

  2. پوووووووووووووووووووووووووووف 400 کیلومتر بر ساعت !!!!! بوگاتی رو خورد